Opvolging structuur en Levering Smartphone door Proximus en UPS alles behalve...


Aloha,

Ik kocht me een aantal dagen terug ( 7 april) een smartphone. De Oneplus T7 met dan die data pack erbij. Dezelfde dag was het bedrag netjes van mijn rekening afgeschreven. Wat een probleem om het leveradres in te vullen. Proximus kon mijn adres niet terugvinden via die webshop?!? In de eerste plaats is het nogal raar dat dit deels door een automatisch systeem gaat want als de database niet aangepast is dan kunnen ze je adres niet terugvinden? zodoende alles manueel zitten invullen.

De levering ging doorgaan donderdag 9 of vrijdag 10 april. Ik kreeg een sms van UPS op donderdag 9 april, dat de levering pas zou doorgaan dinsdag 14 april. op zich geen probleem bij door de corona toestanden e.d. Dezelfde dag of vrijdag, kreeg ik telefoon van proximus zelf, dat ze problemen hebben met het adres? Ik had bij hen een oud adres staan… Als ik nu een telefoon bestel en ik wil die laten leveren op een nieuw adres dan moet dit toch kunnen??? ze ging het bekijken en me iets laten weten. Tja niets van, ze liet niks weten en heeft de levering laten doorgaan op dat oud adres want toen ik ging kijken naar de UPS tracking, zie ik bij levering staan, mijn oude gemeente en leverplaats FERREY (ken ik niet en daar woont ook niemand met die naam en ook nog “achtergelaten bij brievenbus”??? Euhm daar staan een reeks brievenbussen samen aangezien mijn oude woonst, een appartement is… M.a.w. weg smartphone en hoogstwaarschijnlijk in de zak van iemand anders…

Ik bel naar de klantendienst en ik krijg netjes een dossiernummer 44988993 en “ze gaan u waarschijnlijk in de loop van volgende week es bellen” ??? in de loop van volgende week??? We zijn nu dinsdag 14/04, het geld is al van mijn rekening gegaan op 7 april en ik moet wachten tot volgende week 20/04 of later om te horen wat ze gaan doen? Er is een reden dat ik een nieuwe gsm koop namelijk mijn oude is versleten en ik wil bereikbaar kunnen zijn… dus de manier waarop de klantendienst te werk gaat is duidelijk nog steeds even slecht als jaren geleden. De structuur ven hun systeem is nog erger als ze een simpel adres niet kunnen vinden en de menselijke afhandeling ervan laat ook te wensen na als ze het gewoon opsturen naar een adres waar ik niet meer woon… En UPS is allesbehalve een betrouwbare transportdienst. Er zijn er daarbuiten veel betere… Ik kon gerust om met een langere levertermijn in deze corona periode maar zelfs zonder deze corona periode zou het zo gelopen zijn volgens mij. Men is heel snel om te factureren en af te schrijven maar de afhandeling en levering zelf trekt op niks. hopelijk is die vreemde heel blij met zijn nieuwe One plus T7

Groetjes,

J.


25 reacties

ter info: proximus kan het IMEI nr blacklisten zodat de smartphone niet meer bruikbaar wordt, maar uw probleem is daarmee nog niet opgelost en heb je nog geen smartphone, dus best de reactie van iemand van proximus zelf afwachten, eventueel nog deze avond of morgen. 

Proximus kan dat mss wel blacklisten maar er zijn daar trucjes genoeg voor om dat te omzeilen. gestolen smartphones bvb die dan verkocht worden. Ik heb momenteel mijn oude smartphone nog maar die begint enorm te haperen vandaar ik de nieuwe kocht. Maar zoals het eruit ziet, denk ik niet dat ik snel een nieuwe smartphone zie opdagen aangezien ze incapabel zijn, het naar het juiste opgegeven adres te sturen… zonde van het geld van de eerder verzonden smartphone.

Ik denk niet dat ik sneller reactie zal krijgen dan “in de loop van volgende week” zoals men zei aan telefoon… jammer maar ik denk dat Proximus best es een grondige audit doet van hun systeem, manier van werken en transporteur...

