Vraag

e-mail configureren lukt niet op iphone SE


Ik probeer mijn e-mail in te stellen op mijn nieuwe iphone, maar steeds krijg ik de melding dat mijn gebruikersnaam (e-mailadres) niet overeen komt met mijn wachtwoord. Ik gebruik dezelfde gegevens als toen ik twee jaar geleden een nieuwe laptop moest instellen en daar werkt het nog steeds. Ik heb alle stappen die door Proximus worden aangegeven al meermaals doorlopen. Uiteindelijk geprobeerd om het wachtwoord te herstellen, maar als ik het e-mailadres daar gisteren ingaf, kreeg ik de melding dat het verkeerde tekens bevat. (Alles gaat goed tot ik de laatste “e” in toets). Uiteindelijk gevraagd om het wachtwoord te versturen via sms. Opnieuw geprobeerd om met dit wachtwoord de iphone te configuren, maar weer niks. (Laptop bleeft gewoon mails ontvangen, ondanks ander wachtwoord). Zojuist een geheel nieuw wachtwoord ingesteld. Op de laptop wordt het nieuwe wachtwoord gevraagd, maar de iphone blijft zeggen dat de gebruikersnaan en/of het wachtwoord fout is.


This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Ronnes 

 

Dan kunnen we het best het paswoord van je e-mail eens resetten.

Je mag op je profiel een GSM nr. toevoegen waarop we je kunnen terugbellen.

Je moet zeker een recente factuur bij de hand hebben voor een controle.

 

Geert

Het is me nu wel gelukt. Ik heb ook op de laptop het nieuwe wachtwoord moeten ingeven. Maar… zowel op de iphone als op de laptop zijn nu alle mails sinds 2011 binnengekomen. Laptop en iphone zijn van mijn vrouw, zelf heb ik een PC en iphone. Bij mij komen enkel de nieuwe mails op de iphone en ze verdwijnen daar weer zo gauw ik ze met de PC heb binnengehaald. Dit zouden we ook voor zo willen instellen.

Werk je mss met pop ipv imap

https://www.scarlet.be/help/faq/592/59/Wat-is-het-verschil-tussen-POP3-en-IMAP

Op mijn PC worden de mails binnengehaald van een POP3-server (pop.skynet.be), op de laptop is het IMAP (imap.proximus.be). Ik dacht dit aan te passen, maar dan wordt er geen verbinding meer gemaakt. Ik kan op de laptop niet kiezen voor een POP3-server. Op de PC gebruik ik Windows Mail (Vista) en op de laptop Thunderbird (Windows 10). Ik ben van plan mijn PC te upgraden naar Windows 10, ik hoop dat ik deze instellingen kan behouden.

Als je op je Pc met pop3 iets binnenhaalt wordt die van de mail-sever verwijderd tenzij je in je mail programma de instelling zet om een kopie te houden op de mail-server.

eens je op beide toestellen (pc en laptop) kunt in imap werken zal alles gesynchroniseerd lopen tussen je pc, laptop, en de mailserver

Het verschil tussen een POP en een IMAP is me duidelijk. Ik bewaar mijn mails van mijn e-mail account op mijn PC. Als ik mijn mails check met mijn iphone krijg ik enkel de laatste mails binnen. Ik zou graag de laptop van mijn vrouw op dezelfde manier willen instellen, zodat zij haar mails van haar e-mailaccount kan bewaren op haar laptop en enkel de laatste mails binnen krijgt op haar iphone. Na het instellen met het nieuwe wachtwoord zijn er zowel op haar laptop als op haar iphone alle mails sinds 2011 binnengehaald. Als er mails worden gewist op haar iphone verdwijnen ze ook van haar laptop. Hoe kan ik haar laptop zo instellen dat de mails daar worden binnen gehaald ( en dus verdwijnen van de server) als ik bij de instellingen voor inkomende mails niet kan kiezen voor een POP3-server?

mss als je  die mails op de laptop archiveert/verplaatst naar je lokale map, zodat ze uit de inbox verdwijnen en zo ook van de server!

maar mss zijn er betere oplossingen

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

https://support.mozilla.org/en-US/kb/changing-imap-pop

@M_016 

Ik heb zojuist de link gevolgd. Account verwijderd en terug ingesteld. Als ik kies voor POP3 en Thunderbird laat controleren krijg ik de melding dat er geen verbinding kan gemaakt worden door waarschijnlijk een verkeerde configuratie, gebruikersnaam of wachtwoord. Als ik handmatig instel met dezelfde gegevens als op mijn PC (pop.skynet.be - poort 110; relay.skynet.be - poort 25) krijg ik de melding dat Thunderbird geen instelling voor mijn e-mailaccount kan vinden. Verander ik terug naar IMAP zijn er geen problemen meer en krijg ik weer honderden mails in mijn inbox.

IMAP is voor mij ook goed als ik de optie “mails verwijderen van server” zou kunnen kiezen, maar die vind ik nergens.

@Ronnes ik zie dat je nog  pop.skynet en relay.skynet gebruikt maar het moet pop.proximus.be en relay.proximus.be zijn 

>  

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be ←  (voor POP3 → pop.proximus.be )
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be ← 
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.

als je ze versleept van inbox naar local Folder in thunderbird dan zijn ze toch ook weg van de server mss dit gebruiken tot er een betere oplossing komt, nee ?

@Martin  De instellingen die je aangeeft kreeg ik standaard als instelling, maar dat wilde niet werken. Daarom heb ik de instellingen van mijn PC gebruikt, maar dat werkte ook niet. Dan geprobeerd om de mails te verslepen naar een lokale map, maar dat bracht geen verandering bij de iphone. Nu uiteindelijk nog eens geprobeerd met “jouw” instellingen en opeens lukte het wel. Waarom nu wel, geen idee. Laptop haalt nu de mails van de server en ze verdwijnen van de iphone, zoals we het graag hebben.

Bedankt voor jullie meedenken!

Graag gedaan en blij te horen dat het gelukt is .