Vraag

melding nummer niet meer in gebruik

  • 3 December 2021
  • 7 reacties
  • 2495 Bekeken

Sinds een 3-tal maanden krijgen bellers het bericht dat mijn telefoonnummer niet meer in gebruik is als ik mijn telefoon niet (op tijd) kan opnemen. Mijn antwoordapparaat is niet ingeschakeld en ik wil het ook niet. Ik heb al enkele malen contact gehad met iemand van de helpdesk maar ofwel zijn ze niet geinteresseerd (lees: geeuwen) in mijn vraag of vallen ze uit de lucht of moet ik maar eens naar een shop gaan en een nieuwe simkaart vragen. Ik heb toevallig een e-card en geen fysiek simkaart… Iemand die weet hoe dit opgelost kan worden? Alvast bedankt.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn normaal pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

Ik vermoed dat er een in het netwerk van de beller een “netwerksignaal” verkeerd geïnterpreteerd wordt (= verkeerd gesproken bericht gegeven wordt) of dat er eventueel in het Proximus-netwerk een verkeerd “signaal” naar het netwerk van de beller gestuurd wordt (u bent niet bereikbaar vermits uw voice mail uitgeschakeld is)

Best indien mogelijk een beperkt aantal voorbeelden voor nader onderzoek door Proximus opnemen in uw forum login profiel (avatar rechts boven - profiel aanpassen - info nr beller en +/- tijdstip oproep indien voorhanden vermelden in het vrije veld ticket), aldaar enkel zichtbaar voor Proximus medewerkers

 

Reputatie 7
Badge +3

@DirkL Het kan zijn dat er een doorschakeling actief is. Probeer dit eens  code ##002# ingeven en de beltoets indrukken normaal zo kan je  alle doorschakelingen in één keer opheffen via deze code.( mogelijk staat er een doorschakeling actief naar een nummer bij niet tijdig antwoorden dat niet correct of inactief is). 

@ Pat52: ik heb die code ingegeven en hoop dat dit zal lukken. Ik zal je nog verder op de hoogte houden nadat ik enkele gemiste oproepen heb ontvangen. Alvast bedankt.

 

@M_016 Ik zal dit weekend mijn gegevens verder aanvullen zoals je vraagt. Alvast bedankt.

@DirkL volgens mij heeft Pat52 een typ foutje gemaakt en moet je ##002## bellen om alle doorschakelingen uit te schakelen.

@Martin Ik heb de code van Pat52 ingegeven en ik denk wel dat het gelukt zal zijn, zie foto. Zoniet probeer ik het nog eens maar dan met dat # meer.

 

 

@DirkL Ja,  ik heb het alleen maar aangegeven omdat proximus het zo opgeeft. 

 

Reageer