Beantwoord

Gratis smsjes toch aangerekend!

  • 31 December 2017
  • 3 reacties
  • 205 Bekeken

Na een herlaadbeurt via pay & go van 25 euro kon ik zogezegd een maand lang gratis sms'sen...
Met de kerst heb ik ongeveer 32 smsjes tegelijk gestuurd die allemaal aangerekend werden.
Zojuist zijn ook mijn 52 nieuwjaarswensen voor de volle pot aangerekend.
Komt dit doordat er teveel tegelijk gestuurd werden? Zijn er dan toch weer die kleine lettertjes?
Een medewerker van proximus verzekerde mij onlangs nochthans dat dit geen verschil maakt!
icon

Beste antwoord door Wim 2 January 2018, 15:06

Bekijk origineel

3 reacties

Het raadsel is opgelost, mijn verbazing des te groter.
Blijkbaar zaten er bij mijn smsjes nogal wat berichten naar Nederlandse nummers en die zijn (misschien begrijpelijk?)niet gratis. Wat ik echter wel onbegrijpelijk vind, is dat proximus 50 cent aanrekent voor een sms naar Nederland. Na nog wat speurwerk (want je moet wel naar het juiste deel van de proximus-site gaan anders kom je bij veel goedkopere tarieven terecht voor pay & go) kom je erachter dat een telefoongesprek naar Nederland 1,15 euro per minuut kost!!!
Dit terwijl iedereen, of ik toch, begon te denken dat er eindelijk maximum tarieven voor telefonie bestonden binnen Europa!
Ik ga in ieder geval op zoek naar iets anders en mijn kerst en nieuwjaarswensen gaan in de toekomst, ondanks hun fikse tarieven, gewoon weer via de post!
Reputatie 7
Badge +6
Wéjé,
Inderdaad, bellen en sms'jes sturen vanuit België naar Nederland wordt beschouwd als een internationaal gesprek, en dat moet wel betaald worden.
De afschaffing van de roaming tarieven geldt voor landen in het buitenland, lid van de EU.
Je vindt op volgende link een handige tool:

Roamingtool.

Voor roaming vind je alle info hier:
https://www.proximus.be/euroaming

Mvg,
Ja, dat had ik begrepen! Blijven toch buitensporige tarieven naar mijn idee... Proximus zou hierover ook veel duidelijker moeten zijn naar de klant op hun site! Hopelijk is dit niet bewust bepaald!

Reageer