Vraag

Geen klantennummer bij P&G maar nodig voor overdracht nummer

  • 7 May 2023
  • 3 reacties
  • 196 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties

Beste,

Voor de overdracht van mijn nummer van Proximus naar Orange moest ik een klantennummer hebben. Aangezien mijn vorige werkgever mijn gsm-abonnement heeft stopgezet heb ik mijn nummer op een Pay&Go herlaadkaart gezet, na een trip langs de Proximus-shop was het eindelijk gelukt om dit nummer te identificeren en dus op een herlaadkaart te zetten.

Maar op heden heb ik nog steeds geen klantennummer aangezien ik enkel een herlaadkaart en geen andere producten heb. Mijn nieuwe werkgever vraagt dat ik dit klantennummer geef om het nummer correct over te zetten naar Orange. Wat te doen??

 

Groetjes


3 reacties

Ter info: Vind ik wel raar dat ze bij Orange je klantnummer van bij PX moeten hebben, want bv iemand die louter en alleen een Pay&Go heeft (dus geen klantnummer heeft) zou dan niet kunnen overstappen!

TBI: 

Hoe kan ik mijn prepaidkaart opzeggen en het resterende krediet terugkrijgen?

Wil je je nummer behouden?

Teken gewoon in op het product van je keuze bij je nieuwe provider. Proximus zal je Pay&Go-kaart automatisch opzeggen zodra je nieuwe provider je nummer heeft geactiveerd. Je hoeft niets anders te doen.

zie ook : Je abonnement wijzigen of opzeggen | Proximus :

  • abo opzeggen of van operator veranderen
  • prepaid (P&G)
  • ik wil mijn nummer behouden
  • ……

TIP:  Indien je nog meer info wilt van iemand van de PX forummedewerkers en zij direct aan de slag zouden kunnen, als ze morgen de draad hier terug opnemen : Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +4

Een prepaidkaart heeft geen klantennr noch bij Proximus noch bij Orange 

Voor de overdracht van een dergelijk nr zijn enkel het betrokken GSMnr, het SIMkaartnr en uiteraard uw gegevens nodig

De Orange helpdesk (en/of de Orange business contactpersoon van uw werkgever) zou dit zonder enige twijfel moeten weten 

 

Eventuele oplossingen om desgevallend sneller vooruit te kunnen gaan mocht zulks eventueel nodig zijn

zet uw huidige P&G kaart tijdelijk om in een abonnement type Mobilus abonnement om een Proximus klantnr te bekomen (en de overdracht vervolgens naar uw werkgever te kunnen uitvoeren), de facturatie gebeurt immers pro rata

of 

zet uw P&G nr tijdelijk in een Orange shop om in een Orange prepaid (Tempo) of eventueel in een Orange mobiel abo (om vervolgens de overdracht naar uw werkgever te kunnen doorvoeren), u dient aldaar een overdrachtsformulier in te vullen 

 

Houdt u er wel rekening mee dat mocht u later bij uw nieuwe werkgever willen vertrekken, u zijn akkoord moet bekomen om het  aan hem overgedragen nr te mogen behouden 

Reputatie 7
Badge +3

@hdm 

ik merk dat het ondertussen geen proximus nummer meer is… Opgelost dus?

Groeten

Tina

Reageer