Beantwoord

Nummer heractivatie

  • 9 October 2023
  • 16 reacties
  • 200 Bekeken

Beste,

 

Graag zou ik mijn oud gsm-nummer opnieuw laten activeren, en voor dit nummer een persoonlijk mobiel abonnement aangaan bij jullie.

 

Het betreffende nummer is '0494 79 09 04'. Ik heb zelf even getest of dit nummer ondertussen al in gebruik is of niet, en het nummer blijkt nog inactief te zien. Ik gok dat het nummer ondertussen inactief is voor 5 tot 6 maanden (ik was op reis voor deze periode). Voorheen had ik een abonnement via het werk bij Proximus, en nu zou ik dit nummer terug willen voor privé gebruik. 

 

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groetjes!

icon

Beste antwoord door Martin 13 October 2023, 13:08

Bekijk origineel

16 reacties

@Marc_ In afwachting van een reactie van een PX moderator:

je nummer zit in ieder geval nog bij PX

Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability =

d5efbdad-801a-44eb-a41d-41df3ce11bcb.png

Omdat de PX forummedewerkers dit verder zouden kunnen onderzoeken en meer informatie geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Forum profiel is aangevuld van verdere informatie. Bedankt alvast! 

@Martin toevallig iemand die hier even zou naar kunnen kijken? Alvast heel erg bedankt, en een fijn weekend :)

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u hiervoor op een Proximus moderator op dit publieke forum zult moeten wachten om na te gaan wat eventueel nog mogelijk is

Concreet verblijft een geschrapt nummer minstens 6 maand in een niet toewijsbare reserve, maar een nummer van het type 049x dient door Proximus - conform de regelgeving/wetgeving - ook aan Orange (houder van de 049x nummerreeks)  te worden teruggegeven 

@Martin toevallig iemand die hier even zou naar kunnen kijken? Alvast heel erg bedankt, en een fijn weekend :)

@Marc_ zie uitleg van M_016, maar of het nog mogelijk is zal door een PX moderator moeten nagetrokken worden, hopelijk reageert er vandaag nog iemand van hen hier op dit bericht, anders zal het voor maandag zijn.

Voor u ook nog een fijn weekend.

@Martin zou je nog eens kunnen nagaan of er iemand naar mijn vraag kan kijken? Alvast bedankt!

@Martin zou je nog eens kunnen nagaan of er iemand naar mijn vraag kan kijken? Alvast bedankt!

Pas maandag ten vroegste kan een PX Moderator dit natrekken of het nog mogelijk is het nummer te reactiveren.

Beste,

 

Zou een PX moderator hier eens naar kunnen kijken? Kan een PX moderator getagged worden in dit bericht? @M_016

Voor het ogenblik zie ik dat  @DaisyS  nu op het forum bezig is dus hopelijk neemt hij hier de draad op.

NB: mensen van PX hebben een PX symbool ⌘ staan naast hun forumnaam.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Marc_ ik zie je bericht nu pas, onze excuses! Kun je in het klantprofiel een contactnummer toevoegen? Dan laten we je opbellen door onze commerciële dienst. Groetjes, Heidi

@HeidiE Done! Heb mijn contactgegevens aangevuld in het invoerveld 'Ticket' onder mijn profiel. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@Marc_ Ik heb de opdracht gegeven aan de commerciêle dienst om u te contacteren.Zij gaan verder dan het nodige voor u doen.Groetjes,Joel

@Joel M Helaas nog niets vernomen van de commerciële dienst. Hopelijk kan er vandaag iemand contact met me opnemen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Marc_ Ik geef het opnieuw door.Men gaat u bellen op uw vast nummer 011 5x xx 04.Groetjes,Joel

Beste,

 

Ondertussen heeft de commerciële dienst contact met me opgenomen, en zijn de volgende stappen gezet (ID via Mail doorgestuurd, en heb meegegeven welk mobiel abonnement wil via de telefoon).

 

Echter zou mijn sim kaart al terug actief moeten zijn sinds dinsdag (vandaag vrijdag), maar dit is nog steeds niet het geval.

 

Ook de Proximus app geeft geen info weer, de website proximus.be/identificeer toont een fout en de helpdesk chat via de applicatie zit vast sinds een paar dagen (oneindig zoeken naar een medewerker)..

 

Kan iemand alsjeblieft kijken wat er mis is met mijn sim kaart activatie? Volgens mij is mijn identificatie niet volledig? 

Dit is in orde nu. Bedankt iedereen! :)

Reageer