Skip to main content

Mijn grootmoeder haar oude SIM-kaart werkte plots niet meer en is geblokkeerd. Ik ga ervan uit (omdat ze niet vaak belt en herlaad) dat deze niet tijdig herladen werd en dus buiten werking werd gesteld.

Na wat opzoekwerk (o.a. hier op het forum) blijkt dat je Pay&Go SIM-kaarten, eens verlopen, niet meer kan heractiveren. Dat op zich vind ik al belachelijk… zeker voor oudere mensen die niet vaak bellen.

 

Op 02/07/2023 bestel ik een nieuwe SIM online. Op 05/07/2023 heb ik het pakketje ontvangen. Ik probeer deze meteen te activeren maar de eigenaar dient zich eerst aan te melden met eID. Dat snap ik, kwestie van wettelijke koppeling ID aan SIM. Maar mijn grootmoeder woont niet bij ons dus kan ik niet meteen activeren.

Vandaag, zondag 09/07/2023 is mijn grootmoeder bij ons dus probeer ik, met haar ID in de hand, opnieuw de SIM te activeren. Nu krijg ik de melding dat de SIM-kaart geblokkeerd is???!!!

What the… !!

*frustratie* 😐

Ik bel 0800 22 800, moet het oproepnummer ingeven en krijg te horen dat deze SIM geblokkeerd is. Ik wil een medewerker spreken maar dat blijkt niet zo evident in het menu. *meer frustratie* 😑

Ik bel opnieuw en na wat andere opties in het menu te proberen (eigenlijk ongerelateerd aan mijn probleem) geraak ik waar ik wou zijn. Maar een medewerker spreken lukt natuurlijk niet want vandaag zijn we zondag en is de klantendienst niet beschikbaar. Zucht. *helemaal gefrustreerd* 😠

Mag ik morgen bellen naar de klantendienst…

Wat een leuke ervaring met Proximus… NOT 😡

Je kan toch niet verwachten dat je een SIM-kaart activeert binnen de 24u?! Of wat is in godsnaam de reden dat een gloednieuwe SIM geblokkeerd is na een paar dagen?!

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf morgen terug aanwezig op dit publieke forum

Concreet conform de wetgeving van dhr A. De Croo (als minister van telecom destijds) is een SIM-kaart geblokkeerd tot de identificatie bv. via e-id uitgevoerd/gelukt is

 Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

Als u een Proximus klant bent kunt U eventueel ook het betrokken prepaidnr onder uw naam registreren via

MyProximus

of sms indien u een Proximus mobiel nummer hebt

Toegegeven op basis van de info op dit forum loopt de e--id identificatie ook nog al eens fout en dient er hiervoor beroep te worden gedaan op een Proximus center (wat voor iemand anders mogelijk ook weer moeilijkheden zal opleveren)

 

De dienst 0800 22800 is in het weekend bereikbaar van 9 tot 22h, of er in het weekend een oplossing kan geboden worden voor een beblokkeerde SIM is inderdaad twijfelachtig maar in principe zou het voor een Proximus medewerker ook ‘s zondags toch mogelijk moeten zijn om na te gaan of de identificatie van de prepaid al dan niet gelukt is

 

Vermeld het betrokken GSMnr en het betrokken SIMnr in het vrije veld “ticket” van uw forum login profiel zodat een Proximus moderator vanaf maandag u direct een concreet antwoord/oplossing kan bezorgen

 

Eventueel ook een specifiek MyProximus account creëren voor de betrokken Pay&Go op basis van een specifiek e-mail adres/alias van uzelf

Dit laat u desgevallend toe het verbruik over de laatste 30 dagen op te volgen en na te gaan of er nog belkrediet is en hoelang het nog geldig is)


Dag @Vjeetn als het activeren online niet lukt, kan je altijd langskomen in een Shop voor hulp! Groetjes, Heidi


Bedankt voor uw reactie maar ik vind het eigenlijk schandalig dat ik naar een shop moet gaan voor hulp!

Dat is niet alleen een verspilling van mijn vrije tijd maar ik moet er 15km voor rijden (30km in totaal dus) voor iets die gewoon online zou moeten kunnen!

Waarom wordt een gloednieuwe SIM zomaar geblokkeerd ZONDER UITLEG en dit na slechts enkele dagen? Dat is toch niet normaal!?

Echt waar, ik heb het nu al gehad met Proximus 😠

Pay&Go misschien beter hernoemen naar Pray&Hope (dat het lukt).

 

Toevoeging na enkele minuten:

Ik stond op het punt de klantendienst te bellen maar probeerde eerst nog een te activeren online. Nu lukt het plots wel! Het lag dus aan de Proximus website die gisteren blijkbaar niet goed werkte.

Ik ben 100% zeker dat het geen user error was. Ben zelf vaak bezig in IT dus ik weet wat ik doe…

Maar goed, eind goed, al goed dus.

Topic mag van mij gesloten worden.


Dag @Vjeetn ik begrijp de frustratie. Fijn dat het intussen wel gelukt is!