Vraag

krediet pay en go

  • 24 October 2020
  • 11 reacties
  • 757 Bekeken

mijn krediet van mij pay en go kaart verdwijnt zonder gebruik ervan te maken

heb gratis verbruik en toch wordt dit niet gebruikt en gaat  het van mijn tegoed af

heb al geprobeerd om mobiele data af te zetten maar dan nog gaat er geld van mijn tegoed

 

hoe kan ik dit oplossen

 

 vroeger andere gsm gehad en nooit problemen 

 

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Voor een P&G+ nr zou ik zowiezo mobiele data standaard uitzetten (enkel op wanneer nodig)

Ik weet niet wat u bedoeld met “gratis verbruik” bij P&G+ (tenzij u het hebt over “de bonus” die 31 dagen geldig blijft na herladen)

Mogelijks is er één of andere toepassing van derden al dan niet door u gevraagd/gewild actief op uw telefoon en worden er hiervoor kosten aangerekend

https://www.proximus.be/dam/jcr:e5f81e3b-2a69-4e52-ae6f-ae4bcfd15e70/cdn/sites/support/nl/pdf/diensten-door-derden-handleiding~2020-09-03-10-56-21~cache.pdf

In principe kunt u op uw telefoon nakijken welke apps voorhanden zijn (en desgevallend verwijderen of uitzetten)

Via een MyProximus account (1 per P&G+) kunt u normaal de waarde van uw belkrediet en het gebruik/verbruik over de voorbije periode van 30 dagen opvragen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_pay_and_go_global/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/belkrediet-herladen/vragen-over-pay-and-go.html

 

P.S.

Er zijn geen Proximus-medewerkers actief op dit publieke forum tijdens de weekends (en feestdagen)

 

 

 

zou inderdaad over diensten door derden komen

 vind niet hoe ik dat moet stopzetten.   heb idd een sms gekregen in het begin maar dacht dat het phishing was en heb er niet op gereageerd.   sms ondertussen gewist

 

hoe kan ik dat nu stopzetten   weet zelfs niet over wat het juist gaat  

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hebt u een MyProximus account voor uw Pay& Go?

Indien je kunt u aldaar misschien info terugvinden m.b.t. het verbruik mobiele betalingen (een nummer/naam, ...)

Via een dergelijk MyPx account kunt eventueel ook alle mobiele betalingen blokkeren (op 0 euro zetten)

Misschien kunnen Proximus-medewerkers op dit publieke forum vanaf maandag verder helpen op basis van uw voorbije Pay&Go verbruiksinfo

Bellen naar 0800 22800 kunt u eventueel nu ook doen in een poging de identiteit van de betrokken dienstleverancier te achterhalen of op zijn minst alle mobiele betalingen te laten blokkeren op uw nr

Vermoedelijk wordt per telefoon wel één of ander bewijs gevraagd dat u de eigenaar bent van het betrokken P&G nr (simkaartnr, naam, gebootedatum, ….)

 

Zelf zou ik ondertussen ook alle apps nakijken om eventuele verdachte apps op uw toestel op te sporen (en uit te zetten of te wissen)

 

Succes

 

P.S. ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/bij-wie-kun-je-terecht-over-diensten-door-derden.html?v1=shorturl&v6=mcommerce

 

 

@patricia_075  je contacteert best zelf direct de dienstleverancier als je de naam kent of terugvindt die naam kun je dan invoeren op deze pagina → https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/bij-wie-kun-je-terecht-over-diensten-door-derden.html

waar je normaal de gegevens zou dan moeten terugvinden hoe ze moeten gecontacteerd worden

Komt er geen reactie van hen dan kan proximus verder een dossier opstellen voor verder onderzoek. 

Hier een Fortumo voorbeeld van diensten door derden die ook met deze problemen af te reken hadden → https://nl.forum.proximus.be/klachten-54/fortumo-one-shot-51035/index5.html

Reputatie 7
Badge +3

@patricia_075  Je laatste herlaadbeurt van €15 dateert van 26/08/2020.  Gratis bonussen bij online herladen zijn 31 dagen geldig. De herlaadbonus werd toegepast tot 26/09/2020. Sinds die datum gaat elke oproep, sms of dataverbinding af van je belkrediet. Je hebt ook gebruik gemaakt van de parkeerdienst 4411. Groetjes, Antonella

Toepassingen zoals De Lijn, NMBS, Whatssapp worden deze ook al derden beschouwd en kosten aangerekend. Ik heb een iPhone en normaal staan daar een aantal standaard app’s op. Hoe kan ik controleren of Proximus daar kosten voor aanrekent indien men deze gebruikt.

Met dank

Reputatie 7
Badge +3

@RoYvAn Raadplegingen  gaan gewoon van uw data af, behalve via WiFi, Doet u aankopen dan valt het onder derde diensten.Groetjes,Joel

Beste, ik begrijp niet goed wat je bedoeld onder “raadplegingen” en behalve via WiFi.

Kan je een voorbeeld geven a.u.b.  WiFi alles gebeurd toch via WiFi, PC , iPhone

Als ik het goed begrepen heb is “MY Proximus” gratis of niet,dus ook belkrediet en data opvragen.

App’s gebruiken zoals “De Lijn, NMBS en WhatsApp” beschouwd men die als derden.

Met dank

Reputatie 7
Badge +3

@RoYvAn Als je bijvoorbeeld naar de site van NMBS gaat dan valt dat niet onder derde diensten, ga je een aankoop doen van een ticket dan wel.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +4

Nee niet alles gebeurt via WiFi 

Wi-Fi - Wikipedia

4G - Wikipedia

 

Indien u gebruik maakt van mobiele dataverbindingen (4G LTE / 3G UMTS) verbruikt u data en dit wordt in rekening gebracht in uw beschikbaar datavolume bij een abo type Mobilus S of bij een P&G+-kaart 

Indien u enkel gebruik maakt van WiFi (bv. één of andere hotspot op het publieke domein gebruikt u geen 4G of 3G data en wordt u geen 4G/3G datavolume in rekening gebracht (indien u gebruik maakt van Proximus public WiFi wordt u WiFi-verbruik op het openbaar domein in rekening gebruikt in uw internetvolume breedband vast internet)

Voor diensten van derden zijn kosten te betalen via de afrekening van de telecomoperator aan een derde partij (De Lijn, parkeren 4411 en andere partijen waarvan er sommige nogal vrij frequent negatief aan bod komen op dit forum)

Reputatie 7
Badge +3

@RoYvAn zie ook goede info van @M_016 Groetjes,Joel

Reageer