klacht ivm dienstverlening


Beste,

Mijn schoonvader (bijna 81 jaar, hartpatiënt, diabeet), ligt sinds 2 maanden in het ziekenhuis. Hij moest meerdere tenen en uiteindelijk zijn onderbeen laten amputeren. Hij had een GSM om ons te kunnen bellen, maar door verhuis van de ene naar de andere dienst, werd zijn GSM verloren/gestolen. Ik, zijn schoondochter, heb 2 weken geleden (15 maart) zijn simkaart geblokkeerd. Nu, na de amputatie van zijn onderbeen, hebben ze in het ziekenhuis zijn telefoon (weliswaar beschadigd) teruggevonden. Hij, superblij, maar hij kan niet meer bellen. Door de coronaproblematiek, mogen wij, zijn kinderen, niet op bezoek. Zijn alle winkels gesloten (lees: Proximus o.a.), waardoor we niet aan een nieuwe simkaart geraken. Ik belde gisteren (29 maart) met jullie diensten en kreeg te horen dat mijn schoonvader zelf aan de telefoon moest komen, of nog straffer, dat hij hiervoor zelf langs een Proximus winkel moest gaan, …. (allemaal gesloten) !!!! Ik weet van de GDPR, maar in dit geval, is deze telefoon het enige contact met zijn familie.

Ik vroeg om zijn simkaart terug te activeren, helaas willen ze dat niet doen omdat ik hun klantnummer niet kan voorleggen en mijn schoonvader niet aan de telefoon kan komen. Mijn schoonmoeder (77 jaar), verblijft momenteel bij één van haar zonen, … geen factuur bij de hand, … We mogen van de overheid geen onnodige verplaatsingen doen (lees: een factuur ophalen). 

Wil je een klacht indienen, blijkt dat er nergens een knop “mail ons” bestaat zoals vermeld in de instructies.

Ik ben zo teleurgesteld in jullie diensten, …. ik ben geabonneerd sinds het prille begin van het GSM tijdperk. 

Ik stuur deze klacht nog door naar de CEO van Proximus.

EEN HEEL ONTEVREDEN KLANT.


18 reacties

heeft hij daar een vaste telefoon op zijn kamer want het bellen naar vaste telefoonnummers is gratis nu tijdens de corona periode zowel als je belt met je gsm (niet voor prepaid)of vaste telefoon

dit mss als voorlopige oplossing, tot hier iemand van proximus zelf, morgen terug op het forum komt om dit voor u op te lossen.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin

ziekenhuizen kunnen klant zijn bij andere operatoren en mogelijkerwijze is zelfs dan bellen vanuit een ziekenkamer met een vaste telefoon niet gratis

@Suzy Geerts

wat werd er geblokkeerd werd t.t.z. het GSM-nr, de Sim-kaart, het IMEI-nr  (toestelidentificatienr) of een combinatie ervan

https://www.coolblue.be/nl/advies/hoe-vind-ik-het-imei-nummer-van-mijn-telefoon.html

veiligheidshalve dienen de Proximus-medewerkers op afstand inderdaad normalerwijze standaardprocedures te volgen, mogelijkerwijze biedt een attest van het ziekenhuis met betrekking tot de opname van uw schoonvader indien nodig een uitweg

in uw voordeel pleit evenwel dat u zelf telefonisch (?) destijds zonder meer de betrokken blokkering hebt kunnen laten uitvoeren 

mijns inziens dient een tijdelijk niet bewoond huis veiligheidshalve regelmatig te worden gecontroleerd/bezocht en kan dit mogelijkerwijze als een noodzakelijke verplaatsing worden aanzien en kan van de gelegenheid gebruik gemaakt worden om bv. kledij op te halen en een factuur met klantnr op te sporen.

succes

 

 

 

 

ziekenhuizen kunnen klant zijn bij andere operatoren en mogelijkerwijze is zelfs dan bellen vanuit een ziekenkamer met een vaste telefoon niet gratis

ik bedoelde wel in de omgekeerde richting zodat zij regelmatig zou kunnen contact opnemen 

En best gelijk altijd eerst afwachten tot morgen zodat de mensen van het forumteam dit verder kunnen afhandelen, wat al dikwijls tot een goed resultaat geleid heeft, het is tenslotte zij die dit kunnen oplossen.

Reputatie 6
Badge +2

De politie begrijpt zulke dingen wel hoor, je moet nu ook niet op stap gaan en er een familieuitstap van maken.

Zet om te beginnen de nodige gegevens in uw profiel zodat proximusmedewerkers u gemakkelijk kunnen vinden (gsm, telefoonnummer, mail ….)

