Vraag

Oud nummer recupereren


Beste,

Ik zou willen weten of het mogelijk is een oud nummer terug te activeren met een abonnement van jullie.

Het gaat om een nummer dat ondertussen een aantal jaar niet meer werd gebruikt:

0472247064

Kan u mij hierbij helpen?

 

Alvast hartelijk bedankt.

 

Mvg,

 

Arno


12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

 

@ArnoPolfliet  Volgens Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability  staat dit nummer actief bij Proximus. Dus waarschijnlijk in gebruik door een nieuwe klant die gebruik maakt van het mobiele Proximus netwerk. Na een bepaalde tijd worden mobiele nummers die niet meer in dienst/gebruik zijn terug vrijgegeven voor gebruik en toegekend aan een nieuwe klant.

 

 

@ArnoPolfliet Dit kan alleen door een proximus forummedewerker nagetrokken worden of dit voor u nog eventueel mogelijk is, al is de kans klein omdat je zegt dat je het al een aantal jaren niet meer in gebruik was.

Bedankt. Mijn Microsoft Mail account is gelinkt aan dit nummer blijkbaar… Dit wist ik niet, wat er nu toe leidt dat ik mijn account niet kan verifiëren en dit dus verlies. Met alle gevolgen van dien.

 

Bedankt voor het opzoekingswerk.

@ArnoPolfliet kan dit u mss verder helpen → Het e-mailadres of telefoonnummer voor uw Microsoft-account wijzigen

@Martin neen, aangezien ik niet meer kan inloggen….

Reputatie 7
Badge +3

@ArnoPolfliet Suggestie , je zou kunnen proberen naar je oude nummer te telefoneren. En vragen of de persoon die het nu gebruikt akkoord is om de verificatie code te ontvangen en deze aan u door te geven. 

Als dit lukt na verificatie van je Microsoft Mail account via de code , dit vervolgens koppelen  aan een nieuw mobiel nummer in jou bezit.

@ArnoPolfliet en kan dit eventueel u verder helpen, soit ik probeer maar te helpen of anders gezegd via google zoeken te helpen :-)

U kunt zich niet aanmelden bij uw Microsoft-account

Hopelijk als je belt naar dit nummer krijg je het antwoord dat het nummer niet in gebruik is dan is er nog kans dat het vrij is voor u !

Reputatie 7
Badge +4

De crdc (nummer)database waarnaar hierboven verwezen werd geeft enkel de netwerkoperator weer aan dewelke het betrokken telefoonnummer toegewezen is op dit ogenblik (en niet of dit nummer al dan niet in gebruik is door mr X of mevr Y)

Geschrapte nummers worden enige tijd in een niet toewijsbare reserve gehouden (minstens 6, normaal 12 maanden)

Indien het nummer nog niet in gebruik zou zijn kunt u eventueel van een Proximus medewerker (moderator) dit nummer bv. eventueel terug bekomen op basis van “kies je nummer”

 Optimaliseer je gsm-abonnement met onze opties | Proximus

Ik vermoed dat Proximus medewerkers pas vanaf dinsdag terug op dit publieke forum zullen aanwezig zijn

 

Het eenvoudigste is volgens mij om te weten te komen of het nummer al in gebruik is, door even het nummer op te bellen.

Reputatie 7
Badge +5

@ArnoPolfliet Voor zover ik het kan zien staat de nummer niet actief bij ons. Je kan best eens contact opnemen met onze collega’s van de klantendienst.

Reputatie 7
Badge +3

@ArnoPolfliet Wens je jouw huidige gsm-nummer (met abonnement) te wijzigen naar het eerder vemelde gsm-nummer (roepnummerwijziging)? Of wens je een nieuw gsm-abonnement met het eerder vemelde gsm-nummer? Bij het afsluiten van een nieuw abonnement is de keuze van een gsm-nummer namelijk niet mogelijk. Een gevraagd nummer toekennen kan enkel via een roepnummerwijziging. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +4

Inderdaad aan een nieuw abo wordt een nr x toegekend pas dan kan gevraagd worden naar een nr Y (keuze nr) (en op voorwaarde dat het nieuwe abo niet in een pack zit)

 

Reageer