Kan niet meer telefoneren, sms'en of 4G gebruiken wegens "FRAUDE"

  • 15 September 2021
  • 5 reacties
  • 171 Bekeken

Reputatie 1

Sinds gisterenmorgen kan ik niet meer bellen, sms’en of 4G gebruiken. Kortom: mijn SIM-kaart en bijhorend abonnement is inmiddels al een 32 uur nutteloos. Er zijn overigens geen openstaande/vervallen facturen.

In de chat kreeg ik te horen dat dit kwam omdat ik extra verbruik heb gemaakt van €102 deze maand (dit doe ik wel vaker overigens, soms zelfs met hogere bedragen), en de ‘FRAUD-dienst’ me geflagged had. Zogezegd voor mijn eigen veiligheid, allemaal heel nobel dus. Hier heb ik dan ook meteen laten weten dat het geen fraude betrof en het bewuste door mij gemaakte kosten waren.

Ik ben hier ook niet voor gewaarschuwd/op de hoogte van gebracht per mail, telefoon, post of hoe dan ook. Gewoon plots geen actieve diensten meer omwille van een “heel hoog” verbruik.
Ik vind dit op z’n minst gezegd een schandalige dienstverlening, van het feit dat ik plots wordt afgesloten voor het gebruik van mobiele betalingen (die Proximus duidelijk toelaat) tot het niet op de hoogte gebracht of gewaarschuwd worden hierover. Ik ben een ondernemer en mijn GSM is één van mijn belangrijkste werkmiddelen, ieder uur dat ik niet kan bellen kost mij letterlijk geld.

Maargoed, de FRAUD-dienst ging me contacteren voor dit op te lossen, echter duurt dit inmiddels nu wel al veel te lang naar mijn zin, zeker zonder enig vooruitzicht wanneer het dan eindelijk wel gaat gebeuren. Ik zou via hier nogmaals een onmiddellijke inwerkstelling van GSM-nummer willen vragen, anders ben ik genoodzaakt compensaties te eisen voor de tijd dat ik word gehandicapt op mijn werk uit te voeren.

 

Dank u.


This topic has been closed for comments

5 reacties

best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten ivm je probleem enz. als je dit wenst. Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Reputatie 1

Inmiddels meer dan 48 uur zonder telefoon...

‘t is inderdaad afwachten tot een Prox forummedewerker hier de draad opneemt.

Reputatie 1

Het probleem is na meer dan 72 uur eindelijk opgelost. 

Reputatie 1

Inmiddels ook per mail op de hoogte gebracht van een genereuze compensatie. Los van de frustratie van 72 uur niet te kunnen bellen dan toch tevreden met de manier hoe het uiteindelijk is opgelost. Dankuwel.

 

Dit topic mag dus als opgelost geplaatst worden door een moderator.