Vraag

Moet heridentificeren pay and go maar is vorige maand reeds gedaan

  • 14 December 2021
  • 21 reacties
  • 320 Bekeken

Hallo,

Ik ontving een e-mail met volgende melding: Als gebruiker van de Pay&Go-kaart met nummer 0474XXXXXX ben je wettelijk verplicht om je identiteit om de 18 maanden te bevestigen….

Ik heb echter mijn kaarten reeds geheridentificeerd op 24/11/21, zie de referenties in m’n profiel.

Wat nu? Alvast dank voor uw antwoord.


21 reacties

Hangt af op welke manier je u geïdentificeerd hebt.

Is mijn registratie definitief?

De registratie is definitief, tenzij je je hebt geregistreerd tijdens een herlaadbeurt via de bank. In dat geval geldt de registratie van je Pay&Go-kaart maar voor 18 maanden. Je zult je dus opnieuw moeten registreren → Proximus- Prepaid identification | Proximus

Hallo Martin,

Ik heb me verleden maand opnieuw geregistreerd tijdens herlaadbeurt via de bank, zou dan toch 18 maanden geldig moeten zijn, dus tot in 2023.

Ook volgend bericht ontvangen van proximus:

Dank u!

Beste,

Bedankt voor de identificatie van de Pay&Go-nummer. We verwerken uw aanvraag zo snel mogelijk.

Referentie …..
Datum “2021-11-24T12:30:44.736Z”

Hallo,

Niemand die me kan helpen? Er is toch blijkbaar geen verwerking gebeurd door proximus op 24 november 2021 terwijl ik wel degelijk antwoord ontving na de heridentificatie.

Hierbij de 2 bevestigingen die ik ontving op 24 november 2021 door proximus maar toch ontving ik deze week van proximus-itt een e-mail dat ik de prepaidkaarten moet heridentificeren.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Wilfried51 Kan u de 2 gsm-nummers aanvullen op uw profiel.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Hallo Joel M,

Dank voor je reactie. ‘k Heb beide gsm-nrs aangevuld in m’n profiel.

Reputatie 7
Badge +3

@Wilfried51 Dit is er teruggevonden voor 0474xxxxxx

° uitgaande sms'en ivm identificatie verstuurd op:
- 20/10/2021: Prepaid Stop ID - SMS Tekst: Geachte Proximus klant, vanaf 22/11 zal het niet meer mogelijk zijn om jouw herlaadkaart via een Bancontact betaling te identificeren. Alle andere identificatiemethoden blijven beschikbaar. Meer informatie op proximus.be/identificeer

- 22/10/2021: Beste Proximus-klant, de wet vraagt dat je je identiteit bevestigt na 18 maanden gebruik van je Pay&Go-kaart. Ga naar www.proximus.be/identificeer voor 22/12/2021. Wil je dit niet elke 18 maanden herhalen? Kies dan voor de identificatiemethode met eID. Tot binnenkort!

- 22/11/2021: Beste Proximus-klant, de wet vraagt dat je je identiteit bevestigt na 18 maanden gebruik van je Pay&Go-kaart. Ga naar www.proximus.be/identificeer voor 22/12/2021. Wil je dit niet elke 18 maanden herhalen? Kies dan voor de identificatiemethode met eID. Tot binnenkort!

° geïdentificeerd op 24/11/2021 via online herlading
° Laatste herlading gebeurd op 24/11/2021 voor xx EUR
° Resterend belkrediet xx,xx EUR

U heeft zich blijkbar proberen te identificeren via een Bancontact betaling maar dat gaat niet meer.

Ga naar www.proximus.be/identificeer voor 22/12/2021 met uw eID

Dan komt alles in orde :)

Groetjes,Joel

@Joel M Dan is die uitleg hier → Identificatie van je prepaidkaart | Proximus 
wel heel verwarrend als dit niet meer kan:

namelijk:

=====================================================================

Is mijn registratie definitief?

De registratie is definitief, tenzij je je hebt geregistreerd tijdens een herlaadbeurt via de bank. In dat geval geldt de registratie van je Pay&Go-kaart maar voor 18 maanden. Je zult je dus opnieuw moeten registreren.

======================================================================

Bedankt voor de uitleg Joel M

Inderdaad, zoals Martin al reageerde, heel verwarrend de uitleg bij Identificatie van je prepaidkaart.

Reputatie 7
Badge +4

@Joel M 

dan zal de info op de website best zo snel mogelijk moeten worden aangepast (cfr info @Martin) om mogelijke problemen te voorkomen

de bestaande wetgeving laat toe zich om de 18 maanden zich te identificeren via debet- of kredietkaart maar een telecomoperator kan uiteraard kiezen sommige opties niet (meer) te ondersteunen

 Prepaid kaarten | BIPT

Ik veronderstel dat identificatie/registratie op basis van sms, My Proximus en/of Proximus centers nog mogelijk blijven, correct?

 

Ik veronderstel dat identificatie/registratie op basis van sms, My Proximus en/of Proximus centers nog mogelijk blijven, correct?

