De overstap van provider UNDO naar Proximus duur lang. Daar zit een feestdag bij, maar toch,… als klant kan ik niet zelf controleren of er ergens iets verkeerd loopt of dat ik gewoon wat geduld moet hebben. Een ander nummer binnen ons gezin, dat van Orange kwam was al na een half uur overgedragen,… dat van UNDO duurt nu al meer dan 72 uur… terwijl het abo er gewoon van onbepaalde duur is en er geen aankoop aan verbonden is.
ter info:
Het is zo dat bij nummeroverdracht van operator Undo naar PX u de vraag voor overdracht stelt aan
uw nieuwe operator PX (receptor) en deze contact opneemt met uw oude operator Undo (donor).
Indien er een OK van de donor Undo wordt (normaal binnen 1 werkdag)
kan de receptor PX de overdracht effectief laten uitvoeren (execute), tot dan blijft uw nummer actief bij uw oude operator. (± 2 werkdagen zouden moeten volstaan)
(daarom dat je best niet opzegt (hebt opgezegd) bij uw oude operator want dit kan het verlies van uw nummer tot gevolg hebben)
www.1299.be of www.crdc.be geeft aan wie op dit ogenblik uw netwerkoperator is.
Martin, alle afhandeling voor overdracht is aan Proximus overgelaten. Met een Orange nummer was dat binnen het half uur al in orde. Op het nummer v Undo wacht ik nog steeds. Ik vrees niet het verlies van dat tweede nummer. Ik ben alleen verbaasd dat het in vergelijking met Orange bij Undo (dat ook op het Orange netwerk zit) zo lang duurt na de bevestiging dat de aanvraag gebeurde.
Omdat de PX moderatoren eens zouden kunnen morgen natrekken hoe de stand van zaken is van deze nummeroverdracht:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden, zoals o.a. over welk nummer het hier gaat....
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.
Martin, het forumprofiel is aangevuld.
Dag
Undo (heb ik zojuist gebeld omdat hun app niet werkte na inloggen via Itsme) zegt aanvankelijk dat het probleem niet bij hen ligt.
Het duurt een poos voor de helpdeskmedewerker duidt dat er (texto) 'een probleem is met hun systeem'. Die legt dan uit dat ze niets 'tegenhouden' en stelt me voor 'als het tegen vrijdag nog niet in orde is' om bij de aanvrager (Proximus winkel) te laten controleren of ik het juiste klantennummer van Undo' heb laten invullen.
Het nummer van Undo dat ik aan Proximus gaf (zoals ik het noteerde) was 45797. Ik kan voorlopig niet in de app van Undo om te controleren of dat juist is.
Ik wil gerust geduld hebben, maar zou u het klantennummer dat in de Proximus shop werd genoteerd eens nakijken?
Bij undo staat het nummer ook op mijn naam en adres.
Dank u
(Bevestiging: het Undo klantennummer in het vorige bericht is juist.)
Ter info
Conform de voorhanden wetgeving is a) Proximus uw (enige) contact bij overdracht van X (Undo) naar Proximus, en b) dient Proximus ervoor te zorgen dat de overdracht binnen de gestelde termijn (in principe 1 werkdag **) voor een éénvoudige overdracht van een mobiel nr) en u daarnaast uiteraard op ook de hoogte te houden van een eventuele weigering van overdracht door uw oude operator
Bij vertraging hebt u in principe ook recht op een summiere vergoeding
Vertraging bij uw nummeroverdracht | BIPT
** van maandag tot en met zaterdag, feestdagen uitgezonderd
Luc M. Vergist u zich??? (30 mei is de overdracht van ons internet van Orange naar Proximus, installatie box & extenders.) Dit topic gaat over een GSM nummer van Undo naar Proximus dat blijft aanslepen,...
Dank. Ik belde een uur geleden met de Proximus helpdesk en vroeg specifiek om de aanvraag voor overdracht te herhalen nadat bij Undo de app terug leek te werken (maar de verbruiksgegevens gereset bleken), waarmee ik hoop dat hun 'systeemprobleem' achter de rug is.
Ja dat is in orde. Blijft nog de activatie van de glasvezel...
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.