Vraag

Identificatie Pay & Go lukt niet want zit in het buitenland

  • 19 September 2023
  • 6 reacties
  • 106 Bekeken

Ik heb hulp nodig bij het identificeren van mijn Pay & Go-prepaid kaart.

 

Ik heb al meer dan 10 jaar deze prepaidkaart en dit nummer. Voor de rest heb ik geen andere telefoonnummers of proximusaccounts. Ondertussen ben ik naar het buitenland vertrokken en zit ik hier (Azië) nog zeker een jaar. Ik kreeg een paar maanden geleden een mail waarin stond dat ik mezelf moest identificeren en heb sindsdien regelmatig alle mogelijke methodes geprobeerd maar elke methode mislukt.

  • via sms (IDENT telefoonnummer telefoonnummer): Bij de eerste sms die ik had gestuurd kreeg ik als antwoord “Proximus-info: Bedankt, wij hebben uw bericht goed ontvangen.” Hierdoor dacht ik dat het geregeld was maar ik kreeg daarna nog steeds mails dat ik mijn kaart moest identificeren en ondertussen is deze gedeactiveerd totdat ik geidentificeerd ben. Ik kan via mijn buitenlands nummer 8804 niet sturen en mijn Belgisch nummer werkt nu dus niet. Via proximus kreeg ik de suggestie om iemand anders de sms voor me te laten sturen. Ik heb dit aan 3 verschillende personen gevraagd en ze kregen elk een antwoord dat via hun privé-nummer dit niet mogelijk was.
  • Via myproximus: ik heb ook al verschillende keren via Myproximus geprobeerd, maar elke keer lukt dit niet omdat ik het verkeerde profieltype hiervoor heb. Ik heb voor de rest geen telefoonnummers of accounts bij proximus.
  • Via eID: Ik heb verschillende keren geprobeerd om via eID in te loggen maar elke keer krijg ik een foutmelding met “Kan jou telefoonnummer/ simkaartnummer niet valideren. Probeer het opnieuw of neem contact op met support” of “certificaat van eid.proximus.be is niet geldig.”

Wanneer ik via de app (chat) contact opneem voor proximus, dan herhalen ze steeds dezelfde zaken om dan te eindigen in een “ga naar een proximusshop.” Ik heb al meerdere keren uitgelegd dat ik in het buitenland zit en dat tegen de tijd dat ik terug in België ben, mijn kaartperiode vertsreken is. 

Ik heb dit nummer al 14 jaar lang en gebruik het voor alles, inclusief unief, overheidsinstellingen en werk, dus ik wil hem niet kwijt.

 

Wat zou ik nu moeten doen?


6 reacties

@aknau

Omdat de PX forummedewerkers , als ze morgen hier de draad terug opnemen, je verder zouden kunnen helpen en meer informatie geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Mss wordt dit voor u ook de oplossing door er tijdelijk abonnement van te maken zoals hier 
enfin we horen het morgen wel wat voorgesteld wordt.

Reputatie 7
Badge +3

@aknau Kan u uw klantgegevens(gsm-nummer, naam , adres)aanvullen op uw profile.Dan kijken we het even na voor u.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@aknau 

een tijdelijke snelle oplossing kan zijn: je even op een abonnement zetten en daarna terug op p&g…?

groeten

Tina

Hallo

Ik zit met dezelfde situatie. Kan iemand van proximus me helpen? Ik ben nl net verhuisd naar Zwitserland en kom pas in maart terug. 

Reputatie 7
Badge +3

@Evi1234567890 Kan u uw klantgegevens(klantnummer en gsm-nummer/aanvullen op uw profile.Dan kijken we het even na voor u.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Evi1234567890 

Het gebruik van een simkaart dient de eerste keer steeds in het land van uitgifte te gebeuren…

Het spijt me als dat voor jou niet gebeurd is… 

groeten

Tina

 

 

Reageer