De mogelijke manieren worden hier uitgelegd → Identificatie van je prepaidkaart | Proximus 

zoals via Online , sms & Myproximus  


via Proximus center staat daar wel niet expliciet aangegeven al was dit wel degelijk mogelijk of zou dan recent moeten veranderd zijn

Reputatie 7
Badge +3

@M_016 Zoals @Martin al heeft doorgegeven :slight_smile:  

De mogelijke manieren worden hier uitgelegd → Identificatie van je prepaidkaart | Proximus 

zoals via Online , sms & Myproximus  

Groetjes,Joel

Inderdaad, men kan maar best de pagina ivm Identificatie van je prepaidkaart aanpassen want herladen via Bancontact om jouw prepaidkaart te identificeren lukte mij dus, alle gevraagde gegevens werden ingevuld en na het versturen naar proximus kreeg ik dus zelfs als antwoord :

Dank u

Beste,

Bedankt voor de identificatie van je Pay Go-nummer, we verwerken uw aanvraag zo snel mogelijk.

Ref:…..

Datum…

Dan denk je dat de identificatie in orde is…  pfffff….

Reputatie 7
Badge +4

@Joel M misschien best aan de websitebeheerder aanpassingen hieromtrent vragen, nee?

Is mijn registratie definitief?

De registratie is definitief, tenzij je je hebt geregistreerd tijdens een herlaadbeurt via de bank. In dat geval geldt de registratie van je Pay&Go-kaart maar voor 18 maanden. Je zult je dus opnieuw moeten registreren.

cfr “nog vragen”

Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

 

 

nog van toepassing mss voor hen die het uitgevoerd hebben op die manier, voor dat deze methode afgeschaft werd, maar dan moet er bijgezet worden dat deze methode niet meer kan toegepast worden vanaf datum dd/mm/jj 

Ik was dus inderdaad te laat want sedert 22/11 kon identificeren niet meer via Bancontact. Zoals te zien in andere berichten probeerde ik al enkele dagen eerder om die kaarten te heridentificeren maar lukte op geen enkele manier >

Gisteren dan nog maar es meermaals geprobeerd met m’n eID maar zodra ik de pincode ingeef blokkeert het. Dan maar geprobeerd me aan te melden bij de overheid en daar lukt het wel.

Jullie hebben onze gegevens al, kan dan niemand van de medewerkers dit in orde brengen zodat ik eindelijk van dat steeds weer herproberen afraak want om moedeloos bij te worden.

We kunnen natuurlijk naar de winkel komen maar in deze coronatijden liever niet als het anders kan.

We zijn al meer dan 20 jaar klant bij Proximus, hadden eerder nooit echt problemen, altijd op tijd betaald en nu kan men ons niet online helpen… heel triest...

Reputatie 7
Badge +3

@Wilfried51 Helaas kunnen wij de identificatie niet voor jou in orde maken. Indien het niet lukt via de beschreven manieren op www.proximus.be/identificeer, dan zal je best even moeten langskomen in de winkel.

 

nog van toepassing mss voor hen die het uitgevoerd hebben op die manier, voor dat deze methode afgeschaft werd, maar dan moet er bijgezet worden dat deze methode niet meer kan toegepast worden vanaf datum dd/mm/jj 

Klopt inderdaad dat deze informatie er nog op staat voor de klanten die de laatste keer hebben geïdentificeerd via de methode ‘herladen’.

Wettelijke vermeldingen voor privé- en professionele klanten | Proximus

Bijzondere-voorwaarden-Mobiele-telefoondienst---NL~2021-11-22-09-15-54~cache.pdf (proximus.be) → Zie artikel 8.2

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD Hallo Antonella, ik bedoelde eigenlijk dat die melding  er beter had bijgestaan op deze site hier → Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

onder “Nog Vragen” > Is mijn registratie definitief? :

De registratie is definitief, tenzij je je hebt geregistreerd tijdens een herlaadbeurt via de bank. In dat geval geldt de registratie van je Pay&Go-kaart maar voor 18 maanden. Je zult je dus opnieuw moeten registreren.

Waar niet vermeld staat dat: Sinds 22/11/21 is het niet langer mogelijk zich te identificeren door de simkaart opnieuw online op te laden voor een bedrag van ten minste 1 EUR. 

NB: of een verwijzing naar Bijzondere-voorwaarden-Mobiele-telefoondienst---NL~2021-11-22-09-15-54~cache.pdf (proximus.be) → Zie artikel 8.2

zou natuurlijk ook duidelijker zijn, enfin het is maar een suggestie van mij hé :relaxed:

 

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Daar staat dat inderdaad niet bij, maar deze boodschap zal met de tijd verdwijnen.

De info dat het sinds 22/11 niet meer mogelijk is, werd per sms naar onze klanten gestuurd.

Groetjes, Antonella

Ok Antonella ik wou het alleen maar meegeven.

Dank voor de info maar als de gegevens niet veranderd zijn… waarom dan heridentificeren???

We zijn verdomd klant bij proximus, toen nog belgacom sedert 1992… misschien maar overwegen om naar een andere aanbieder over te stappen.

Reputatie 7
Badge +3

@Wilfried51 Het identificeren van prepaidkaarten is een wettelijke beslissing waar niet alleen alle klanten, maar ook alle operatoren zich naar hebben moeten schikken. Ook bij een andere aanbieder zal je dit proces dus moeten doorlopen. Groetjes, Antonella

Reageer