Vraag

Gsm overdracht

  • 24 January 2022
  • 15 reacties
  • 118 Bekeken

Reputatie 1

Mijn verbinding op mijn oude simkaart van mijn andere provider is weggevallen. 
In de brief staat duidelijk dat je hierna je proximus simkaart mag insteken en dat je verbinding moet herstellen binnen de 15min. 

Intussen zijn we 3u verder en heb ik nog steeds geen verbinding op mijn nieuwe simkaart.
Daarnet contact gehad op de klantendienst met een zeer onvriendelijke persoon die mij zelf uitlachend antwoorde… Ik heb mijn gsm nodig voor mijn job dus ik ben ten einde raad.

Op het einde zei de medewerker, het kan 24u of langer ook duren hoor…??????

 

Ik ben al enkele keren veranderd maar dit heb ik nog nooit meegemaakt :-( 


15 reacties

Heb je al gecontroleerd onder welke provider je nummer nu valt → Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

Louter ter bijkomende info:

Het basisprincipe is dus dat de oude SIMs actief moeten blijven tot de overdracht (execute) uitgevoerd is en uiteraard dient tegen dan gebruik te worden gemaakt van de nieuwe Proximus SIMs. 
Het is zo dat bij nummeroverdracht van operator A naar B u de vraag voor overdracht stelt aan
uw nieuwe operator B (receptor) en deze contact opneemt met uw oude operator A (donor).
Indien er een OK van de donor geven wordt (normaal binnen 1 werkdag)
kan de receptor de overdracht effectief laten uitvoeren (execute), tot dan blijft uw nummer actief bij uw oude operator.
(daarom dat je best niet opzecht (hebt opgezegd) bij uw oude operator want dit kan/zal het verlies van uw nummer tot gevolg hebben)
 

Reputatie 1

Bedankt voor jouw reactie.
Blijkbaar nog steeds onder Orange maar ik heb er geen verbinding meer mee :-(.
Moet ik dan contact opnemen met orange?

Reputatie 1

Ik heb ook niets opgezegd bij mijn andere operator vandaar dat ik het vreemd vind dat ik ineens geen connectie meer heb met orange :( 

Zie ook mijn bijkomende info die ik in mijn vorig bericht nog bijgeplaatst heb.

Nee het is eigenlijk Proximus die dit tot een goed einde moet brengen.

Met overdracht van Orange zijn er hier en op het frans forum nogal dikwijle problemen gemeld geweest in het verleden.

Best dan het verder onderzoek van een proximus forummedewerker afwachten dan.

Moest het nog niet gebeurd zijn ook je forumprofiel aanvullen en het nummer waarover het probleem gaat kun je ook onder je privé tekstveld vermelden.

→ ForumProfiel, de met "privé aangeduide tekstvelden, kunnen enkel door proximusmedewerkers gelezen worden.

Reputatie 1

Bedankt voor jouw reacties! Hopelijk kan een proximus medewerker mij verder helpen want helemaal geen verbinding hebben op geen één van de twee simkaarten is alles behalve ideaal.
Ik heb mijn profiel alvast aangevuld, nogmaals bedankt.

 

Reputatie 7
Badge +3

@JDDC Jouw gsm-nummer staat sinds vandaag actief bij Proximus. Heb je jouw gsm toestel al eens volledig uit en aan gezet? Indien het hierna nog niet werkt, wil ik graag checken als het simkaartnummer dat jij hebt overeenkomt met deze dat bij ons actief staat. Kan je deze dan noteren in het veldje ‘ticket’? Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD  , Bedankt voor jouw reactie!

 

Ik heb mijn gsm al enkele keren aan en uit gezet maar nog geen verandering helaas.
Ik heb mijn simkaartnummer in het veld Ticket gezet, ik hoop dat het het juiste nummer is omdat er verschillende nummers op mijn kaartje staan :-) 

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@JDDC  Het simkaartnummer bevat 13 cijfers en begint met 2100…. . Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD dan heb ik het zonet correct aangepast :-) 

Reputatie 7
Badge +3

@JDDC Het simkaartnummer komt overeen met deze in ons systeem en zou dus normaal moeten werken. Het simkaartje steekt ook in het juiste gleufje? Niet in deze van de geheugenkaart bijvoorbeeld? Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD Ja het steekt in de kant van SIM1 :-( 

Waar mijn bereik staat komt erop ‘alleen noodoproepen’ .

De medewerker van de chat daarstraks zei dat de overdracht nog niet voldaan was maar dan zou ik toch mijn bereik op mijn andere kaart niet verloren zijn?

Reputatie 7
Badge +3

@JDDC Ik heb dit doorgestuurd naar een achterliggende dienst voor verder nazicht. Zodra ik antwoord heb, laat ik je dit weten. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@JDDC De overdracht was inderdaad nog lopende, maar het zou nu in orde moeten zijn. Je mag nog eens de gsm uit en aan zetten. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD Het is inderdaad eindelijk in orde geraakt. Hartelijk dank voor jouw oplossingen en jouw vriendelijke hulp!

Reageer