Vraag

Klacht opvolging bestelling

  • 10 September 2021
  • 22 reacties
  • 178 Bekeken

op 6/9 wou ik een nieuw gsm contract afsluiten bij Proximus met behoud van nummer. Online lukte het niet want Proximus had blijbaar nog een klantendossier van mij dat 15 jaar geleden afgesloten had moeten worden. Ik heb het dan telefonisch gedaan en dat leek wel te lukken. Later die dag heb ik een sms ontvangen om het contract goed te keuren en daarop correct geantwoord. Dan niets meer. Gisteren heb ik dus naar de klantendienst gebeld. Daar werd mij gezegd dat de sms die ik had gestuurd niet ontvangen werd (???) maar het dossier zou opnieuw ingevoerd worden en ik zou de nieuwe SIM kaart vandaag (10/9) of uiterlijk maandag ontvangen. Ik zag echter (weer) geen beweging in het dossier (“uw dossier wordt verwerkt”) en belde vandaag opnieuw naar uw klantendienst. Daar kon men mij niks zeggen maar er werd zij gezegd naar een Proximus winkel te gaan zodat ik daar mijn SIM kon ophalen. Ik dus deze morgen naar de Proximus winkel in Oostende. Na 20 min wachten werd mij dan door de man van proximus (zeer sec) gezegd dat hij voor niks kon doen. Ik kon ofwel wachten ofwel de bestelling annuleren. Interessante manier van verwelkoming van nieuw klanten!

Dus na 3 telefoontjes met de Proximus klantendienst heb ik nog steeds geen SIM kaart en ben ook niet wijzer. Wel €4 betaald voor de parking en een uur verloren met de Proximus winkel waar men mij enkel kon antwoorden “computer says no”. Bravo Proximus. Wat nu?


22 reacties

TIP: Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

heb Proximus net nog eens gebeld. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ondertussen heb ik al 3 keer een “bevestiging van je aanvraag” ontvangen dus mijn bestelling is nu al 3x in het systeem gestopt. Blijkbaar weet niemand wat er mis gaat en waarom. Nu zegt men mij dat ik mijn SIM “in de loop van volgende week zal ontvangen”. Wat een miserie. Ik heb al grote spijt dat ik naar Proximus verhuis. En het personeel in de Proximus winkel was totaal niet geïnteresseerd. 

Reputatie 7
Badge +3

@peterp  Mijn excuses voor het ongemak. Ik heb alles opnieuw ingevoerd. Je hebt hier inmiddels een bevestigingsmail over ontvangen (R000000110000JS9RQ). Als tegemoetkoming heb ik voor jou een tijdelijke promotie/korting geactiveerd op het gsm-abonnement. De brief met de simkaart komt eerstdaags bij jou toe. Groetjes, Antonella

goeiedag. Ik zag dit maar wat is die Mobilus/Full control S? ik vind dat nergens terug op de proximus site en wat na de 6 maanden?

Ondertussen is mijn aanvraag dus al DRIE keer in het systeem gestopt. Ik heb er dus weinig vertrouwen in dat het deze keer wel lukt. 

Ondertussen weet ik nog totaal niet wanneer de nieuwe SIM zal geleverd worden. In plaats van 2-3 dagen levering (zoals vermeld op uw website) zal het nu 8 dagen of langer zijn. Dat is echt niet OK. En mij naar een Proximus winkel sturen waar uw proximus collega me dan laconiek zegt dat wat men mij deze morgen zei gewoon niet waar is en mij de keuze geeft de bestelling te annuleren of te wachten lijkt me ook niet direct professioneel. IK kan U zijn naam geven indien U wenst.

Dus : ervaring met Proximus tot nu toe: 0/10

FYI: info fiche →  Mobilus S Fullcontrol | proximus.be

ok dank U

Reputatie 7
Badge +3

@peterp  Ik begrijp dat u in dergelijk geval niet veel vertrouwen meer heeft op een gunsitge afloop. De brief met de simkaart werd na mijn pas ingeleid order gegenereerd in ons systeem. Dit was bij het vorige order niet het geval, dus dat was een blokkerend order die ik heb moeten annuleren. Binnen enkele werkdagen zal de brief in jouw bus liggen. Groetjes, Antonella

Ik begrijp dat u in dergelijk geval niet veel vertrouwen meer heeft op een gunsitge afloop.

