ik snap niet waarom dit opeens op drie seconden drie keer na elkaar gemeld werd
en waarom geen 1e melding na de eerste overschrijding ?
en waarom in drie berichten op 3 seconden
met drie verschillende bedragen?
Hoe kan je nu plots op 3 seconden drie maal met verschillende bedragen de limiet overschrijden? waarom geen bericht als de limiet een eerste keer overschreden werd? zodat ik kon onderzoeken wat dit verbruik veroorzaakte. Ik heb hierover gebeld. Dame aan de telefoon vond mij een mongool omdat ik mijn verbruik niet had opgevolgd
op mijn vraag waarom dat in drie seconden zoveel kon verbruiken zei ze dat ik niks besefte van de kost van digitale data en dat ik er niks van kende. en nog meer zeer onprettige beledigingen ......
De betrokken Px-medewerker die u aan de lijn gehad hebt lijkt op het eerste zicht wel nood te hebben aan een bijkomende training/opleiding "klantvriendelijkheid"
Nu concreet indien u bv. een abo type Mobilus hebt bedraagt de kost 0,10 €/MB buiten bundel aan een 4G snelheid van bv. 160 Mbps komt dit neer op 0,10/8*160 = 2 €/sec of 120 €/min
Probleem van de berichten afkomstig van een netwerkoperator is dat deze niet (noodzakelijk) (quasi) real-time zijn en derhalve mijns inziens niet direct bruikbaar zijn om uw verbruik onder controle te houden; hiervoor gebruikt u best de mogelijkheden van uw toestel om een waarschuwingslimiet in te stellen van bv. 80% van uw 1.5, 5, …. GB Mobilus bundel
bv.
https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android
Stel een datalimiet in.
Deze instelling verschilt per toestel. Voor de Samsung Galaxy S10: Ga naar Instellingen > Verbindingen > Gegevensgebruik > limietinstellingen aanpassen. Kies dan voor Datalimiet en kies zelf een limiet. Als de limiet is bereikt, schakelt je telefoon mobiele data vanzelf uit.
Weet je, àls oudere persoon is dat helemaal chinees allemaal voor mij
ik heb ook geen zin om permanent met die dingen bezig te zijn
ik ben noch ingenieur, noch accountant
ik zit niet continu op die smartphone zoals de jeugd
en al die apjes die blijven draaien op dat ding verbruiken blijkbaar veel
zonder dat je het beseft;
en ik snap echt niet waarom je niet in realtime verwittigd kan worden
er kunnen technisch wel zoveel andere dingen ....
De opmerking van Proximus was om dan maar een ander duurder abonnement te nemen ....
Misschien zou ik beter geen abonnement meer nemen
of elders?
Ik ben journaliste en zou hier graag eens een artikel over maken
Volgens de dame aan de telefoon was ik daar niet competent genoeg voor.....
en zou ik beter wat research doen omtrent data verbruik
Ik ben dat niet van plan
ik wil eigenlijk gewoon een punt maken over het feit dat mensen niet eerlijk behandeld worden op bepaalde vlakken.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1922682
een data limiet instellen op een samsung S8 met android 9
ik weet uiteraard niet over welk toestel u beschikt maar kijk eens naar bovenstaande (is werkelijk niet moeilijk / vrij eenvoudig in android en indien werkelijk nodig laat u helpen door een goede vriend / familielid)
uiteraard kunt u bv. ook opteren voor Mobilus Full Control om eventuele verrassingen te voorkomen(= geen verbruik buiten bundel mogelijk tenzij via expliciet bijkomend laden van een Pay&Go krediet)
https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/producten/mobilus/mobilus-gsm-abonnementen.html
essentieel bij de keuze van een abo is kijken naar uw "normaal" verbruik over een periode van meerdere maanden (in principe terug te vinden op uw facturen/aanrekeningen en normaal vermeld Px éénmaal per jaar op uw facturen welk abo voor u het meest geschikt zou zijn - wettelijke verplichting)
Dus nu wil ik vermijden dat ik gefactureerd wordt voor teveel verbruik.
ik wil daarvoor nu een instelling wijzigen en dat lukt niet
via een zeer lange telefoon met uw dienst kon men mij niet helpen
dus een Probleem op mijn klantenzone
als ik wijzigingen wil opslaan komt er een waarschuwing in het rood
en als ik daarop klik kom ik op een pagina in het Frans terecht
https://www.proximus.be/myproximus/fr/Self-employed-and-small-companies/services/My-Account__/overview
als ik onderaan wil aanvragen om mijn alarm te melden op mijn GSM staat er dat ik geen mobiel nummer heb ???????
U hebt gesurft naar de link voor kleine bedrijven en zelfstandigen (Self-employed-and-small-companies), uw abonnement is voor privé (dan moet er personal in de link staan) gebruik dan is dit de correcte link: https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__.html Wat extra uitleg: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_usage_sms_notif/particulieren/support/facturen/kosten-controleren/verbruik-opvolgen/sms-meldingen-over-uw-mobiel-verbruik.html
nee ,snap niet waarom ik op dit forum geen topic zou mogen plaatsen
met de link van vandesype kom ik niet op een forum of ergens waar ik met mijn vraag terecht kan.
Wat ik wou zeggen is dat je de verkeerde link had gebruikt om geïnformeerd te worden wanneer je teveel data verbruikt. Je mag zeker op dit forum posten. In jouw vorige post stond deze link: https://www.proximus.be/myproximus/fr/Self-employed-and-small-companies/services/My-Account__/overview
Proximus bied hun diensten aan aan privé klanten (gewone gebruikers die geen kleine zaak of klein bedrijf hebt),zelfstandigen en kleine bedrijven en grote bedrijven. Dat zijn allemaal losstaande systemen zodat een privé klant zijn GSM nummer niet gevonden wordt in het systeem. Ik had gewoon de link gepost om dit in orde te brengen voor privé klanten. Blij om te horen dat er al een dossier aangemaakt werd.
het voornaamste is dat het al opgevolgd wordt door proximus en hopelijk weldra alles in orde
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.