Skip to main content

Beste,

Op dinsdag 15/8 bestelde ik de iPhone 14 bij jullie die gisteren geleverd zou zijn.

Om 11.47u kreeg ik een mail dat het pakketje werd afgeleverd, echter heb ik niets ontvangen.

Ik was de hele dag thuis en heb helaas niemand horen aanbellen. Er lag ook geen briefje in de brievenbus.

Inmiddels heb ik ook gehoord bij de buren, maar niemand die van iets afweet.

Het pakketje is zogezegd ontvangen op mijn achternaam (juist een typfout).

Bpost zei dat ik met jullie contact zou moeten opnemen om meer te weten te komen.

Alvast bedankt.

zogezegd ontvangen 

@Caroline.h 

Zo te zien is dit niet enkel hier een probleem dan maar kom dat wel meerdere keren tegen. Gsm zogezegd geleverd en dan toch niks ontvangen. Klacht neerleggen sowieso bij de post en dan de klantendienst eens contacteren. 


Zulke dingen verdwijnen. Worden ze soms gestolen? Ik krijg al eens iets geleverd door Bpost, soms vind ik dat gewoon terug in de hall van ons gebouw. 

Er was in dit geval een bestelling bij Proximus, die bestelling is niet geleverd. Ik zou mij dan wenden tot Proximus, zij hebben een bestelling aanvaard en de centen geïncasseerd en moeten zorgen dat het pakje  toekomt. Ze doen daarvoor een beroep op een onderaannemer. Maar het blijft de verantwoordelijkheid van Proximus. Eigenlijk is er een contract tussen u en Proximus. 

Ik denk wel een evolutie te zien in de werkwijze van Bpost : vroeger moest ik tekenen voor ontvangst, er is een periode geweest dat ze me via de parlefoon vroegen naar de laatste drie cijfers van mijn identiteitskaart, nu smijten ze een pakje gewoon binnen na bellen of zelfs niet. Het moet rap gaan zeker, er is concurrentie nu. Ik zie ongeveer dezelfde evolutie bij de nl post. 

 

 


Is nu wel iets anders dat ik ga vertellen dat hier in dit geval  niet van toepassing is: 

Er zijn zelf oplichters die pakjes laten toekomen op je adres waarvan de naam niet juist klopt en alleen het adres dus. Indien je niet thuis bent en ze hebben het pakje aan je voordeur achtergelaten komen die oplichters dit pakje gewoon oppikken (want zij volgen via Track en Trace wanneer het pakje afgeleverd werd) en indien je thuis was en het pakje aanvaardt hebt, dan komen ze aanbellen en zeggen ze “je hebt waarschijnlijk een pakje ontvangen dat voor mij bestemd was, ze hebben zich vergist van adres…..
Maar met gevolg dat de rekening natuurlijk niet naar de oplichters gestuurd wordt maar naar u, met al de miserie van dien om dit terug recht te kunnen zetten !!!!

 


Zulke dingen verdwijnen. Worden ze soms gestolen? Ik krijg al eens iets geleverd door Bpost, soms vind ik dat gewoon terug in de hall van ons gebouw. 

Er was in dit geval een bestelling bij Proximus, die bestelling is niet geleverd. Ik zou mij dan wenden tot Proximus, zij hebben een bestelling aanvaard en de centen geïncasseerd en moeten zorgen dat het pakje  toekomt. Ze doen daarvoor een beroep op een onderaannemer. Maar het blijft de verantwoordelijkheid van Proximus. Eigenlijk is er een contract tussen u en Proximus. 

Ik denk wel een evolutie te zien in de werkwijze van Bpost : vroeger moest ik tekenen voor ontvangst, er is een periode geweest dat ze me via de parlefoon vroegen naar de laatste drie cijfers van mijn identiteitskaart, nu smijten ze een pakje gewoon binnen na bellen of zelfs niet. Het moet rap gaan zeker, er is concurrentie nu. Ik zie ongeveer dezelfde evolutie bij de nl post. 

 

 

Ja ik vind het vooral lastig dat ze inderdaad de moeite niet meer doen om aan te bellen. Zeker met dat het over een product gaat van toch een hoge waarde. Ik vind het niet meer dan normaal dat enkel de ontvanger het pakket mag aftekenen en niet zomaar iemand, maar daar denken ze blijkbaar anders over. 


