Vraag

lastig gevalen door privénr

  • 16 March 2020
  • 7 reacties
  • 146 Bekeken

recent werd ik veelvuldig gebeld door privénr. Als ik opnam werd verbinding telkens verbroken. Uiteindelijk kwam ik erachter wie het was, maar zowel beller als ik hadden mekaars nr in het verleden geblokkeerd. Hoe kan dit?

 


7 reacties

de beller beweerde nadien dat dit een robot of computerfunctie was. Een software fout bij orrange geweestwaardoor geblokkeerde nrs juist gebeld ipv verwijderd werden zonder medeweten van de beller. Dit lijkt me een onwaarschijnlijk verhaal. Nog iemand zoiets gehoord?

Klopt! Was heel recent ook nog. Een software fout of virus zorgde dat juist de geblokkeerde contacten lastig gevallen werden en anoniem. De uitleg die ze gaven was een communicatiefout tussen smartwatch of smart tv of andere met de smartphone. Of iphone ook. De horloge wil bellen en de gsm niet. Maar dan ingewikkelder. Vanmiddag nog medewerker van orange gehoord die zei dat nu met nieuwe update opgelost is. 

Reputatie 6
Badge +3

Een smartwatch zonder SIM-kaart kan eigenlijk niet zelfstandig bellen. Hiervoor is er een connectie tussen de smartwatch nodig en de smartphone met SIM kaart. Bijvoorbeeld via bluetooth. Wanneer bluetooth aanstaat zou het wel mogelijk zijn.

Inderdaad. er is wel een connectie maar de synchronisatie is niet juist ofzo. MAar ook zonder smartwatch zijn er in verleden nog al zulke problemen geweest. Telefoons die uit zichzelf gaan bellen. En wet van murphy meestal naar de mensen waarnaar je het minst wil bellen.

Goliath, hoe ben je erachter gekomen wie het was? Ik kreeg nummer enkel los door een klacht neer te leggen bij de politie. HEb dat dus wel gedaan maar nadien ingetrokken omdat ik vernam dat het niet bewust gebeurde.

.

Ulrike D, op dezelfde wijze. Gerechtelijke klacht neergelegd. kreeg nr dan maar ikzelf kon die man niet bellen want geblokkeerd. maar bij verhoor zijn ze erachter gekomen dat er iets raars was. Interval tussen opnemen van tel en afleggen van tel was telkens precies hetzelfde wat heel raar is en toen  is technische dienst gaan zoeken naar fouten in systeem en werd daarna bevestigt dat ze fout gevonden hadden. klacht is nu ook geseponeerd.

Reageer