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat Proximus dringend de werking van zijn webshop en de opvolging van bestellingen moet verbeteren - rekening houdende met de frequente “webshop”-klachten/vragen - maar ondertussen zit u natuurlijk wel met het probleem

Normaal bent u “safe” met uw klacht/dossiernr maar veiligheidshalve zou ik zelf alles (per aangetekend schrijven) op papier zetten en uw ongenoegen over de gang van zaken kenbaar maken

 

 

ik zou toch eerst eens de reactie van de proximus forumedewerkers afwachten en ze een kans geven en zien wat zij als voorste/oplossing uit de wacht kunnen slepen dan kun je nog altijd actie ondernemen.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Jeffrey D ik heb bovenstaande info toegevoegd aan dossier 44988993. De dossierbeheerder zal je verder informeren. Grt, Heidi

Dag @Jeffrey D ik heb bovenstaande info toegevoegd aan dossier 44988993. De dossierbeheerder zal je verder informeren. Grt, Heidi

Dag HeidiE,
Ok alvast bedankt voor de moeite...

update, ik kreeg contact met iemand van de klachtendienst. Met alle respect voor die persoon maar ik versta bitter weinig van haar zinsbouw en articulatie… mss ligt het aan het dialect maar ik snap er soms niks van… Komt erop neer dat mijn smartphone zelfs niet is verzonden omdat volgens proximus er geen order zou bestaan en dus de levering niet kan doorgaan? Nogal wiedes als ik 1. Een orderbevestiging heb met daarop adres van levering 2. Aanvraag van overdracht met nog es dezelfde bevestiging van adres en 3. Bewijs van betaling van mijn bank!? Ik kreeg te horen dat ik opnieuw de bestelling zou moeten plaatsen en dat proximus de eerste kan terugbetalen? Euhm opnieuw probleem krijgen met adres van verzending enz enz enz. Het mail adres van desbetreffende persoon waar ik mijn bewijsstukken naar kon sturen klopt ook niet… ik krijg foutmeldingen op dat adres. Is er een algemeen mail adres voor de klachtendienst waar ik mij tot kan richten?

Het enige wat ik wil is dat proximus mij de smartphone gaat toezenden waarvoor ik betalingsbewijs heb en orderbevestiging! Waarom moet dat nu zo moeilijk gaan???

was het dit mailadres dat werd doorgegeven doc@proximus.com

of proximus.customer.care@proximus.com

nee ik kreeg cuo.***.brome@proximus.com en dit werkt niet…

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Jeffrey D het is brone in plaats van brome. Ik ga het bovenstaande adres wel aanpassen, zodat mijn collega niet van iedereen hier mails ontvangt ;) Grt, Heidi

Dag HeidiE, is er nog een ander mail adres waar ik naartoe kan mailen ivm dit probleem? ik zou graag iemand anders als contact hebben...

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook mailen naar proximus.customer.care@proximus.com, maar ik heb geen zicht op de inflow en eventuele wachttijd van deze mailbox. Je dossierbeheerder is reeds op de hoogte… Grt, Heidi

Dag HeidiE,

Maar wie is de dossierbeheerder? Mvr Brone? Met alle respect dan wil ik iemand anders. En als oplossing “bestel het opnieuw” terwijl ik een officieel document heb EN het is van mijn rekening afgeschreven, die oplossing weiger ik. Ik begin meer en meer zelfs te denken om bij een andere operator te gaan en proximus op te zeggen… en een aangetekende brief te sturen naar proximus om in gebreke te stellen. “uw order zien we niet in systeem” terwijl ik alle bevestigingen heb is echt wel heel amateuristisch hoor...

