Vraag

klacht derde diensten

  • 15 September 2020
  • 91 reacties
  • 3163 Bekeken

Heb nu al 7x gebeld met de klantendienst proximus Op eens zag ik dat mijn bundel 96 euro buiten bundel was Dusvik bellen konden geen antwoord geven Dan terug gebeld antwoord ja Mevrouw we gaan een klachtendossier open want u bent vandaag niet de enige die ineens rekeningen gekregen heeft van een 09 nummer Nu vandaag 1 maand verder niks meer gehoord dus bel terug vinden niks van klacht Word je afgewimpeld een klacht moet online Nergens te vinden waar je een klacht schriftelijk kan indienen Hang nu weeral 1u30 aan de lijn in wacht 

Nu als ze dit probleem niet gaan oplossen sta ik maandag bij een andere provider die wel luisteren ipv maar mijn factuur te verhogen zonder te kunnen zeggen vanwaar en hoe 
Dit mag stoppen die wanpraktijken   


91 reacties

Eindelijk is mijn dossier vandaag afgehandeld na 3 maanden frustratie Mijn dank ervoor al hoewel zoiets toch wel klantvriendelijker mag verwerkt worden

Zijn er nog mensen die plots wekelijks 5 euro zien bijkomen op de factuur van hun mobiele internet?

Het is een mobiele betaling blijkbaar van Rougeplay. Iemand die weet wat er aangeklikt werd om zo een abonnement te activeren (per ongeluk)

Ik heb het mobiel betalen geblokkeerd en via een 0800nummer het abonnement kunnen blokkeren. Is nu nog de vraag of het bedrag dat reeds betaald werd zal teruggevorderd kunnen worden

best direct contact opnemen met hen zelf om dit te stoppen

→ Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

moest van hen uit geen reactie komen dan kunnen de proximus medewerkers een klachtendossier opstellen tegen hen.

Nummer of app Leverancier E-mail Telefoon Details
rougeplay id 399 Content Trend Platform S.L. be.support@content-trend.com +32 800 11 739  
Reputatie 7
Badge +3

@sisi 20396  Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic over derde diensten.
Op je prepaid gsm-nummer dat ik terugvind in jouw profielgegevens vind ik dergelijke aanrekeningen niet terug. Dit gaat over een ander gsm-nummer? Vul je deze even aan in jouw profielgegevens samen met jouw klantennummer? Dan kijk ik dit graag verder voor je na. Groetjes, Antonella

P.S.: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Vandaag mijn factuur gekregen weer bijgeteld Zou weer eens naar de verenigde staten gebeld hebben Man man man nog nooit heb ik bij een andere provider dit meegemaakt Eerst is proximus al duurder en maandelijks komen een dan nog zoveel euro’s bij waar halen ze het…. Ga toch veranderen hoor dit blijft duren!

Reputatie 7
Badge +3

@annvly13 Dit betreft geen derde diensten, maar wel 1 MMS nationaal en 2 internationale oproepen naar de Verenigde Staten. De details kan je via MyProximus raadplegen. Groetjes, Antonella

@sisi 20396  Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic over derde diensten.
Op je prepaid gsm-nummer dat ik terugvind in jouw profielgegevens vind ik dergelijke aanrekeningen niet terug. Dit gaat over een ander gsm-nummer? Vul je deze even aan in jouw profielgegevens samen met jouw klantennummer? Dan kijk ik dit graag verder voor je na. Groetjes, Antonella

P.S.: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Dit is niet op mijn factuur, maar van mijn vader

Reputatie 7
Badge +4

@sisi 20396 u kunt ook het betrokken telefoonnr en klantnr van uw vader invullen in uw forum login profiel bv. in een rij veld “ticket” (aldaar enkel zichtbaar voor proximus)

ik vermoed dat proximus-medewerkers evenwel pas morgen terug zullen aanwezig zijn op dit forum

@sisi 20396 u kunt ook het betrokken telefoonnr en klantnr van uw vader invullen in uw forum login profiel bv. in een rij veld “ticket” (aldaar enkel zichtbaar voor proximus)

ik vermoed dat proximus-medewerkers evenwel pas morgen terug zullen aanwezig zijn op dit forum

Ok, merci. Zal morgen eens kijken, want nu op mijn werk

@sisi 20396  Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic over derde diensten.
Op je prepaid gsm-nummer dat ik terugvind in jouw profielgegevens vind ik dergelijke aanrekeningen niet terug. Dit gaat over een ander gsm-nummer? Vul je deze even aan in jouw profielgegevens samen met jouw klantennummer? Dan kijk ik dit graag verder voor je na. Groetjes, Antonella

P.S.: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Dit is niet op mijn factuur, maar van mijn vader

ik heb de gegevens aangepast

Reputatie 7
Badge +3

@sisi 20396 Er is hiervoor een dossier 46834732 overgemaakt aan de bevoegde dienst.Zij zullen het nakijken en dan ook zelf terug contact opnemen.Groetjes,Joel

Ik krijg ongevraagd 30 euro kosten voor SMS Comizzo 9336. Heb Stop gestuurd. Kan ik nog meer doen? 

best met hen contact opnemen om dit te stoppen 

9336 COMIZZO help@cmtelecom.be +32 2 255 50 55

cfr. Bij wie kun je terecht over diensten door derden? 

Betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden (hoe kun je een bedrag betwisten)

Als er geen reactie zou komen van dan kan Proximus een klachtendossier opstellen tegen hen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Brigitte Lacroix zie info van @Martin . Groetjes,Joel

Na talloze telefoons en berichten naar de helpdesk, proberen we het op deze manier.

 

Onze minderjarige dochter kreeg een tijdlang ongevraagd sms’en van een betalende dienst. Het nummer blokkeren hielp niet, noodgedwongen is ze van gsm-nummer veranderd. We kunnen het bedrag (meer dan 100 euro ondertussen) terugvorderen van de dienst (gamazing) ALS we de details van haar factuur van proximus doorsturen. En daar begint de miserie. Twee keer kregen we thuis de papieren duplicaten opgestuurd met de melding dat die gegevens wegens privacyredenen niet verstrekt kunnen worden en dat onze dochter via haar gsm toestemming moet geven met de boodschap TONEN. Dit doet ze maar de facturen gaan over haar oud nummer waarvan ze uiteraard geen bericht meer kan uitsturen…. Zo draaien we in cirkeltjes. Nog eens 45 minuten aan het wachtmuziekje van proximus hangen, daarvoor hebben we echt de tijd niet. Het sturen van mails naar de helpdesk is ook niet mogelijk momenteel...

 

Reputatie 7
Badge +3

@vdp De facturen waar het oude gsm-nummer op vermeld staat, daar staan de aanrekeningen op vermeld en gefactureerd.Normaal onder Derde Diensten.Zo kan de operator zien wat zij uw dochter telkens aangerekend hebben.U kan deze gegevens ook bekijken op MyProximus.Groetjes,Joel

Beste Joel

 

Dit is helaas niet zo… Er staat enkel SMS ontvangen van infodienst. Op de laatste pagina bij diensten voor derden staat er geen verder info.

Groetjes

@vdp De facturen waar het oude gsm-nummer op vermeld staat, daar staan de aanrekeningen op vermeld en gefactureerd.Normaal onder Derde Diensten.Zo kan de operator zien wat zij uw dochter telkens aangerekend hebben.U kan deze gegevens ook bekijken op MyProximus.Groetjes,Joel

Beste Joel

 

Dit is helaas niet zo… Er staat enkel SMS ontvangen van infodienst. Op de laatste pagina bij diensten voor derden staat er geen verder info.

Groetjes

FYI: Morgen pas komt hier iemand die van proximus zelf is terug langs op het forum om je verder te helpen.

Reputatie 7
Badge +3

@vdp  Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaand topic in verband met derde diensten. Vul je jouw klantennummer en het betrokken gsm-nummer aan in de profielgegevens? Dan kijken we dit graag verder voor je na.

Groetjes,
Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

@vdp  Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaand topic in verband met derde diensten. Vul je jouw klantennummer en het betrokken gsm-nummer aan in de profielgegevens? Dan kijken we dit graag verder voor je na.

Groetjes,
Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

is gebeurd! Dank je

 

Reputatie 7
Badge +3

@vdp 

beste, zie info in privébericht.

Verder is er een onderzoeksdossier opgestart.

Groeten

Tina

Beste, ik heb tot nu toe _/+19.9 euro betaald voor mijn gsm abonnement. En dit is zoals duidelijk vermeldt in de contract met jullie getekend. Maar ik ben verrast om in december een faktuur te ontvangen niet van 115 euro zoals gewoonlijk maar meer dan 175 euro. Ik vindt dat niet fair play. Bovendien hebben jullie een games aangerekend . Ik heb nooit een game gespeeld . Ik heb geen flauw idee van wat dat kan betekenen. Vreemd dat een firma mij verplicht om een sms op te sturen voor een spel dat ik nooit besteld heb. Bedankt dus om jullie procedure te bekijken. En dit met jullie medewerking (of door jullie zelfs) . Het is niet normaal. Bedankt dus om een oplossing te vinden op mijn 2 klachten. Mvg

Tel 02 376 99 12

Vreemd dat een firma mij verplicht om een sms op te sturen voor een spel dat ik nooit besteld heb

mss was het een frauduleuze sms je hebt toch geen privé gegevens moeten opsturen of zo …..

PS: Medewerkers van Proximus zelf komen tijdens het weekend niet langs op het forum.

Reputatie 7
Badge +3

@Celestinhuguesf  Aangezien het extra verbruik derde diensten betreft heb ik je vraag verplaatst naar het bestaande topic hierover. Hiervoor werd door Proximus reeds een klacht ingediend bij de derde dienst via dossier 46883524. De klacht werd door Gameshub afgewezen. Hierover ben je op 15/12 reeds gecontacteerd door de dossierbeheerder.
De korting van €7/maand liep gedurende 12 maanden. Deze is nu afgelopen.
Bijkomend heb je hierover een e-mail gestuurd naar Proximus dat nu in behandeling is via dossier 47061909.

Groetjes,
Antonella

Reageer