Skip to main content

Ik werd geregeld opgebeld door een nummer uit het Brusselse +32 23156404 daar er geen naam werd vermeld neem ik die telefoon niet aan. Maar toen ik het beu werd nam ik toch op. Het ging om een ingesproken bericht. Een vrouwenstem had het over ik vermoed een bedrijfsnaam gevolgd door een tweede stem die zich voorstelde als “ Vande Abele Kris” meteen gevolgd door de eerste stem die zei ; Wil je de persoon terug bellen druk dan 1 wil je verwijderen druk op het #.

Omdat ik dit al raar vond heb ik dit niet gedaan en heb ik het nummer meteen geblokkeerd. Nu krijg ik wel elke dag twee oproepen van mijn voicemaildienst waarin dit opgenomen gesprek steeds te horen is. Ik ben er niet helemaal gerust in en vermoed dat er fraude mee gemoeid is. Kunnen jullie dit even nakijken van waar of wie dit nummer is en of hier eventueel kwaad opzet is mee gemoeid. Hoe kan ik voorkomen dat dit nummer mij nog langer lastig valt via de voicemaildienst 1230.

Dag @Eric_0206 dit 02-nummer is niet in gebruik bij Proximus, wij kunnen het dus niet verder nakijken. Via de website Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability kun je de provider opzoeken en hen vragen om deze ongewenste oproepen stop te zetten. Groetjes, Heidi


Alvast bedankt HeidiE


@Eric_0206 

Dit is een callcenter dat via VOIP telefonie opbelt , is gehost bij OVH Telecom.( ze proberen malafide energie contracten aan te smeren .

BEST KLACHT INDIENEN OVER KWAADWILLIGE OPROEPEN ?

Een klacht over kwaadwillige oproepen indienen (ombudsmantelecom.be)

Wenst u een klacht over kwaadwillige oproepen in te dienen, vul dan het onderstaande formulier Aanvraagformulier voor de identificatie van de vermoedelijke daders van kwaadwillige oproepen  www.ombudsmantelecom.be/wp-content/uploads/aanvraagformulier-kwo-nl-1.doc   in

en verstuur het ondertekend naar de heer Luc Tuerlinckx, ombudsman: 

  • per e-mail, als het document wordt gescand: klachten@ombudsmantelecom.be;
  • schriftelijk naar het volgende adres: Koning Albert II-laan 8 bus 3, 1000 Brussel;
  • per fax naar het nummer 02 219 86 59.

Procedure

De Ombudsdienst vraagt aan uw telecomoperator om de lijst van het binnenkomende telefoonverkeer mee te delen op basis van de hieronder door u opgegeven tijdstippen. Op die manier kan de Ombudsdienst eventueel vaststellen door welk nummer de door u ervaren kwaadwillige oproepen / sms-berichten werden veroorzaakt. De Ombudsdienst zal vervolgens nagaan wie de titularis is van het oproepnummer waarmee de kwaadwillige oproepen / sms-berichten werden gevoerd. De resultaten van dit onderzoek worden u per brief medegedeeld.

De Ombudsdienst onderzoekt verzoeken van iedereen die beweert het slachtoffer te zijn van kwaadwillig gebruik van een elektronisch(e)-communicatienetwerk of -dienst (oproepen en berichten) om de identiteit en het adres te achterhalen van de personen die hen hebben lastiggevallen.


&

mss best ook nog klacht indienen bij OVH zelf zoals HeidiE al aangegeven heeft.


&

mss best ook nog klacht indienen bij OVH zelf zoals HeidiE al aangegeven heeft.

@Martin  Via de website https://www.ovh.com/abuse/#!/ kan je geen klacht indienen voor ongewenste telefoon oproepen. Is enkel voor internet en email gerelateerde misbruik en illegale content.


Ik hoop maar  dat het nummer niet gespoofd is want dan zal er niet veel tegen te doen zijn denk ik.


Reageer