Vraag

Graag meer info over silver nummer optie van Proximus


Bij Px website ben ik volgende tegengekomen:

 

Kies je nummer

Silver: een combinatie van 6 cijfers naar keuze. Neem bijvoorbeeld enkele nummers van je vaste lijn (bijvoorbeeld: 047X XX 87 93, als je vaste-lijnnummer 02 xxx 87 93 is). Dit is helemaal gratis.

 

Kan ik mijn laatste 2 of 4 cijfers GRATIS kiezen ? 

Na even telefonische contact met klantendienst wist zij niks van deze OPTIE.

 

Hoe verloopt de aanvraag en via welke dienst ? 

PS: Ik heb nu PAY&GO simkaart moest het nummer vrij zijn wil ik wel abbonoment nemen met SILVER optie.

 

Alvast Bedankt

BHR

 

 


This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In principe moet om het even wie van de Proximus-helpsdesk hier op dit pubieke forum , via chat of 800 22800 u kunnen helpen (en activeren) = reactie afwachten van een medewerker/moderator op dit forum

misschien 1 of een paar van een eventueel gewenst nr vermelden in uw avatar login profiel op dit forum in een vrij veld zoals ticket

https://www.proximus.be/nl/id_cr_moptimise/particulieren/mobiel/mobiel-en-roaming-opties/optimaliseer-je-gsm-abonnement-.html

silver nr = (max.) 6 cijfers te kiezen bv. 0475 xxyyzz met uitzondering van “gemakkelijke nummers”  zoals 0475 200200 …. 200201…. 202122 ….)

niet geldig voor gsm in een pack

Ik heb 1x gebeld maar wist niets van deze opdie vandaar stelde ik hier mijn vraag.

 

Alvast BEdankt voor snelle reactie! Moest het lukken wil ik eventueel enkel 2 laatste cijfers aanpassen indien vrij natuurlijk :-)

 

Bedankt

Zal mijn gewenste nummers opzetten in Ticket Ruimte

@BHR01 gewoon wachten tot iemand die van proximus zelf is hier de draad opneemt en ze zullen je hierbij verder helpen.

NB:

Info i.v.m. invullen van je forum profiel:
Als je ingelogd bent op het forum
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor Proæimus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

 

@M_016 Ik wist zelf niet dat dit voor een P&G nu wel kan, want vroeger kon dit alleen bij een abonnement.

Reputatie 7
Badge +3

@BHR01 De door jouw gewenste gsm-nummers zijn GOLD nummers want dit zijn gemakkelijk te onthouden nummers. Het is dus niet mogelijk om deze gratis toe te kennen via de SILVER optie. Groetjes, Antonella

@AntonellaD  Dus dit is eveneens mogelijk voor prepayd kaarten?

Reputatie 7
Badge +3

@Martin Nee, dit is niet mogelijk voor prepaid kaarten, enkel voor abonnementen. Groetjes, Antonella

@AntonellaD  bedankt, 
dat is wat ik dacht, maar ik had het verkeerd begrepen ik dacht dat het om een P&G ging omdat er in zijn PS: stond dat hij nu PAY&GO simkaart had en heb deze regel niet aandachtig genoeg gelezen :blush:

Dat wist ik enkel voor abbonomenten zonder pack ging .. 

Ik wou een Abbonoment aangaan indien mogelijk was gewoon mijn laatste 2 cijfers aanpassen maar blijkbaar is dan GOLD nummer :-)) 

 

Dus kort samengevat als ik 2 laatste cijfers laat aanpassen kom ik op GOLD uit ? 

 

NEEN laat dan maar ! Bedankt voor info !

Reputatie 7
Badge +4

@BHR01 niet noodzakelijk, eventueel kunt u uw volledig nr in uw loginprofiel vermelden en dan bv. door Proximus laten nagaan welke 2 laatste cijfers als niet gereserveerd golden maar als silver beschikbaar zijn  

Dat wist ik enkel voor abbonomenten zonder pack ging .. 
Ik wou een Abbonoment aangaan indien mogelijk was gewoon mijn laatste 2 cijfers aanpassen maar blijkbaar is dan GOLD nummer :-)) 
Dus kort samengevat als ik 2 laatste cijfers laat aanpassen kom ik op GOLD uit ? 
NEEN laat dan maar ! Bedankt voor info !

@BHR01 het wil niet zeggen omdat er staat de je de laatste 4 cijfers kunt gratis laten veranderen dat je ze daarom alle 4 moet veranderen

@BHR01 niet noodzakelijk, eventueel kunt u uw volledig nr in uw loginprofiel vermelden en dan bv. door Proximus laten nagaan welke 2 laatste cijfers als niet gereserveerd golden maar als silver beschikbaar zijn  


Het probleem is ik heb al een nummer bvb 0475/xy.xy.zz en wou die laatste ook een xy van maken maar blijkbaar kom ik dan in categorie van GOLD nummer. Bedankt. Ik heb mijn antwoord al dus het is NIET mogelijk. 

@BHR01 bedankt voor de feedback