Skip to main content

Beste,

Een issue hier bij het omzetten van een werktelefoonnummer bij Proximus naar een nieuwe abonnement bij Proximus.

Stap 1: nummer overgedragen naar Pay&Go op 15/5.

Stap 2: Door dat de identificatie online niet lukte naar Proximus winkel op de Keyserlei in Antwerpen. Hier verifiëert de sales agent mijn ID. Na anderhalve dag ben ik dus opnieuw bereikbaar.

Stap3: het online aangevraagde en bevestigde abonnement (35GB data + promo) blijkt nog "in verwerking". De sales agent zegt me een ticket aangemaakt te hebben. Mijn nieuwe SIM (die ik niet nodig heb want overschakelen van Proximus naar Proximus) zou onderweg zijn per post op 16/5.

Stap 4: na het verlengde weekend nog steeds geen nieuws van Proximus. Intussen een tweede Pay&Go bundel moeten kopen om data en belkrediet te hebben. Intussen is dat al meer dan de maandkost van mijn abonnement, dat normaal al actief had moeten zijn.

Stap 5: gezien de gebrekkige communicatie besluit op opnieuw een Proximus shop, deze keer op de Meir in Antwerpen binnen te gaan. De sales agent meldt me dat er geen ticket gecreëerd was door zijn collega en dat het abonnement nog steeds in "verwerking" is. Gezien de collega's in Brussel blijkbaar minder lang werken dan die in de branches opnieuw heen oplossing. Ik wandel buiten met de wetenschap dat er een nieuw support ticket is aangemaakt. De dag erna zou het euvel zeker moeten verholpen zijn.

Stap 6: intussen zijn we meer dan 8 dagen verder en is mijn abonnement nog steeds niet actief.

Stap 7: intussen een nieuwe Sim op 23/5 (!) in de bus. Deze is -voorspelbaar- niet geactiveer en in het begeleidend schrijven staat vermeld dat er op 19 maart een overschakeling van de oude provider naar Proximus zou gebeuren. Die oude provider is Proximus, dus ik mis hier totaal het verhaal. Normaal is een nieuwe Sim dan overbodig. Er gebeurde geen activatie dus vandaag voor de derde keer naar de Proximus winkel om daar geen oplossing te krijgen?

Om de loop compleet te maken is jullie telefonische support natuurlijk niet beschikbaar voor Pay & Go gebruikers. 

Oplossing voor mij: het crediteren van de gemaakte Pay & Go kosten / korting op factuur, plus directe activatie van mijn diensten.

Het kan toch niet dat een enterprise als Proximus er na 2 bezoeken aan een shop en tal van online acties niet in kan slagen om een eenvoudig abonnement te activeren van iemand die überhaupt al jaren professioneel en privé klant is.

Graag asap een oplossing/tegemoetkoming of we gaan telefonie bij de concullega's moeten zoeken.

Klantnummer:1******0

Vrgr,

Roel

@Roel Hrms 

Excuses.

Ik zie het order staan met nog een taak voor activatie.

Er is een collega gecontacteerd om na te kijken en in orde te brengen.

Groeten

Tina

Intussen arriveert vandaag nog een tweede nieuwe Sim per brief, die ook de 19de zou geactiveerd zijn. Het is me volstrekt onduidelijk welke kaart ik nu hoor te gebruiken: mijn huidige, de nieuwe van vorige week, of degene die ik vandaag in de brievenbus kreeg.

Een raar proces.

@tina.b wanneer gaat het opgelost zijn?

We zijn intussen alweer bijna twee werkdagen verder, zonder nieuws over de activatie of een antwoord.

Mijn diensten zijn nog steeds verbonden aan Pay & Go en we zijn geen stap dichter bij een oplossing.

@Roel Hrms 

jawel, we zijn ermee bezig.  Een collega heeft het order moeten annuleren en een nieuw order moeten inleiden.

We wachten nu op doorstroming en activatie.  Sorry voor vertraging, maar het komt goed.

Tina

"Het komt goed" is enorm optimistisch na ongeveer twee weken.

Ik wil als klant graag weten "wanneer" het goed komt.

Intussen zou ik voor de derde keer op twee weken mijn Pay & Go moeten herladen. Die kost komt nu ongeveer aan het dubbel van mijn abonnemen, dat Proximus niet actief krijgt. Erg lucratief allemaal, maar hoe gaan jullie daarmee op een klantvriendelijke manier omgaan?

"Komt goed" behelst voor mij een contactname met status van het ticket, en een manier waarop jullie de volstrekt onnodige kosten en tijdsinvestering op zijn minst pogen te investeren.

Op dit moment "komt" er helemaal niks uit de richting van Proximus, tenzij ik daar via drie verschillende media - waaronder dit forum - zelf tot vervelend toe naar informeer.

@Roel Hrms 

ik ben wel optimistisch en volg op tot het in orde is.

maar t gaat niet zo snel als we willen.  Order is echt wel in behandeling ondertussen

Ik heb voor mezelf een dossier opgemaakt om zeker op te volgen en achteraf via je abo compensatie te bekijken.

Groeten,

Tina 

@tina.b  Wat is de status?

Gezien we vrijdagnamiddag zijn en ik opnieuw niets vernomen heb, gok ik dat het probleem opnieuw over het weekend getild wordt, voor de derde keer? 

En dat voor een simple switch van een bestaand nummer van corporate naar privé abonnement, op jullie eigen netwerk.

Onbegrijpelijk.

@Roel Hrms

Er is sinds eind vorige week verbruik als abonnement.

Ik heb donderdag en vrijdag niet gewerkt… nu volg ik nog even verder mee op ivm facturatie.

Groeten

Tina

Dag Tina, 

Ik mag van harte  hopen dat er voor de periode van non verbruik heen facturatie is, en de het totale Pay&Go debiet dat ik onnodig heb moeten aan kopen gecrediteerd wordt over de volgend factu(u)r(en). Dit gaat over 1x10, 1x12 en 1x15 EUR krediet.

Nu heb ik van Proximus ook geen enkele melding ontvangen vanaf wanneer er naar een abonnement werd overgeschakeld.

Ook dat lijkt me iets dat in een normale customer journey toch per SMS of mail wordt aangekondigd.

Door mijn slechte klantervaring de afgelopen 3 weken ben ik uiteraard wat sceptischer dan normaal het geval zou zijn.

Vanaf welk punt in de tijd is mijn abonnement nu effectief geactiveerd?

Dag @Roel Hrms Tina volgt dossier 54621048 verder op, activatie abonnement vanaf vorige week vrijdag 31/05/2024.

Reageer