Vraag

MMS aangerekend


Reputatie 7
Badge +1

Zag een eens een aantekening van €0,50 voor een MMS in MyProximus. Kijk bij berichten en zie daar geen foto bijstaan. WhatsApp en Messenger vallen onder de mobiele data. Inkomende berichten van PX en 8999 van PX over verlenging van de voordelen. Kan iemand mij zeggen waar dit vandaan kan komen. Alvast bedankt voor het antwoord 😷🤔🤗


29 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Klopt inderdaad @Martin . Ik heb het even getest op mijn eigen gsm (Nokia 8.3) en de berichten app houdt hier automatisch rekening mee bij het vertonen van de karakters tijdens het typen. Groetjes, Antonella

Enkel tekst:
 

Zelfde tekst als hierboven en enkel toevoeging van 1 emoji:

Minder tekst met zelfde emoji:

 

Reputatie 4
Badge +1

Thx, weeral iets bijgeleerd.

Zie ik het juist dat bewuste en gelijkaardige emojis géén 7 bit hebben?

Reputatie 7
Badge +3

@Snor 

Emoji maakt ook gebruik van 16 bits tekens. Wanneer iemand een SMS verstuurt met daarin tenminste één Emoji-icoon, wordt het hele bericht geëncodeerd met 16 bits karakters. Oók wanneer de rest van het bericht uit “gewone” westerse lettertekens bestaat.
Bron: Achtergrond: Wat kost een SMS met Emoji-iconen? (iculture.nl)

Groetjes,
Antonella

In mijn google berichten app komt het aantal nog resterende karakters te voorschijn 

maar als ik met een groep zou werken in berichten app, zou er ook gebruik gemaakt worden van MMS, dacht ik mij te herinneren, eigenlijk allemaal niet zo simpel om er zeker van te zijn dat er geen MMS gebruikt wordt!

Reageer