Vraag

Overschakalen van orange naar proximus


Beste Proximus,

 

Thuis zitten we met een probleem i.v.m. het overschakelen van Orange naar Proximus met de sim-kaarten, nu is maandag een mvr. genaamd Ellen langs geweest en vertelde ze dat de sim kaarten de volgende dag zouden werken ondertussen is het al vrijdag (5 werkdagen verder) en hebben we nu niks meer. Al onze sim kaarten kunnen enkel een noodoproep doen en ik veronderstel dat we geen telefoons kunnen binnen krijgen? Ik begin me stillaan af te vragen wanneer we terug kunnen telefoneren?!

 

Alvast bedankt voor de spoedige hulp,

ElsB


12 reacties

Er worden toch frequent problemen gemeld bij nummeroverdracht van Orange.

Maar al de proximus forummedewerkers hier de draad opnemen zullen ze u daarbij wel verder helpen.

Wat verder info: 
Het is inderdaad zo dat bij nummeroverdracht van operator X naar Y u de vraag voor overdracht stelt aan uw nieuwe operator (receptor =Proximus) deze contact opneemt met uw oude operator (donor=Orange) indien ok van de donor (normaal binnen 1 werkdag) kan de receptor de overdracht effectief laten uitvoeren (execute) tot dan blijft uw nummer actief bij uw oude operator (opzeggen bij uw oude operator kan/zal het verlies van uw nummer tot gevolg hebben) www.1299.be geeft aan wie op een bepaald ogenblik uw netwerkoperator is, het is evenwel niet normaal dat bovenstaande zolang duurt (2 werkdagen max. zouden moeten volstaan) in het verleden zijn er op dit en ook het Fr-forum reeds meldingen gemaakt van problemen m.b.t. nummeroverdracht bij Orange, maar er kan ook een probleem zijn bij Proximus zelf? enkel Proximus medewerkers kunnen u exact vertellen wat er aan de hand is .

Beste,

Het probleem is opgelost, ik heb de telefoon nog eens volledig uitgeschakeld en de sim kaarten eruit gehaald nu bij het hersteken werken ze wel alleen staat op de vermelde website dat we nog bij orange horen. Dus het probleem is opgelost toch bedankt.

Groeten,

ElsB

je ben toch zeker dat je dan via Proximus belt en niet via Orange !

Ik dacht nochtans dat die datatbase  www.1299.be direct aangepast werd.

Reputatie 7
Badge +4

Voor alle duidelijkheid: zijn het de oude SIM-kaarten of de nieuwe die er nu insteken?

www.crdc.be of www.1299.be is (normaal) quasi realtime en zou dus (normaal)  de correcte huidige operator moeten weergeven (vanaf het ogenblik dat de porting execute tussen Proximus en Orange is uitgevoerd)

Is Ellen een Proximus-medewerker/ster of van een derde partij (die aan huis kwam)?

Dat dacht ik inderdaad ook dat het ± realtime was, ik ga ervan uit dat de nieuwe kaarten in de toestellen steken.

Maar moeten er wel bij een overdracht nieuwe kaarten geleverd/gestoken worden kan dat dan niet met de oude in feite ook ?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

Maar moeten er wel bij een overdracht nieuwe kaarten geleverd/gestoken worden kan dat dan niet met de oude in feite ook ?

Uw vraag mij verduidelijken a.u.b.

In elk geval is het basisprincipe dat de oude Orange SIMs actief moeten blijven tot de overdracht (execute) uitgevoerd is & uiteraard dient tegendan gebruik te worden gemaakt van de nieuwe Proximus SIMS (maar ja de praktijk wijst uit dat er soms door telecomoperatoren tegen gezondigd wordt)

Ik dacht dit ook want ik herinner mij in de tijd dat mijn pa zijn oude kaart had laten steken in zijn gsm.

Kan men reserve gsm met nieuwe proximus sim al opzetten tot de Orange portatie in voege is? Dus even 2 gsm’s actief zetten en wachten?

Dat kan en je kunt blijven bellen via orange  zolang het nummer daar nog actief is,  kun je checken op deze site → Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability (of → http://1299.be ) bij welke operator het nummer actief is.

 

Volgens pxs zou overdracht vannacht gebeuren… thx voor de info

Reputatie 7
Badge +3

@Goge  De import staat gepland voor vandaag (07/10). Mocht het morgen nog niet in orde zijn, laat ons dan zeker iets weten. Groetjes, Antonella

Hoi, alles werkt naar behoren @AntonellaD Tx 👍

Reageer