Vraag

Mobiele data 3G in buitenland gaat nieta

  • 29 August 2020
  • 7 reacties
  • 182 Bekeken

Hallo,

Ik had een vraagje: 

Ik ben net terug van Nederland, maar daar ging mijn 3G/4G mobiele data niet.
Ik had wel Edge (E) constant, maar al wat ik ook probeerde,
3G kwam op geen enkel moment op mijn iPhone. 

Daarbij kwam ik net over de grens weer in België, en daar ging mijn 3G mobiele data onmiddellijk aan.

Wat moet ik nu doen?

Ik heb iPhone 11, met dezelfde instellingen als anders, maar was wel de eerste keer dat ik in buitenland met deze iPhone was… Verder stonden alle instellingen zoals het bij mijn vorige iPhone ging zonder problemen. (Had de iPhone ook al herstart)

Hopelijk is dit probleem opgelost voordat ik nog eens naar het buitenland ga… :-) 

Alvast bedankt!!! 

Mvg
 


7 reacties

Als roaming op je toestel actief staat dan best afwachten tot maandag als hier iemand van Prox zelf terug langskomt om eens na te trekken of er geen blokkeringen opstaan ivm met roaming. 

Als roaming op je toestel actief staat dan best afwachten tot maandag als hier iemand van Prox zelf terug langskomt om eens na te trekken of er geen blokkeringen opstaan ivm met roaming. 

Oké dank je wel !! 

Reputatie 7
Badge +4

Als roaming op je toestel actief staat dan best afwachten tot maandag als hier iemand van Prox zelf terug langskomt om eens na te trekken of er geen blokkeringen opstaan ivm met roaming. 

Oké dank je wel !! 


hi nicky, kan je even het gsmnr toevoegen aan je profile waarmee je het problem ondervond ?
dan kijken we dit voor je na

Als roaming op je toestel actief staat dan best afwachten tot maandag als hier iemand van Prox zelf terug langskomt om eens na te trekken of er geen blokkeringen opstaan ivm met roaming. 

Oké dank je wel !! 


hi nicky, kan je even het gsmnr toevoegen aan je profile waarmee je het problem ondervond ?
dan kijken we dit voor je na


Heb ik net gedaan. :-) 

Alvast bedankt voor de hulp!!! 

Reputatie 7
Badge +4

hi @nicky.adriaens ik heb even je abonnement gecontroleerd en vind hierop geen blokkeringen terug
indien je dit problem nogmaals zou ondervinden in het buitenland kan je even proberen verbinden met een andere provider
of je kan ook je toestel meerdere malen te herstarten
na de 6de reboot zal je toestel de meeste recente gegevens van je abbo opvragen via de buitenlandse provider en zou je dan terug verbinding moeten krijgen

hi @nicky.adriaens ik heb even je abonnement gecontroleerd en vind hierop geen blokkeringen terug
indien je dit problem nogmaals zou ondervinden in het buitenland kan je even proberen verbinden met een andere provider
of je kan ook je toestel meerdere malen te herstarten
na de 6de reboot zal je toestel de meeste recente gegevens van je abbo opvragen via de buitenlandse provider en zou je dan terug verbinding moeten krijgen


Oké, nog 1 vraagje: Als ik die reboot doe van 6 x opnieuw herstarten, is dit dan gegarandeerd dat ik terug 3G ga krijgen?
Want dat verbinden met een andere provider snap ik niet zo goed… 

In ieder geval bedankt voor de hulp!!!

Al je op je toestel kijkt welke providers er binnenkomen kun je dan bv voor een lokale provider kiezen in het buitenland.

Reageer