Eigenlijk is dit begonnen met corona maar inderdaad zal het nu meer zijn om reden van tijdsdruk/concurrentie zoals Cvanloon ook aanhaalt, met natuurlijk alle problemen en gevolgen van dien!


Zulke dingen verdwijnen. Worden ze soms gestolen? Ik krijg al eens iets geleverd door Bpost, soms vind ik dat gewoon terug in de hall van ons gebouw. 

Er was in dit geval een bestelling bij Proximus, die bestelling is niet geleverd. Ik zou mij dan wenden tot Proximus, zij hebben een bestelling aanvaard en de centen geïncasseerd en moeten zorgen dat het pakje  toekomt. Ze doen daarvoor een beroep op een onderaannemer. Maar het blijft de verantwoordelijkheid van Proximus. Eigenlijk is er een contract tussen u en Proximus. 

Ik denk wel een evolutie te zien in de werkwijze van Bpost : vroeger moest ik tekenen voor ontvangst, er is een periode geweest dat ze me via de parlefoon vroegen naar de laatste drie cijfers van mijn identiteitskaart, nu smijten ze een pakje gewoon binnen na bellen of zelfs niet. Het moet rap gaan zeker, er is concurrentie nu. Ik zie ongeveer dezelfde evolutie bij de nl post. 

 

 

Ja ik vind het vooral lastig dat ze inderdaad de moeite niet meer doen om aan te bellen. Zeker met dat het over een product gaat van toch een hoge waarde. Ik vind het niet meer dan normaal dat enkel de ontvanger het pakket mag aftekenen en niet zomaar iemand, maar daar denken ze blijkbaar anders over. 

Kijk gewoon eens op de website van testaankoop en zoek daar naar "pakje niet ontvangen", alles staat daar duidelijk uitgelegd. Vooral niet aanvaarden dat Proximus verwijst naar Bpost. Proximus zal de klacht zeker onderzoeken, en ik zou van een rijke firma mogen verwachten dat ze een nieuw toestel opsturen. 


Dag @Caroline.h ik maak dossier 53038857 voor verdere opvolging, de dossierbeheerder zal je contacteren. Groetjes, Heidi


Dag @Caroline.h ik maak dossier 53038857 voor verdere opvolging, de dossierbeheerder zal je contacteren. Groetjes, Heidi

Goedemorgen, heel erg bedankt. Ik ben momenteel wel niet telefonisch beschikbaar. De gsm had ik aangekocht samen met een abonnement. De E sim heb ik nog niet geactiveerd omdat dit op het nieuwe toestel zou moeten. Vandaar ook dat dit vrij vervelend is.


Dag @Caroline.h je gaat een verklaring van niet-ontvangst moeten invullen, ik stuur je deze door per mail.


@Heidi,
mss interessant om weten is dit het formulier van bij Bpost dat je gaat opsturen naar Caroline

→ Bewijs_van_niet-ontvangst.docx


Dag @Martin dat formulier kan inderdaad ook gebruikt worden, bij het onze is de afzender natuurlijk al gekend. 😉 Het is vooral belangrijk dat de juiste barcode/referentienummer vermeld staat, voor verder nazicht door bpost. 


Het fenomeen van verloren/gestolen pakjes door pakjesleveranciers (als bijverdienste) staat vandaag beschreven in HLN. Toch eigenlijk exact zoals in dit geval.  Met bewijs van levering. Het gaat om 0,1% van de  miljoenen bestellingen. 


Het is zo makkelijk om snel iets te bestellen, dat zijn we de dag vandaag zo gewoon  geworden.

We zouden vergeten dat we eigen winkels hebben partners die onze diensten en producten aanbieden

zo iets zal  ik nooit online kopen.

Voor men recente aankoop van een 5G compatibele smartphone ging ik in onze shop te Aalst .

Het was de tijd dat we nog maar 5 Toestellen hadden die    de 5G  banden ondersteunende.

ik had daar de keuze tussen 3 type s van Samsung., terwijl er online maar twee beschikbaar waren

kreeg advies en was daar heel tevreden mee. Ik kwam de de winkel uit met mijn toestel en aangepast tarief formule,

 


Daar ben ik het 100% mee eens, zeker om iets online te bestellen voor hoge bedragen, dan ga ik ook inderdaad liever in een winkel waar je dan ook achteraf weer mee terecht kunt als er iets zou aan defect geraken.


Reageer