Ik zet mijn probleem op het forum omdat de Proximus-helpdesk al dagen zegt dat ze me zullen terugbellen, wat ze uiteraard nooit doen. Een andere truc is dat ze mij on hold zetten, totdat na een halfuur de verbinding ineens verbroken wordt. Dit is de zoveelste fase in de eindeloze saga van problemen die ik ondervind sinds ik verhuisd ben (66 dagen wachten op aansluiting!) en een nieuw abonnement heb genomen bij Proximus.
Het laatste probleem is dat ik bij het parkeren geen bericht meer kan versturen naar 4411, het nummer van Be-Mobile. Het foutbericht dat ik ontvang is als volgt: “Kan bericht niet verzenden via Proximus, fout 21”. De helpdeskmedewerker van vandaag beweerde dat dit komt omdat ik “Full Control” in mijn abonnement zou hebben. Nooit van gehoord en zeker nooit aangevraagd. Hij verbond me door met een andere medewerker die dat zou oplossen, maar dat bleek ijdele hoop. Na vruchteloze pogingen om haar programma te openen, stelde ze me voor om mij terug te bellen. Ik wacht nog altijd.
Die Full Control zou voorkomen dat je je limiet overschrijdt en daarom zou je bepaalde “dure” sms’en niet kunnen verzenden. Ten eerste, kunnen ze me niet gewoon een bericht sturen of desnoods blokkeren als ik mijn limiet dreig te overschrijden? En over welke limiet gaat het? Mijn abonnement is er een van onbeperkt bellen en sms’en. Ten tweede, Proximus betaalt mijn parkeerrekeningen toch niet, dus waarom zou dat “duur” zijn voor hen? Ik krijg mijn facturen rechtstreeks van Be-Mobile en ik betaal ze ook rechtstreeks aan hen. Kortom, ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar het klopt in ieder geval niet.