Vraag

Laattijdig berichten ontvangen

  • 1 October 2023
  • 8 reacties
  • 79 Bekeken

Beste

Sinds kort is mijn gsm wat aan het flippen wat betreft het ontvangen van berichten. Zo kan ik tijdens een gesprek direct sms versturen, maar het ontvangen hiervan kan soms enkele tientalle uren in beslag nemen. Dit is natuurlijk zeer vervelend, mits ik voor mijn job snel bereikbaar dien te zijn.

Valt dit probleem dan te wijten aan een verouderde SIM-Kaart die mss aan vervanging toe is, of ligt dit probleem totaal ergens anders?

Alvast bedankt voor de hulp!


8 reacties

Je kan altijd in al eens proberen door je gsm volledig te heropstarten.

PS: Morgen maandag komen de PX medewerkers hier terug langs.

Beste Martin

Spijtig genoeg biedt het heropstarten van de gsm niet de nodige oplossing. 

Dat heb ik namelijk al enkele keren geprobeerd. Toch bedankt voor de tip!

Beste

Sinds kort is mijn gsm wat aan het flippen wat betreft het ontvangen van berichten. Zo kan ik tijdens een gesprek direct sms versturen, maar het ontvangen hiervan kan soms enkele tientalle uren in beslag nemen. Dit is natuurlijk zeer vervelend, mits ik voor mijn job snel bereikbaar dien te zijn.

Valt dit probleem dan te wijten aan een verouderde SIM-Kaart die mss aan vervanging toe is, of ligt dit probleem totaal ergens anders?

Alvast bedankt voor de hulp!

Beste Martin

Spijtig genoeg biedt het heropstarten van de gsm niet de nodige oplossing. 

Dat heb ik namelijk al enkele keren geprobeerd. Toch bedankt voor de tip!

 

Kan je eventueel de simkaart in een ander gsm steken om te testen of het dan beter is? Da zou je al weten dat het niks met de sim te maken heeft.

Beste

Sinds kort is mijn gsm wat aan het flippen wat betreft het ontvangen van berichten. Zo kan ik tijdens een gesprek direct sms versturen, maar het ontvangen hiervan kan soms enkele tientalle uren in beslag nemen. Dit is natuurlijk zeer vervelend, mits ik voor mijn job snel bereikbaar dien te zijn.

Valt dit probleem dan te wijten aan een verouderde SIM-Kaart die mss aan vervanging toe is, of ligt dit probleem totaal ergens anders?

Alvast bedankt voor de hulp!

Beste Martin

Spijtig genoeg biedt het heropstarten van de gsm niet de nodige oplossing. 

Dat heb ik namelijk al enkele keren geprobeerd. Toch bedankt voor de tip!

 

Kan je eventueel de simkaart in een ander gsm steken om te testen of het dan beter is? Da zou je al weten dat het niks met de sim te maken heeft.

Wel ik mij SIM kaart eens in de GSM van mijn broer gestoken voor een dag, en idemditto hetzelfde probleem. Mijn SIM-kaart is al wel zeker 6 à 7 jaar oud. Dus wie weet ligt het daar aan.

 

Reputatie 2
Badge

@Sasjer 

Het is natuurlijk eens te proberen om je simkaart om te wisselen daar kun je niks kwaad mee doen.

heb je dit probleem enkel met Proximus nummers die je sturen of ook met een andere provider ? Dat is natuurlijk ook wel een dingetje wat je dient te weten. Als het een enkele provider betreft bijvoorbeeld enkel telenet naar Proximus dan kan het ook technisch gezien onderling een probleem zijn.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Sasjer Kan je het GSM-nr waarmee je dit probleem ondervindt toevoegen in je profiel  zodat ik dit voor je kan nakijken? Ik vind nu meerdere nummers terug gekoppeld aan je gegevens. 

Een sim-kaart die ouder is dan 4 jaar kan inderdaad problemen veroorzaken en mag omgewisseld worden in een Proximuswinkel. De test met je sim in een ander toestel dat dit probleem niet ervaart, is hiervoor inderdaad een goed aanwijzing. 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.
Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Beste @HadewychT 

Ik heb mijn privé gegevens verder aangevuld! 

Daarnaast heb ik eens nagevraagd bij de mensen waarvan de berichten pas later aankomen, welke provider ze gebruiken. Dit blijkt in het grotendeel van de gevallen telkens Telenet te zijn. (Geen idee of dat er iets mee heeft te maken.)

Alvast bedankt voor uw hulp & tijd!

Reputatie 7
Badge +4

@Sasjer Ik heb je sms’en bekeken, maar vind er niet onmiddellijk waar vertraging opzit. Kan je me via PB eventueel wat voorbeelden doorgeven ? 

Reageer