Maar je mag wel vertrouwen hebben in de Proximus forummedewerkers die hier al zoveel scheef getrokken situaties recht gezet hebben :thumbsup_tone3:

ik leef met de hoop dat het volgende week in orde komt…

Reputatie 7
Badge +3

@peterp Hou ons zeker op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

 

Maar je mag wel vertrouwen hebben in de Proximus forummedewerkers die hier al zoveel scheef getrokken situaties recht gezet hebben :thumbsup_tone3:

:blush:

update: nog steeds geen beweging in mijn dossier. Online (in de app) zie ik nog steeds “we zijn uw bestelling aan het afronden”. Ik vrees dus dat het weer niet gelukt is. De bestelling 3x herinvoeren gaat het informaticaprobleem (wat het dus duidelijk is) niet oplossen. Het is jammer dat niemand de oorzaak van het probleem tracht te vinden. Ik vind het zeer jammer dat Proximus mij niet contacteert: ik moet telkens zelf bellen en dan kom ik weer bij iemand anders terecht die niet op de hoogte is van het probleem en die dan opnieuw hetzelfde zegt en doet als de vorige. Dat is dus echt een “groundhog day” ervaring. We zitten toch echt weer in een RTT/Belgacom situatie vrees ik. Ik ga deze bestelling (en de andere 3 die we gingen opstarten) dus annuleren tegen eind van vandaag vrees is tenzij ik alsnog iets hoor van Proximus. Mij gewoon zeggen “nog even wachten” kan echt niet meer. IK zal over mijn ervaring ook nog een artikeltje schrijven.

“adding insult to injury”: dit zie ik op de “My proximus” pagina:

 

nu is de klantendienst niet bereikbaar...

aargh. net weer met klantendienst gebeld. die dame vroeg me waarover het ging. Welke bestelling. Dan zag ze blijkbaar niet dat dit al aansleept en dat er geen beweging in kwam. weer zelfde verhaaltje: we zijn er nu mee bezig. Ik heb de bestelling nu geannuleerd. nog nooit zo’n geklungel meegemaakt. Proximus: GOODBYE. 

weet iemand hoe ik mijn  klant informatie (klantnummer, persoonlijke informatie) bij Proximus VOLLEDIGkan laten verwijderen? 

Reputatie 7
Badge +3

@peterp 

het order door Antonella ingeleide order van vorige vrijdag, met verzending simkaart etc zat nochtans goed.

Dat kon vandaag onmogelijk al helemaal in orde zijn, maar was ok… jammer, nu zie ik volledige annulatie.

Ik zal zo veel mogelijk gegevens uit je klantenbestand wissen.

groeten

tina

@tina.b: de klantendienst kon mij vandaag (weer) niet zeggen hoever het stond met de bestelling en ik hoorde enkel dezelfde woorden als de voorbije week. I denk dat U deze ervaring best gebruikt in uw opleidingen (“hoe het niet mag”). Zoals gezegd heb ik na deze ervaring geen vertrouwen meer in Proximus. Wat betreft “Ik zal zo veel mogelijk gegevens uit je klantenbestand wissen”: gelieve mij te laten weten wat er dan nog wel in staat. Het feit dat er nog info inzat van 2008 was nu net het probleem waarmee alle miserie begonnen is!

Reputatie 7
Badge +3

@peterp 

nog zichtbaar: in je klantennummer: huidig mailadres, gebruikt gsm nr, geboortedatum en 1 adres, geen producten 

geen reklame, geen marketing…

jammer dat je via het forum niet via antonella had laten vragen hoe het order verder gezet zou worden :zij had je dat precies kunnen vertellen omdat ze het ook zelf heeft ingeleid….

vriendelijke groeten

tina

 

 

@tina.b: heb ik wel degelijk gedaan, 3 uur geleden. Ik heb dan 2 uur gewacht op antwoord dat er niet kwam. Dan heb ik de klantendienst gebeld die totaal niet op de hoogte was. Er is dus duidelijk een intern communicatieprobleem maar blijkbaar wil  niemand dat toegeven…

Wat betreft mijn info: gelieve ALLE informatie te wissen. Er is geen reden voor Proximus om die persoonlijke informatie nog te behouden. Gezien de kans op lekken van informatie wens ik mijn gegevens niet bloot te stellen. Ik verwijs hiervoor naar de EU regels ivm gegevensbescherming en online-privacy en meer bepaald  het "recht om te worden vergeten".

Reputatie 7
Badge +3

ok, ik laat het nakijken @peterp 

Reputatie 7
Badge +3

@peterp 

voor wat je gegevens betreft kan je bericht sturen naar privacy@proximus.com

zij volgen dit verder op.

Groeten

Tina

Reageer