Vraag

Onmogelijke communicatie klantendienst

  • 4 November 2020
  • 1 reactie
  • 118 Bekeken

Ik zit met een aantal problemen die opgelost moeten worden, maar het is onmogelijk om de klantendienst te bereiken. Ik ben werkzaam als freelancer, en heb geen tijd om telkens opnieuw heel lang te wachten op een mogelijk contact.

 

  • Als je belt naar klantendienst, moet je eerst 3 minuten menus doorlopen waar je niet meer weet wat je eigenlijk wilt doen. Dan krijg je lang een wachtmuziek, meer dan half uur wachten is geen uitzondering. Om dan afgescheept te worden:
    - slecht internet bereik: “we zullen er eens naar kijken” om nooit meer iets van te horen
    - Sms’en “Info. dit nummer belde u zonder een bericht na te laten” Dat ligt aan uw telefoon.
     

Nu word ik constant gebeld door nummers uit Roemenië, Polen of Tsjechië en probeer ik tevergeefs de klantendienst te bereieken. Ik heb dan een afspraak gemaakt met een Bizz Expert voor een video call en heb tevergeefs 15 minuten zitten wachten.

Kan er iemand mij contacteren om mij te woord te staan? Is dat nu zo moeilijk?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Cyclingfreak heb je technische problemen met je vast internet of je mobiel netwerk?

Sinds enkele maanden worden België en andere landen overspoeld met “Wangiri"-oproepen uit het buitenland. Wangiri is het Japanse woord voor “1 x laten bellen en inhaken".

Een computer belt tegelijkertijd een groot aantal willekeurige nummers op, laat de telefoon één of maximum twee keer bellen om vervolgens in te haken. Dit gebeurt op zowel vaste als mobiele nummers, dag en nacht. Over het algemeen wordt de klant 2 tot 3 keer opgebeld. 

Er wordt gerekend op de nieuwsgierigheid van de klant die terugbelt naar het nummer, en die zo terecht komt op zeer dure buitenlandse betaalnummers. Later volgt via de facturatie, van de operator waarbij de klant is aangesloten, van het betaalnummer een onaangename verrassing.

 

Wij kunnen enkel aanraden om onbekende buitenlandse nummers zeker niet zomaar terug te bellen. Indien je vermoedt dat het om een frauduleus nummer gaat moet je klacht indienen bij de Politie. Het zijn immers enkel de gerechtelijke instanties die actief tegen fraudeurs kunnen optreden.

Reageer