Vraag

Gmail: geen synchronisatie met Proximus sinds 01/08/23

  • 3 August 2023
  • 9 reacties
  • 184 Bekeken

Sinds 01/08 krijg ik zonder gekende oorzaak geen proximus email binnen bij Gmail. Er werden geen instellingen gewijzigd. Bij mijn echtgenote werkt het wel.
Verzenden gaat wel vanuit Gmail (met Proximus account).

 

Iemand een suggestie?

 


9 reacties

Sorry, geen suggesties.  Hier hetzelfde probleem (ook niks gewijzigd).

We ontvangen mails in outlook op de laptop, maar op de tablet en smartphone niets meer in Gmail. 

Met het googlen, in de hoop een oplossing te vinden, ben ik bij uw vraag terecht gekomen. Ik zoek verder en als ik erachter kom, laat ik het u weten. 

Of mss hebt u de oplossing reeds gevonden en kan u mij helpen?

Mvg

De laatste bijwerking van google mail app heeft op sommige apparaten (niet op onze 2 smartphones allleszins, merkgebonden?) een fout waarbij de inkomende mails niet ontvangen (of niet getoond?) worden. Google werkt aan een update.

TBI: op gmail online kan je ze wel terugvinden

het probleem doet zich ook niet op alle mailapplicaties voor, bvb op mijn thunderbird mailapplicatie ondervind ik geen problemen.

verschillende klachten komen binnen op Gmail - Apps op Google Play

Hier ben ik terug want bij ons is een wonder gebeurd 🙂

Na het opladen van onze apparaten (tablet en smartphone) deze namiddag is alles weer bij het oude. Onze mails komen weer binnen, ook bij Gmail. Mss een update door Google zoals hierboven aangegeven?  Hopelijk blijft het zo.

  

TBI: op gmail online kan je ze wel terugvinden

het probleem doet zich ook niet op alle mailapplicaties voor, bvb op mijn thunderbird mailapplicatie ondervind ik geen problemen.

verschillende klachten komen binnen op Gmail - Apps op Google Play

 

Klopt !
Enkel de app is getroffen!

Bij mijn weten is er nog geen update, er wordt aan gewerkt. Maar volgens google zijn er 2 workaround.

1.
de laatste update verwijderen en terug keren naar een vorige (vraag me niet hoe je dat doet)

2.
de cache legen.

Mogelijk is dit laatste gebeurd bij @Veerle P, bewust of onbewust ?
Oftewel was er bij haar een andere reden (bijv serverprobleem) die ondertussen is opgelost. Immers is niet iedereen getroffen.

mss kan die uitleg helpen (of nog wat googelen zal wel nog andere oplossingen bieden).

Ik heb de proximus account verwijderd uit de Gmail app, daarna opnieuw toegevoegd en alle mails waren terug.

Het waren dan mss ook alleen maar mails die via het proximus account niet meer binnen kwamen en deze van andere accounts nog wel ?

Het probleem was er idd enkel met mails van proximus account.

Reageer