Vraag

hoe een simpele overstap helemaal in het honderd loopt....

  • 8 December 2023
  • 3 reacties
  • 130 Bekeken

Waar zal ik beginnen…

Op een dag dacht ik "een nieuwe gsm lijkt mij wat, en waarom niet door over te stappen naar Proximus?". 

 

Lekker gemakkelijk, simpele overstap van de ene provider naar de andere en een goedkoper toestel erbij ook nog. Kon ik moeilijk weten dat dit zou uitdraaien in een complete flop. Ik zal het proberen "kort" samen te vatten. Hebben jullie even?

 

Ik bestelde dus op zondagavond online een nieuw abonnement met gsm bij Proximus. Nu bleek mijn simkaart reeds de dag nadien geblokkeerd te zijn terwijl ik nog geen toestel noch nieuwe simkaart ontvangen had. Deze zou dinsdag geleverd worden. Ik nam toch even contact op met de helpdesk die mij verzekerde dat alles goed zou komen en dat ik uiterlijk dinsdag mijn toestel ging krijgen. Het is dinsdag: geen toestel... deze wordt uiterlijk woensdag geleverd. Ik zit al 2 dagen zonder provider/simkaart.

 

Aaaaah, het is woensdag. Mijn toestel en simkaart worden geleverd. Zo ongeduldig als ik maar kan zijn wil ik mijn sim activeren. Het is een e-sim. Ik moet mijn simkaart activeren via de myproximus app en moet daar een QR-code inscannen maar om toegang te krijgen tot de myproximus app moet ik een sms krijgen... eeeuuuhh, mijn simkaart werd 2 dagen geleden geblokkeerd. Ik kan mijn sms niet raadplegen en kan dus de activatie van mijn simkaart niet voltooien. Ik bel nog maar eens naar de helpdesk. Ik vraag of ze mij die QR-code niet via e-mail kunnen versturen. Conclusie: onmogelijk. Ik moet naar de Proximus winkel.

 

Ok, ik sta in de Proximus winkel. Daar wordt mijn gsm gelinkt met de QR-code en het is geregeld. Ik vertrek en wil bellen maar blijkt mijn e-sim toch niet geactiveerd te zijn. Ik ga terug waar men dan uiteindelijk zegt dat een gewone simkaart ook aan mijn telefoonnummer gelinkt kan worden. Ik moet even wachten en het is ok. We zijn ondertussen even later en... weer niks. 

 

Na mijn werk heb ik opnieuw gebeld met de helpdesk waar men mij niet kon helpen. Mijn simkaart zou stuk zijn en zij sturen mij terug naar de Proximus winkel. Daar wordt een nieuwe simkaart ingestoken en ik moet 2 uurtjes wachten. Guess what?! Sim doet het niet. Proximuswinkel ondertussen gesloten dus bel ik nog maar eens naar de helpdesk. Ik krijg eerst medewerker aan de lijn en meldt mij dat mijn simkaart stuk is en ik naar de winkel moet.... Déjà-vu??! Ik zeg hierop dat ik die stappen al overlopen heb en dat niet de simkaart stuk is. Ontevreden bel ik terug en krijg ik een andere medewerkster aan de lijn. Zij zegt de kaart geactiveerd te hebben en ik moet 2 uurtjes wachten. Als ik zeg dat ik er geen vertrouwen in heb wordt gemeld "geen probleem, dit komt in orde". 

 

......... het is vrijdagochtend..... geen sim geactiveerd, geen mobiele data..... maar een mens moet gaan werken. Ik bel tijdens mijn ochtendpauze naar de helpdesk natuurlijk! Ze zegt mij dat mijn simkaart stuk is en stuurt mij een nieuwe QR-code per mail (check dag 1: QR-code via mail lukt niet....) en zegt dat ik die code moet incannen en dat het dan in orde zal zijn. Ik kan uiteraard overdag geen e-mails checken zonder mobiele data en kan deze pas thuis met de wifi consulteren. Ik heb er geen vertrouwen in en rij dus na mijn werk meteen naar de winkel. 

 

De medewerker daar zegt mij dat de simkaart die er de dag voordien in zat en die zijn collega verwijderd heeft actief staat... maar geen probleem hij kan ze switchen naar de simkaart die er nu in steekt. Plots gebeurt er wat. Er verschijnt Proximus op de telefoon en ik ontvang enkele berichten. De simkaart is actief. Ik kan echter niet bellen of mobiel surfen. Hierop zegt de Proximus medewerker dat hij mij niet meer kan helpen en dat overstappen naar een andere provider de enige oplossing is om terug te kunnen bellen. Hij kan niet meer helpen.

 

Ik druip dan maar af met een duur contract maar geen telefoon waarmee te bellen/surfen valt. Gefrustreerd voor de Proximus winkel bel ik nog eens naar de helpdesk (weliswaar met een ander toestel) waar men mij ook doodleuk zegt dat men mij niet meer kan helpen en schakelt mij door met een andere dienst om mijn restwaarde te consulteren en zo mijn contract te beëindigen.

 

Ondertussen kan ik in de myproximus app aangezien ik terug smssen kan ontvangen. Hier staat dat ik geen klant ben bij Proximus.

 

's Avonds wordt ik nog opgebeld door een Proximus agent. Voor dit alles hang ik meer dan 1u aan de telefoon zonder enige oplossing. Ik wil dan toch voor het herroepingsrecht gaan maar zit nog met vragen of ik mijn huidig nummer nog kan behouden als ik overschakel naar een andere provider.…

Problemen kunnen altijd voorkomen, het wordt pas een probleem als niemand het oplost


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn in de weekends geen Proximus medewerkers (moderatoren) actief op dit publieke forum 

Concreet

begrijp ik dat u van een oprator X voor een GSMnr Y  naar Proximus overgestapt bent en dat u ondertussen na Z SIMs nog altijd a) geen Proximus klant zou zijn en b) nog altijd niet kunt bellen en/of mobiele data verbruiken 

kunt u ondertussen eventueel nagaan wie uw actuele operator is via de crdc website (uw vorige operator of Proximus?)

Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

Een Proximus moderator kan -  vanaf maandag - op basis van uw GSMnr en uw laatst  gebruikte Proximus SIMkaart (info enkel te vermelden in het veld “ticket” van uw forum login profiel, aldaar enkel zichtbaar voor Proximus) nagaan wat er aan de hand is om al dan niet in overleg met een technische backend een oplossing te zoeken

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Mathias666 vul je de klantgegevens aan zodat we dit verder kunnen laten nakijken/oplossen?

Reputatie 7
Badge +3

@Mathias666 

Er is een lopend dossier en de dossierbeheerder zoekt uit waar het probleem zich situeert.

We duimen op spoedige oplossing.

Groeten

Tina

Reageer