Skip to main content

Hey iedereen,

Ik kocht recent een Google Pixel 8. Toen ik mijn simkaart transfereerde naar de Pixel 8 gaf de gsm  het volgende aan: “This SIM is no longer supported. Contact your carrier to get a new SIM.”

Daarop heb ik bij mijn werkgever een nieuwe Proximus simkaart aangevraagd, die zou recent moeten zijn en 5/3/1.8V moeten ondersteunen. https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/170ar4i/for_people_switching_to_pixel_8/

Deze sim gaf echter dezelfde boodschap en ook deze simkaart werkt niet. Biedt Proximus geen simkaarten aan die compatibel zijn met de Pixel 8?

Mijn keuze voor de Pixel 8 was voornamelijk zodat ik het e-sim slot kan gebruiken voor een data sim in het buitenland. Als dit niet mogelijk is, en Proximus geen compatibele simkaart heeft hoop ik dat Google de gsm terug neemt.

Iemand gelijkaardige problemen gehad?

Groeten,
N

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum:

Alle moderne SIM cards zijn van het type 5/3/1.8 V

&

Proximus biedt in zijn portfolio o.a. Pixel 8 & 9 aan

Dus is er mijns inziens of een probleem met 2 opeenvolgende SIM of met het Pixel toestel zelf (SIM slot)

Ter info:

14 Fixes Pixel 8 and 8 Pro SIM Card Not Detected or No SIM Card Error

Dank je voor de reactie! Ik wacht wel even antwoord af.

Buiten de volledige factory reset heb ik alvast is alle reset stappen en safemode doorlopen zoals vermeld in het artikel, voorlopig zonder succes. Later vandaag zal ik eens de VOO simkaart van mijn partner proberen.

Update: de VOO simkaart van mijn partner werkt wel zonder problemen. Het lijkt erop dat het probleem bij de Proximus simkaarten ligt.

Vergelijkbare issue hier op de pixel 9 pro. Al 2 dagen zonder telefoon!

@NPRB ​@borri wij zijn wachtende op antwoord, we houden jullie op de hoogte!

Reageer