Vraag

ontoereikende belkrediet


Beste,

Ik krijg sinds een week, dagelijks proximus-info berichten met volgende inhoud: “ uw krediet is ontoereikend. Gelieve uw prepaid-kaart te herladen en vervolgens opnieuw te proberen.” Wanneer ik echter mijn krediet controleer via #121# of MyProximus blijkt er wel nog voldoende krediet op te staan. Ik kan op dit moment hierdoor ook niet meer bellen. Hoe is dit op te lossen?

Alvast bedankt!

 


30 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@LotteP

kan je aub in je profiel het betrokken gsm nummer zetten ?

Verwittig je ons als het gebeurd is ?

dan kijken we dit verder na

bedankt en groetjes,

Tina

bijkomende Info i.v.m. invullen van je forum profiel:
Als je ingelogd bent op het forum
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor Pro⌘imus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

Reputatie 7
Badge +3

@LotteP Ik heb belwaarde toegevoegd op jouw nummer. Kan je eens opnieuw proberen als het nu werkt en ons hier iets laten weten? Bedankt. Groetjes, Antonella

Beste Antonella,

 

Ik kreeg gisterenochtend inderdaad een bericht dat mijn belkrediet aangegepast was. Echter gisteren avond kreeg ik opnieuw een bericht dat mijn krediet ontoereikend is en kan ik wederom niet meer bellen omdat ik zogezegd niet genoeg belkrediet heb. Ik kan wel zien dat je belkrediet hebt toegevoegd want als ik #121# raadpleeg, is mijn krediet wel gestegen.

Met vriendelijke groeten,

Lotte

Reputatie 7
Badge +4

@LotteP Ik heb een dossier (45220070) opgemaakt voor onze technische dienst.
Ze zullen alles voor je nakijken en je nog iets laten weten.
Alvast de excuses.
Mvg, KoenN

Hallo..

Ik heb probleem met mijn prepaid nummer. Ik krijg deze dagen veel sms'en ((proximus-info uw krediet is ontoereikend. Gelieve uw prepaid-kaart te herladen en vervolgens opnieuw te proberen. 

Ik weet niet wat is de bedoeling.. of iemand bropeert geld van mijn Gsm nummer krediet te pakken?? 

Kunnen jullie mijn helpen aub. Ik krijg 2 maal per dag deze sms'en. 

Dank u 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @MO0708 kun je het nummer in kwestie invullen op je klantprofiel voor nazicht? Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

Dag @MO0708 er staat nog maar 2 cent op je kaart, daarom krijg je deze berichten. De laatste herlading dateert van 26/09/2020, dat was een herlading van 5 EUR. Groetjes, Heidi

Dat is klopt. Mijn beltegoed is te laag. Maar in de proximus info sms zegt dat: uw prepaid-kaart te herladen en vervolgens opnieuw te proberen  

Dat betekend er zijn pogingen om af te trekken van bel krediet. Het is geen een sms.. het is veel en soms twee keer per dag. 

Vroeger ik heb ook lage saldo. Krijg ik nooit zo sms'en van proximus... kijk naar bijlage aub.

Dank u 

 

Reputatie 7
Badge +3

@MO0708 Deze berichten worden automatisch verstuurd bij een telaag saldo.Deze berichten die u ontvangt zijn gratis.U mag uiteraard uw saldo vernieuwen wanneer u dat zelf wenst.Groetjes,Joel

"Proximus-info: uw krediet is ontoereikend. Gelieve uw prepaid-kaart te herladen en vervolgens opnieuw te proberen." 

 

DIT BERICHT KRIJG IK AL MEER DAN EEN JAAR.

IS HET MOGELIJK OM HIER PERTINENT EEN EINDE AAN TE MAKEN AUB. DANK U

 

R. C. 

Ter info: Best Ondertussen zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden (klantnummer enz...), enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten die je niet kwijt kan in de andere voorzien velden bv het telefoonnummer waarover je klacht gaat.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen a.s. dinsdag.  
NB: Iemand van het Proximus forumteam komt hier niet langs tijdens weekends en feestdagen.  

De mensen zijn hier jullie ongewenste berichten kotsbeu... Gewoon een taktiek om toch maar zoveel mogelijk te herladen. Dat zit hierachter.

 

Ik wens hier vanaf te geraken, geen bijkomende gegevens invullen of ik word OVERAL gespamd. 

Ik heb hier vroeger nooit geen last van gehad en nu ben je precies constant verplicht om te blijven herhalen.

Hetzelfde dat je gigabytes die je bij een herlaadkaart vervalt, nog zoiets absurd...

Die je bij een herlaadbeurt erbij krijgt... *

Ja meningen verschillen natuurlijk (ik krijg een melding een maand voordien en dan één een week voordien als het tijd is om te herladen en bij mij is dit wel welkom aangezien ik dit zou wel durven vergeten) maar het belangrijkste is dat ieder zijn mening zoveel mogelijk gerespecteerd wordt en daarom best wachten tot dinsdag als iemand terug langkomt die van Proximus zelf is om deze instellingen uit te zetten voor u.

Ok dank u. 

Wanneer gaat dat hier opgelost zijn??? 7 berichten op één dag!!!

Bende onnozelaars! 

TUI: Prox forummedewerkers komen tijdens het weekend en op feestdagen hier niet langs, dus pas vandaag kunnen ze reageren op je vraag.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @R. C. dossier 49555756 is opgemaakt voor de achterliggende dienst, die je verder zal informeren. Groetjes, Heidi

 

Wanneer gaat da hier eens gedaan zijn maat??? 

Reputatie 7
Badge +3

@R. C. 

er is ook momenteel geen krediet op je kaart voor zover ik kan opvragen

volgens mij ga je daardoor die berichten blijven krijgen tot er krediet opstaat.

dossier is nog in behandeling

groeten

Tina

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@R. C. Je kan waarschuwingen en meldingen ook beheren via MyProximus. Groetjes, Antonella

My Account | Proximus

Sms-meldingen over je mobiel verbruik | Proximus

Ik krijg elke dag deze melding. In My Account vind ik geen enkele manier om de melding uit te schakelen. Is er een manier om deze meldingen effectief stop te zetten?

Reputatie 7
Badge +3

@vdkhvb Probeer eens via 1911 optie 2 - optie 3.Indien het niet lukt laat het ons weten dan maken we dossier op voor de bevoegde dienst om het verder na te kijken.Groetjes,Joel

Reageer