Skip to main content

Waarom valt het internet uit tijdens het bellen via Proximus?

Ook kan er bv geen data verstuurd of gelezen worden via Whatsapp tijdens een gesprek via Proximus.

Gisteren ben ik volledig verkeerd gereden omdat Waze geen internet verbinding had met melding offline tijdens het bellen via Proximus. Mijn gsm is een Samsung S23FE. Instellingen via mobiele netwerken staat bellen via 4G actief en netwerkmodus staat op automatisch verbinden. Roaming staat ook actief. 

In Frankrijk heb je toch geen verbinding met Proximus? (tenzij mogelijk zeer dicht bij de grens).

Het verbonden zijn met internet heeft geen direct verband met het telefoonnetwerk.
M.a.w. je kan een gesprek voeren en toch offline zijn.
Als het internet wegvalt heeft noch Waze noch Whatsapp verbinding en schakelt je smartphone over op bellen via het telefoonnetwerk. Overigens werkt Waze (beperkt weliswaar) offline verder, denk bijvoorbeeld aan een (lange) tunnel.

Ik heb  je vraag eens herlezen.
Het is me toch ergens onduidelijk of je belt via 4G en ik weet niet of dit van belang is mbt je probleem.
Ik heb het zelf nog niet ondervonden. Ik gebruik altijd Waze onderweg en ben recent niet in Frankrijk geweest maar wel (en meermaals) in Duitsland. Waze deed gewoon verder tijdens mijn (oké zeldzame) gesprekken. Ook in België.
(bellen via 4G staat bij mijn S21FE ingeschakeld).
Het is me ook niet geheel duidelijk of je het voor hebt alleen in Frankrijk (cf. je titel vh topic) of ook hier (en vandaar dat je Proximus verwijt)

Wat als je bellen via 4G uitschakelt als je Android Auto gebruikt?
En heb je de laatste updates van Waze en Android Auto? De laatste weken zijn die apps bij mij bijna dagelijks geupdated.

ik zou toch ook eens proberen door 3G te gebruiken ipv 4G, op 4G heb ik dit hier in Belgie ook al voor gehad , de laatste tijd zijn er toch meer gemelde problemen op 4G.  

Tiens, pas 1000 km gereden met Waze+Android Auto+4G/5G  😶

Ik heb in ieder geval toch problemen/uitval met waze via Android Auto zelfs zonder dat ik bel
Heb trouwens ook voor dat het bellen via 4G dikwijls onderbreekt en op 3G heb ik dit niet.   

Reageer