Beantwoord

Overzetting van andere provider lukt niet.

  • 29 December 2020
  • 12 reacties
  • 371 Bekeken

Een kleine schets van het verloop.

In november bestelde ik een via de black friday deal een flex pakket met internet, TV, een samsung TV en 3 GSM abbo’s. Het begon al direct mis te lopen met de betalingslink van de TV. Die bleek niet te werken. Contact met de klantendienst bracht geen oplossing. Gelukkig werkte de link in de herinneringsmail wel.

Toen was het wachten op de installatie. Die verliep perfect wat internet en TV betrof.

De technieker activeerde de transfer van Base naar Proximus voor de GSM abbo’s. Later die dag kregen we op 2 GSM’s een bericht dat de transfer was ingezet en dat we de nieuwe simkaart moesten insteken als de verbinding wegviel. Dat is voor die 2 GSM’s perfect gelopen.

Maar toen begonnen de problemen. De derde gsm kreeg geen bericht en viel ook niet weg. Omdat we doorhadden dat het niet vanzelf ging gaan belden we de klantendienst. Het begin van een calvarietocht een provider onwaardig.

De eerste 3 telefoontjes mocht ik steeds het probleem uitleggen om nadien te horen te krijgen dat we de nieuwe sim gewoon eens moesten proberen, een nieuwe sim moesten gaan halen in een proximus winkel, zelf naar base moesten bellen om het daar op te lossen. Het spreekt voor zich dat dit geen oplossing bracht.

Na het volgende telefoontje werd een een case aangemaakt. (46882280). Dit ging met grote spoed behandeld worden. Ik kreeg inderdaad een beetje later een telefoontje terug waar ze dan vroegen wat het probleem met mijn simkaart nu net was. Dan nog maar eens uitgelegd dat het de transfer was die niet in orde kwam. Gegevens werden genoteerd en ik ging een beetje later teruggebeld worden. Dat gebeurde maar niet dus heb ik zelf nog maar eens gebeld. Toen begon de helpdeskmedewerker over een gestolen telefoon. Nog maar eens het probleem uitgelegd. Nogmaals werd toegezegd dat het probleem met de grootste prio behandeld ging worden. Diezelfde persoon belde mij de volgende werkdag terug met dezelfde vragen. Mijn vertrouwen in de klantendienst zakte naar een dieptepunt.

De klap op de vuurpijl kwam vandaag. Medewerker Karim heb ik nog eens het probleem uitgelegd. Toen moest ik even wachten terwijl hij de commerciele dienst belde. (was het een commercieel probleem?) Toen hij terug aan de telefoon kwam zei hij doodleuk dat voor proximus er geen probleem is en dat volgens hem alles in orde is. Nogmaals het probleem uitgelegd. Toen vond hij dat ik eens moest proberen om de simkaart in een ander toestel te steken????

Hierop heb ik dan maar even gezegd dat dit volgens mij echt niet de oplossing van het probleem ging zijn. Hierna was van vriendelijkheid geen sprake meer en begon hij met luidere stem te spreken. Dat deed ik dus ook maar. Ik vroeg hem op welke manier ik officieel een klacht kon indienen. Geen antwoord buiten nog wat meer geroep. Ik vroeg hem of ik zijn chef kon spreken. Zelfde reactie waarna de telefoon werd opgelegd.

Nu zit ik dus nog steeds met een gsm waarvan de transfer niet lukt, een helpdesk die niet helpt en uitermate onvriendelijk is. Proximus zit dan weer met een zeer ontevreden klant die nog nooit had meegemaakt dat de helpdesk de telefoon oplegt. Jammer dat die TV promotie mij voor 2 jaar vastbind aan Proximus of ik was direct terug vertrokken.

Is er hier iemand die kennis van zaken heeft en kan helpen.

Of mij de juiste manier van klacht indienen kan vertellen?

icon

Beste antwoord door HeidiE 7 January 2021, 15:44

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@alfadude Mijn excuses voor het ongemak en de vertraging. Dossier 46882280 is hiervoor in behandeling en de dossierbeheerder is hier volop mee bezig. Zij zal jou verder op de hoogte houden. Groetjes, Antonella

Gisteren is uiteindelijk het overzetten van dit nummer gelukt.

Als punt van verbetering zou ik toch willen zeggen dat het opvolgen van tickets via myproximus een mooie verbetering zou zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@alfadude Dat is een terechte opmerking, ik geef je feedback door! Groetjes, Heidi

Zelfde hier. Sukkelen en nog eens sukkelen, een gsm is overgezet, andere lukt niet. En ook van het kastje naar de muur gestuurd. Heel spijtig dat we zijn overgeschakeld. Dikke nul voor proximus

Reputatie 7
Badge +3

@19283746 

Het spijt met dat het overzetten niet vlot lukt.

Kan je in je profiel je klantennummer invullen ? 

het gsm nummer waar het over gaat?

Dan laten we dit zeker nakijken/opvolgen.

Vriendelijke groeten

Tina

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm rechts boven - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

Wij kolen van Telenet en bij Proximus slagen ze er maar niet in, na weken en tientallen telefoontjes, na bezoek aan de winkel waar ze ons niet willen of kunnen helpen, een gsm nummer over te zetten.

Reputatie 7
Badge +3

@19283746 

ik heb je bericht doorgestuurd naar de dienst import met de dringende vraag om na te kijken en op te lossen.

In de meeste gevallen verloopt een import heel vlot...meestal krijgen we vrij snel reactie van de betrokken dienst

duimen maar

Tina

Ik mag het hopen, maar er is ons al verscheidene malen al zoveel beloofd. En telkens komt er niets van in huis. Wij willen in elk geval geen twee rekeningen krijgen voor dezelfde GSM. Er zijn al ontzettend veel ‘tickets’ aangemaakt. We worden het beu. Dit kan niet nog langer duren. In elk geval bedankt om het nog maar eens door te geven.

 

Reputatie 7
Badge +3

@19283746   

een nummer wordt pas gefactureerd als het effectief in dienst is… een gsm nr en telefoonnummer kunnen normaal nooit bij 2 providers  tegelijkertijd aangerekend worden.. 

ik hou je op de hoogte.

groetjes

Tina

@tina.b 

Beste klant,

 

De SIM kaart 2100388479901 die u ontvangen hebt van ons is ongeldig.

Om uw GSM nummer in dienst te krijgen moet er een nieuwe SIM-kaart in uw GSM gestoken worden.

Wij kunnen helaas geen nieuwe SIM-kaart opsturen.

Mogen wij u vragen om een nieuwe SIM te gaan afhalen in één van onze verkooppunten of partners?

Eenmaal u die in uw bezit heeft kunt u dit nieuwe SIM kaartnummer naar mij doormailen zodat ik deze nieuwe SIM-kaart kan linken aan uw GSM nummer.

 

Alvast bedankt en onze excuses voor het ongemak

Met vriendelijke groeten

 

 

Eveline Vandekeere
Beheerder Klantendossiers | CUO-SCS

Reputatie 7
Badge +3

@19283746 

bedankt voor het berichtje

we gaan het proberen met de nieuwe simkaart die je doorgegeven hebt.

groetjes

 

Oef, tis opgelost, blij, dank @tina.b voor je hulp, we zijn je heel erg dankbaar! Dank @proximus dat jullie ons dan toch hebben geholpen!

Reageer