Ik begrijp ook wel een beetje de medewerkers van de helpdesk van Proximus, die moeten werken volgens de rigide regels. Ze worden soms ook bedot hé! Maar zet gerust hier het resultaat dat u morgen al of niet van Proximusmedewerkers bekomt. 

Hopelijk komt alles goed en zeker met uw schoonvader/

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Suzy Geerts kun je zoveel mogelijk info noteren in je profiel? Graag het gsm-nummer + simkaartnummer +geboortedatum van je schoonpa en een contactnummer waarop we jou kunnen bereiken. Grt, Heidi

Reputatie 6
Badge +2

Hopelijk is dat ondertussen gebeurd! 🤔

Beste,

Mijn schoonvader is

Totté Denis

0472042***

geen idee van simkaart nr. (toestel is in kliniek, mijn schoonvader weet niet wat dat is) 

geboortedatum: 05/08/19**

 

mijn gegevens

Geerts Suzy

0476447***

 

SSN nummer staat op sim het kaartje.

Best geen privé gegevens posten op een openbaar forum maar ergens in een privé vak van je forum profiel

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens ergens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

PS: werd ondertussen onzichtbaar gemaakt door HeidiE

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Suzy Geerts bedankt al voor deze info, het oude simkaartje zit nog in zijn toestel? Grt, Heidi

heeft hij daar een vaste telefoon op zijn kamer want het bellen naar vaste telefoonnummers is gratis nu tijdens de corona periode zowel als je belt met je gsm (niet voor prepaid)of vaste telefoon

dit mss als voorlopige oplossing, tot hier iemand van proximus zelf, morgen terug op het forum komt om je verder te helpen.

Beste,

Doordat hij van kamer moest veranderen, had hij geen telefoon meer. 
Wij kunnen enkel de dienst bereiken en doen dat op regelmatige tijdstippen, helaas krijgen we mijn schoonvader daardoor zelf niet aan de telefoon.

mvg,

Suzy

Dag @Suzy Geerts bedankt al voor deze info, het oude simkaartje zit nog in zijn toestel? Grt, Heidi

Beste Heidi,

Inderdaad, simkaart zit nog in toestel (in de kliniek) ? 

Mvg,

Suzy

De politie begrijpt zulke dingen wel hoor, je moet nu ook niet op stap gaan en er een familieuitstap van maken.

Zet om te beginnen de nodige gegevens in uw profiel zodat proximusmedewerkers u gemakkelijk kunnen vinden (gsm, telefoonnummer, mail ….)

Ik begrijp ook wel een beetje de medewerkers van de helpdesk van Proximus, die moeten werken volgens de rigide regels. Ze worden soms ook bedot hé! Maar zet gerust hier het resultaat dat u morgen al of niet van Proximusmedewerkers bekomt. 

Hopelijk komt alles goed en zeker met uw schoonvader/

Beste,

Gegevens bezorgd aan Proximus, …. 

Politie begrijpt veel, maar om nu enkel om een factuur te gaan, …. dat is er over.
 

Ik snap ook de medewerkers, maar in deze uitzonderlijk moeilijke situatie, heb ik daar wel moeite mee, zeker omdat ik 14 dagen geleden zijn simkaart zonder problemen kon blokkeren, en nu de nood het hoogst is, … kan het niet om zijn kaart te deblokkeren.

mvg,
Suzy

Reputatie 6
Badge +2

Als het morgen niet opgelost is door Proximus dan laat het duidelijk weten. Ik kan u zeker een oplossing geven, maar je moet daarvoor wel efkens naar buiten ,efkens hangt af van uw woonplaats) maar de politie zal dat begrijpen. Je gaat dat kunnen beschouwen als een noodzakelijke verplaatsing.

nu maak je ons wel heel benieuwd wat je oplossing is !

Reputatie 7
Badge +3

@Suzy Geerts 

onze collega heeft hiervoor een dossier opgemaakt dat zo spoedig mogelijk behandeld zal worden

We houden je op de hoogte.

mvg, 

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Suzy Geerts De simkaart staat terug actief. Het is mogelijk dat het toestel eens moet worden heropgestart. Groetjes, Antonella

Fantastisch ik had er ook alle vertrouwen in dat het via het Proximus forum team ging opgelost worden :thumbsup_tone3:

Allen, 

Wat een opluchting, … wij, mijn schoonouders en kinderen, zijn jullie heel dankbaar. Al bij al een lichtpunt in deze nare situatie. Top team van Proximus, dikke dikke merci voor jullie hulp. 

Weer een heel tevreden klant ! 

👍👍👍

Reageer