Vraag

Pay & Go nr niet meer actief

  • 28 September 2021
  • 11 reacties
  • 502 Bekeken

Hallo,

 

Mijn Pay&Go kaart blijkt niet meer actief te zijn voor mijn alarmcentrale.

Het is duidelijk dat een Pay&GO nr herladen moeten worden voor >5Eur voor max 12 maanden. Dit werd tijdig uitgevoerd , maar desactivatie gebeurde wel.

Er werden pay& go gigabytes surfpaketten aangekocht om de kaart te herladen, minder dan een jaar geleden. Vermoedelijk was dit niet ok voor verlenging.

Communicatie met mijn alarmsysteem is niet mogelijk zonder mijn pay&go gsm nr.

Is heractivatie dan niet mogelijk aangezien er toch herlaadbeurten waren ?

Ik lees dat Proximus herinnering SMSen verstuurt, niet voor allen leesbaar in een alarm centrale. Jammer dat Proximus geen enkel e-mail verstuurt op het account met EID gekende gebruiker. Een e-mail kost niets. Proximus verdient ook meer aan herlaadbeurten dan nieuwe Pay&Go kaarten te verkopen met nieuwe nummers en extra groot welkom belkrediet.

Ondertussen hoop ik op een reactivatie… om mijn oude alarmcentrale nog te mogen gebruiken.

 

 

 


11 reacties

Reputatie 4
Badge +1

De  term > 5 euro kan misleidend zijn: het is wel degelijk MINIMAAL 10 euro om 1 jaar geldig te blijven. Alle herladen voor minder dan 10 euro , blijft slechts 1 maand geldig. Dit kan tegengesproken worden door sommigen, maar ik heb meermaals ervaren dat dit zo is

(ook ervaren met een P&G in een alarm in auto, voor opsporing in geval diefstal)

Als dat zo is dan zou Proximus dit ook moeten aanpassen op hun site 

dan zou er moeten staan: Telkens je je kaart voor minimum € 10 herlaadt, wordt de …...

De geledigheidsduur van de aangekochte surf GB is aangeduid en meestal 1 maand. De verlenging van duur van je SIM kaart is niet duidelijk. Aangezien het bedrag ga je ervan uit 1 jaar.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Cfr info @Martin inderdaad met meer dan 5 euro (tijdig) herladen geeft een verlenging geldigheidsduur mat 12 maand voor een P&G

Er werden pay& go gigabytes surfpaketten aangekocht om de kaart te herladen, minder dan een jaar geleden. Vermoedelijk was dit niet ok voor verlenging.

Ik vermoed dat bovenstaande dient te worden nagekeken door Proximus medewerkers want ik zie niet direct het verband met P&G(+) en het tijdig aanvullen belkrediet

Voor alarmsystemen lijkt het mij  voor P&G(+) aangewezen gebruik te maken van een specifiek voor dat P&G nr  te creeren MyProximus account (voor de SIM-kaart in de alarmcentrale geplaatst wordt) om het verbruik regelmatig te kunnen opvolgen (en eventueel tijdig te herladen)

Plaats het betrokken GSM-nr in uw forum login profile (bv. in vrij veld ticket)

 

De geledigheidsduur van de aangekochte surf GB is aangeduid en meestal 1 maand. De verlenging van duur van je SIM kaart is niet duidelijk. Aangezien het bedrag ga je ervan uit 1 jaar.

 

 

 

met aangekocht surf GB bedoel je waarschijnlijk dat je belkrediet omgezet werd naar GB’s data of bedoel je daarmee iets anders.

ik ga als test eens voor 6€ bijladen via Myproximus app op mijn P&G kaart (via een apart Myproximus account dat ik dus vroeger aangemaakt heb) om te zien of de geldigheidsdatum met één jaar verlengt wordt.

Voila dit is het resultaat van het opladen voor een bedrag van 6€ :

  1. Krediet (Geldig tot 25/07/2022)  dit vooraleer het opladen van 6€
  2. Krediet (Geldig tot 30/09/2022)  dit na het opladen voor 6€ 

Dus geen van beide geen 12 maanden maar ook geen 1 maand maar wel 2 maand + 5 dagen.

 

 

????

Ik ga het nu niet proberen voor 7, 8, en 9€ wat dit oplevert, als er zich geroepen voelen ….:relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

??

  1. Krediet (Geldig tot 25/07/2022)  dit vooraleer het opladen van 6€
  2. Krediet (Geldig tot 30/09/2022)  dit na het opladen voor 6€ 

Enige weken geleden een kaart P&G+ met vervaldag dd/mm/2021 (1à2 dagen voor vervaldag) opgeladen met 6 euro met als resultaat een volgende vervaldag op dd/mm/2022

Vermits uw belkrediet ging tot 07/22 en u vandaag 30/09/21 opgeladen hebt wordt het inderdaad als nieuwe vervaldag 30/09/22 (+12 maand voor het volledige belkrediet) 

 

Natuurlijk,  echt stom van mij, ik laadt natuurlijk anders maar op als het bijna de vervaldag is dus zal het toch 12 maanden zijn voor 6€ zoals correct opgegeven op hun site

Fonz Je hebt mij wat gelapt hé :wink::relaxed:

Reputatie 4
Badge +1

Dan heb ik (vroeger want die kaart is inmiddels vervallen) jaren teveel betaald om ze 1 jaar geldig te houden, telkens 10 euro zodat er op den duur 50 euro opstond (er werd nooit mee gebeld), en we de kaart dan maar mee gingen gebruiken in onze gewone GSM. De eerste jaren kreeg ik ook duidelijk te verstaan dat er minimaal 10 euro nodig was voor een geldigheid van 1 jaar. Is dus duidelijk veranderd, evenals dat nu makkelijk een laattijdig vernieuwd (en dus vervallen ) nummer, terug in gebruik wordt genomen. Ik heb nu meerdere  jaren terug hemel en aarde bewogen om kaart terug actief te krijgen, omdat er een speciale machtiging aan vastzat voor opsporing van de gsm(in wagen ingebouwd) voor diefstal en voor accidenten waarbij automatisch de noodcentrale werd gebeld door de auto. Ik kreeg het NIET voor mekaar, vervallen was vervallen was het antwoord  van Proximus , ik had maar op tijd moeten vernieuwen..

Sorry voor jullie ongemakken :-)

Vroeger was het ook inderdaad zo dat je minimum 10€ moest bijladen om een jaar geldig te blijven maar ze hebben de concurrentie wat moeten volgen denk ik ;-) 

Reputatie 7
Badge +3

@Patrick D Vanaf het ogenblik dat een gsm-nummer met Pay&Go gedeactiveerd is dan is er geen enkele  mogelijkheid meer om deze terug in dienst te krijgen.De enige oplossing is een nieuw nummer met Pay&Go.Groetjes,Joel

Reageer