Reputatie 7
Badge +3

Ondertussen werd dossier 45026128 opgemaakt met je verzoek om een andere dossierbeheerder. Je zult dus opnieuw zo snel mogelijk gecontacteerd worden. Grt, Heidi

Wanneer is het mogelijk om de andere dossierbeheerder te pakken te krijgen? Ik kreeg vandaag opnieuw dezelfde persoon aan de lijn terwijl ik expliciet iemand anders als contactpersoon vroeg. Deze persoon belde me net met de vraag waar mijn betalingsbewijs is terwijl in mijn mail, 3 bewijsstukken zitten in PDF vorm. 2 van Proximus met bevestiging van order en 1 van mijn bank. Persoon in kwestie was niet op de hoogte dat er een nieuw dossiernummer (45026128) is opgemaakt (kunnen jullie dat allemaal niet zien in hetzelfde systeem???) en toen ik deze persoon vermelde dat ik graag iemand anders sprak kreeg ik zelf de vraag “ben ik niet goed genoeg?” ???

Sry maar ik denk dat Proximus als ze mensen in dienst nemen die in contact komen met klanten, deze mensen moeten screenen op communicatieve vaardigheden! Niet mensen die woorden afhaspelen aan 120 km/u en een gebrek aan articulatie… Als ik op een nog steeds beleefde manier vraag naar een andere contactpersoon dan is dat mijn recht als klant!

Als dit spelletje blijft duren dan ga ik een aangetekende brief sturen naar Proximus om hen officieel in gebreke te stellen en dien ik klacht in via testaankoop voor fraude aangezien Proximus mij netjes aanrekende maar op magische wijze mijn order niet bestaat desondanks ik alle bewijzen heb en ze me continu met een kluitje in het riet sturen…! En ga ik weg van bij Proximus!

Eigenlijk is het vrij simpel! IK HEB EEN ORDERBEVESTIGING EN EEN BETAALBEWIJS VAN MIJN BANK DUS STUUR ME DE SMARTPHONE OP WAAR IK EEN AANKOOPBEWIJS VOOR HEB EN STOP MET ROND DE POT TE DRAAIEN!

 

Reputatie 7
Badge +3

@Jeffrey D Ik heb de info toegevoegd aan het nieuw dossier dat aangemaakt werd door Heidi. Dit dossier is nog niet toegekend aan een dossierbeheerder. Groetjes, Antonella

@Jeffrey DIk heb de info toegevoegd aan het nieuw dossier dat aangemaakt werd door Heidi. Dit dossier is nog niet toegekend aan een dossierbeheerder. Groetjes, Antonella


Dag AntonellaD,

Is er al nieuws? Hoe ga ik best te werk om alles te annuleren en mijn geld terug te krijgen???

Reputatie 7
Badge +3

@Jeffrey D Op dit moment heb ik nog geen extra nieuws. Indien je over zou willen gaan tot de annulatie van je bestelling kan je dit webformulier invullen:

https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_my_online_order/particulieren/r-orphans/forms/mijnonlinebestelling.html

Groetjes,

Antonella

Hoe komt het dat het zolang moet duren vooraleer ik kan ontvangen waarvoor ik betaalde? Er is zelfs niemand mee bezig… Dit is gewoon een erbarmelijke service van Proximus… je koopt via de webshop iets en je krijgt er allerhande gezeik gratis bij behalve waar je effectief voor betaalde!

Reputatie 7
Badge +3

@Jeffrey D Ik heb het dossier geëscaleerd via mijn verantwoordelijke. Dit zal ervoor zorgen dat deze sneller in behandeling komt. Groetjes, Antonella

@Jeffrey DIk heb het dossier geëscaleerd via mijn verantwoordelijke. Dit zal ervoor zorgen dat deze sneller in behandeling komt. Groetjes, Antonella


Alvast bedankt daarvoor want ik heb nu wel dringend een smartphone nodig...

Reputatie 7
Badge +3

Mijn excuses alvast voor het ongemak en de vertraging. Groetjes, Antonella

Mijn excuses alvast voor het ongemak en de vertraging. Groetjes, Antonella


Bedankt voor je hulp want eindelijk is er schot in de zaak gekomen!

Ondertussen eindelijk mijn smartphone ontvangen!

Bedankt aan de verantwoordelijke om dit te regelen!

Reputatie 7
Badge +3

@Jeffrey D Dank je wel voor de feedback. Ben blij dat het werd opgelost. Prettig weekend. Groetjes, Antonella

Reageer