Beantwoord

onverklaarbaar hoog dataverbruik - iphone

  • 19 April 2024
  • 8 reacties
  • 119 Bekeken

Ik was vandaag op mijn werk toen ik omstreeks 11u42 een berichtje van Proximus binnen kreeg dat ik nog 2,6 GB overhad van 13,4 GB in mijn mobiel abonnement. Ik had nog niet de kans om dit bericht volledig te lezen of het volgende bericht kwam al binnen: ‘mijn maandelijks datavolume was opgebruikt.’ Op enkele minuten tijd volgende dus het volgende bericht: €10,00 bovenop mijn bundel verbruikt, €25,00 boven mijn bundel werkt verbruikt. Ik sloeg in paniek, want ik was voor dit bericht zelfs niet op mijn telefoon bezig, maar toen ik de MyProximus app ging kijken, zat ik op 10 minuten tijd al voor €44,00 buiten mijn bundel? Ik heb onmiddellijk mijn mobiele data uitgezet en telefonisch contact proberen opnemen met de klantendienst. 

 

Ik kreeg een flauwe plezante dame aan de lijn die dit ook niet echt kon verklaren, maar die na een tijdje zei ze dat haar collega waarschijnlijk een oplossing wist. Vliegtuigstand aan- en uitzetten en uiteraard werd de verbinding hierdoor verbroken. Ik wachtte nog enkele minuten, omdat ik misschien nog dacht dat die dame dit niet bewust deed en mij opnieuw zou proberen contacteren, maar uiteraard gebeurede dit niet. Ik nam terug contact op met de klantendienst en nu kreeg ik een man aan de lijn. Hij luisterde naar mijn verhaal, maar kon niet meer zeggen dan dat ik op nog geen 6 minuten tijd meer dan 3GB zou hebben verbruikt? Hoe ik dit dan zou hebben gedaan, kan niemand verklaren. En meer uitleg kreeg ik ook niet… Ik moest maar wachten op de factuur, zodat ik de details kon bekijken? Toen ik vroeg om een verantwoordelijke te spreken, zei hij geen verantwoordelijke te hebben die mij kon worden doorverbonden. Ik kon enkel klacht neerleggen via de website. Ik ben al meer dan 10 jaar klant bij proximus - als het zelf niet langer is-, maar deze service vind ik ondermaats. Toen ik zei dat ik met alles zou weggaan, werd dit nog op geen enkele minuten tijd voor mij in orde gebracht en niet veel later viel mijn netwerk al weg. Wordt er dan zo met vaste klanten omgegaan?

 

Nu ik meer van deze verhalen op dit forum lees, ben ik nog meer gefrustreerd. Want het is duidelijk niet de eerste keer dat proximus dergelijk verhaal hoort, maar toch werd ik van het kastje naar de muur gestuurd en kon of wou niemand mij helpen. Ik heb al meer dan 2 jaar hetzelfde abonnement en ben nooit buiten mijn bundel gegaan. Dat dit nu 12 dagen voor het einde van deze maand al volledig op zou zijn verbruikt, door mij, op zulke korte tijdspanne had ik toch graag een verklaring voor gehad.

 

icon

Beste antwoord door HeidiE 25 April 2024, 12:06

Bekijk origineel

8 reacties

@Michelle B 

Omdat de PX forummedewerkers u zouden kunnen verder helpen om dit verder na te trekken en je meer informatie geven:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst .
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

@Michelle B

Omdat de PX forummedewerkers u zouden kunnen verder helpen om dit verder na te trekken en je meer informatie geven:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst .
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Dankjewel voor je snelle reactie. Ik maakte dit zojuist in orde!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Michelle B mogelijk heeft je toestel, waarop misschien niet de nodige beperkingen ingesteld zijn, op korte tijd updates binnengehaald. Als je dan al dichtbij je inbegrepen verbruik zit, gaan de waarschuwingsberichten soms snel na elkaar volgen. Over welk toestel gaat het? Android of iOS? Bij allebei kan je normaal gezien een overzicht opvragen om te zien welke apps (meer) data verbruikt hebben. 

Dag @Michelle B mogelijk heeft je toestel, waarop misschien niet de nodige beperkingen ingesteld zijn, op korte tijd updates binnengehaald. Als je dan al dichtbij je inbegrepen verbruik zit, gaan de waarschuwingsberichten soms snel na elkaar volgen. Over welk toestel gaat het? Android of iOS? Bij allebei kan je normaal gezien een overzicht opvragen om te zien welke apps (meer) data verbruikt hebben. 

Ik heb een iPhone toestel. In principe doet iPhone enkel updates van het moment dat je met het net verbonden bent. Ik vind het dus erg vreemd en ook raar omdat dit op die 2 jaar nooit eerder voorkwam? Ik vind het vooral frustrerend dat niemand met een deftige uitleg kwam, buiten het feit : u heeft dat verbruikt. Mocht ik effectief in hoge kwaliteit aan het streamen zijn zoals een van uw collega’s beweerde, dan had ik er tenminste vrede mee. Omdat ik wist dat ik het effectief had verbruikt. Daarnaast lees ik hier doorheen de jaren verschillende van die gelijkaardige verhalen. Andere mensen werden precies wel vriendelijk verder geholpen… Door de kosten kwijt te schelden of samen naar een oplossing te zoeken. Maar ik werd daarentegen -na 15 jaar-gewoon aan de deur gezet. Op enkele minuten tijd werd mijn abonnement opgezegd. 

Reputatie 7
Badge +3

@Michelle B het stopzetten van je abo is inderdaad snel verlopen. Wens je een heractivatie? Die is uiteraard gratis in dit geval!

@Michelle B het stopzetten van je abo is inderdaad snel verlopen. Wens je een heractivatie? Die is uiteraard gratis in dit geval!

Beste Heidi

Een collega van u -die ik sprak via de chat- heeft dit reeds in orde gebracht, maar nadien ontving ik een mail + met bijlage dat me die heractivatie €59,00 zou kosten? Kan u hiervoor het nodige doen a.u.b.? Plus ik zou die 500Mb/maand voor €3,00 die ik vorige maand extra had afgesloten, graag stopzetten. Of is dit enkel mogelijk via de app?

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Michelle B ik volg het op en hou je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +3

@Michelle B nodige gedaan! 

Reageer