Vraag

Geen GSM signaal thuis

  • 31 October 2021
  • 4 reacties
  • 362 Bekeken

In de Rivierstraat in Waasmunster heb ik in huis 1 of geen blokjes ontvangst. Buiten heb ik 2 a 3 blokjes.

Het probleem is de mast vanwaar het signaal komt, die staat in de Stationsstraat in Waasmunster en is geografisch hoger gelegen dan het centrum waar ik woon terwijl er een mast is naast het containerpark op dezelfde hoogte dan het centrum maar dat signaal wordt niet gebruikt voor het centrum.

Koop een gsm waarmee je over wifi kunt bellen zeggen ze dan. Heb ik dan ook gedaan maar da’s alleen voor bellen via Whattsapp of messenger maar niet voor bellen via telefoon.

Dit probleem duurt nu al 5 jaar. Vroeger had ik een mobile coverange extender en probleem was opgelost maar nu hebben ze die niet meer.

Wordt stilaan gefrustreerd hiervan.


4 reacties

Ter info:  Je toestel moet inderdaad wel ondersteund worden door proximus om VoWifi te kunnen gebruiken 

 http://proximus.be/vowifi 

Bellen via wifi | Proximus daar kun je zien welke iOS en Android toestellen ondersteund worden, daar eens kijken of je toestel er tussenstaat en ook moet Prox ook mss eerst een instelling doen voor je toestel zelfs al wordt het ondersteund.

Dag Martin,

 

Klopt idd mijn nieuw toestel Samsung S21 kan dit dan ook en staat zo ingesteld maar dat werkt enkel voor bellen via de wifi met messenger of WhatsApp maar gewoon bellen met de telefoon app van de gsm gaat echt niet

Dus als je de methode volgt zoals aangegeven dan lukt het niet dan → VoWIFI activeren Samsung galaxy S21 | Proximus 

Mss weten de Proximus forummedewerkers dinsdag hierover meer te vertellen of er daaromtrent gekende problemen zijn.

200 meter van de antenne heb ik hetzelfde probleem, zelfs buiten het huis is er heel weinig signaal.  en dit probleem is in het stadscentrum van antwerpen kiel. Ze raden ons aan om hier wifi te gebruiken, het enige wat ze weten is deze verkeerde informatie.  ze misleiden klanten. De oplossing is om geen wifi te gebruiken. PAS UW ANTENNES AAN!! Ik gebruik dual sim-kaarten als oplossing, en ik heb mijn inkomende oproepen doorgestuurd naar de serviceprovider, waar de proxy zegt, de oproep komt niet, er is toch geen mobiele data! Ook is het probleem niet te wijten aan isolatie, omdat het zegt dat het netwerk vol is. HET ENIGE PROBLEEM IS ONREGELMATIG. We zijn niet onwetend van uw ANTENNE. Is dat de kwaliteit waar u het over heeft?

 

Reageer