Vraag

pay and go voicemail uitschakelen


Per chat heeft men mij 3 dagen geleden verzekerd dat mijn voicemail werd uitgeschakeld. Onwaar. Gisteren heeft de helpdesk verklaard dat ze geen mogelijkheid hebben om dit te doen. Zelf kan ik het blijkbaar ook niet. Is er dan geen mogelijkheid die voicemail te stoppen? Is dit echt ONWIL van Proximus??


23 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Annebo Heb je al geprobeerd de voicemail uit te schakelen via MyProximus? Mocht het niet lukken, laat je maar gerust iets weten.

Voicemail van je gsm of vaste lijn | Proximus

Groetjes,
Antonella

Ikzelf heb dit geprobeerd via het proximus nummer en keuze 4 - 1 om voicemail af te zetten. Dit was vrijdagmiddag. Op maandag was het nog niet in orde. Blijkbaar moet dit MANUEEL gebeuren en in het weekend wordt er niet gewerkt. Waar zijn de mensen van automatisatie ?? Wordt dit via tamtam doorgegeven naar Indië waar een goedkope werkkracht dit moet ingeven… Sorry maar die werken wél in het weekend.

 

Reputatie 7
Badge +3

@PoKo-XV Het probleem is dat er nog een lopend order is voor de overname van het gsm-nummer eindigend op 201. Hiervoor hebben wij nog geen akkoord van jou mogen ontvangen. Ik heb de SMS net opnieuw gestuurd. Groetjes, Antonella

@AntonellaD  Het nummer, eindigend op 201, is een nummer dat niet bij mijn contract hoort. Blijkbaar is er in het begin een fout opgetreden. Dit is later toch rechtgezet met het nummer dat eindigt op 183 en dit is  enige waar de voicemail AF staat (volgens MyProximus). Die heb ik kunnen wijzigen via de app. 

Dus blijkbaar zit het probleem NIET bij de webmail procedure maar bij het foutief nummer ???

Je weet mijn klantnummer dus daar staan nu 3 gsm’s op. Deze zijn de juiste en het nummer 201 mag er af want ik zou niet weten waar dat vandaan komt.

Dank voor uw interventie.

Reputatie 7
Badge +3

@PoKo-XV  Ik ga het nodige doen voor de annulatie van het nummer 201 in het order. Zodra deze erdoor is, zal ik de voicemail van de 2 andere nummers uitschakelen. Groetjes, Antonella

@AntonellaD Hartelijk dank.

@AntonellaD Sinds daarnet kon ik mijn voicemail afzetten. Hartelijk dank. De 3 mensen van de helpdesk wisten niet wat ze deden maar jij bent de BESTE !!!!!:heart_eyes:

Reputatie 7
Badge +3

@PoKo-XV  Graag gedaan! Ben blij dat het is opgelost. :blush: Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Ik heb vandaag hetzelfde probleem aangekaart en kreeg volgende link  per chat.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_deactivate/particulieren/support/telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail-en-phonemail/voicemail-van-je-gsm-of-vaste-lijn.html

m.a.w.  dat het niet mogelijk was om beltijd en/of voicemail uit te schakelen voor de pay and go van mijn moeder die in een rusthuis verblijft. 

Heb je wel geprobeerd om die uit te zetten via myproximus → Myproximus Producten | Proximus

naar links voor uit

beltijd kun je niet instellen bij een Pay&Go

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum kunnen desgevallend ook voor Pay&Go uw voice mail uitschakelen indien het niet zou lukken via MyProximus (speficiek individueel account nodig per Pay&Go nr)

Zij zijn evenwel pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum (vermeld uw betrokken GSM-nr ondertussen in uw forum login profiel vrij veld “ticket”)

@André_0102 inderdaad zoals blijkt uit deze en andere threads in dit verband lukt dit niet altijd om zelf uit te voeren en moeten Proximus forummedewerkers tussenkomen.
Maar altijd de moeite om het toch eens zelf uit te proberen en laat het mss eens weten of het gelukt is op deze manier:

Heb je wel geprobeerd om die uit te zetten via myproximus → Myproximus Producten | Proximus

naar links voor uit

beltijd kun je niet instellen bij een Pay&Go

 

Reputatie 1

Heb je wel geprobeerd om die uit te zetten via myproximus → Myproximus Producten | Proximus

naar links voor uit

beltijd kun je niet instellen bij een Pay&Go

Ik kan voor het toestel geen Myproximus aanmaken. De smartphone is bij mijn moeder en er is momenteel geen bezoek toegelaten (corona). Online ook niet omdat er een code naar het toestel gestuurd wordt dat je moet ingeven om door te gaan ……. 

@André_0102 dab best in je → ForumProfiel in het vak "Ticket (Privé)"  nog bijkomende informatie zetten van je moeder klantnummer, gsm nr ….., zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.

Reputatie 1

Proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum kunnen desgevallend ook voor Pay&Go uw voice mail uitschakelen indien het niet zou lukken via MyProximus (speficiek individueel account nodig per Pay&Go nr)

Zij zijn evenwel pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum (vermeld uw betrokken GSM-nr ondertussen in uw forum login profiel vrij veld “ticket”)

Heb het nummer van mijn moeder in het veld “ ticket” vermeld.

nu gewoon afwachten tot er iemand, die van proximus zelf is, hier reageert om je verder te helpen.

Reputatie 7
Badge +3

@André_0102 De voicemail werd uitgeschakeld. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD , bedankt voor de interventie. Ik zal het zo spoedig mogelijk mss kunnen controleren, momenteel is er nog geen bezoek toegelaten. 

Ik ook heb al meerdere keren geprobeerd om de voice mail uit te schakelen via de website en via de app. Telkens krijg ik de boodschap dat het binnen de twee uren gebeurd zal zijn, maar er gebeurd niets.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Jeannine3350 is dat voor het nummer met 59 achteraan? Groetjes, Heidi

Ja, voor dat nummer

Reputatie 7
Badge +3

@Jeannine3350 wij doen het nodige om de voicemail vandaag nog uit te schakelen, mogelijk is een herstart van je toestel nodig. Groetjes, Heidi

Bedankt HeidiE

Reageer