Vraag

Delen van RAN Samenwerking Orange en Proximus

  • 26 July 2023
  • 12 reacties
  • 172 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Toevallig heb ik ontdekt dat een site die naar Nokia is geswapt, niet door Proximus klanten kan gebruikt worden.De samenwerking met Orange had het doel dat elke site door deling van het R .A.N Kan gebruikt worden.
Rooms-Hofstraat, 9320 Aalst is het adres van de site.
Orange (Mobistar) is eigenaar .
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn , of kan een operator op een bepaalde site geen toegang geven , om de antennes te delen.?
 
 

12 reacties

Werd die samenwerking niet on hold gezet ? want het was niet de bedoeling van die samenwerking te finaliseren tegen eind 2013.

Reputatie 3
Badge +2

, Werd die samenwerking niet on hold gezet ? want het was niet de bedoeling van die samenwerking te finaliseren tegen eind 2013.

Martin, vorige week zijn de antennes en  apparatuur van de site 53HST vervangen door Nokia, ik weet niet of site gedeeld is hier

Reputatie 7
Badge +4

Werd die samenwerking niet on hold gezet ? want het was niet de bedoeling van die samenwerking te finaliseren tegen eind 2013.

Nee Martin

Mededinging seponeert klacht Telenet tegen Proximus en Orange | Het Nieuwsblad

 

Bergstraat 11 Aalst (waarom er voor Proximus 17 staat is mij een raadsel)

Zendantenneskaart (vlaanderen.be)

BIPT: Sitebeheer

is voor zover ik kan inschatten aan gedeelde Orange/Proximus  (Nokia) antenne (uiteraard wordt gebruik gemaakt van de eigen frequentiebanden)

In hoeverre deze Nokia antenne reeds effectief operationeel is, is mij evenwel onbekend (conformiteitsattest 28/02/23 mogelijks dus pas eind 08/23 actief na +/- 6 maand)

 

Proximus medewerkers moeten dienaangaande eventueel na raadpleging van een backend hierop een antwoord kunnen geven

 

Reputatie 3
Badge +2

rl Werd die samenwerking niet on hold gezet ? want het was niet de bedoeling van die samenwerking te finaliseren tegen eind 2013.

Nee Martin

Mededinging seponeert klacht Telenet tegen Proximus en Orange | Het Nieuwsblad

 

Bergstraat 11 Aalst (waarom er voor Proximus 17 staat is mij een raadsel)

Zendantenneskaart (vlaanderen.be)

BIPT: Sitebeheer

is voor zover ik kan inschatten aan gedeelde Orange/Proximus  (Nokia) antenne (uiteraard wordt gebruik gemaakt van de eigen frequentiebanden)

In hoeverre deze Nokia antenne reeds effectief operationeel is, is mij evenwel onbekend (conformiteitsattest 28/02/23 mogelijks dus pas eind 08/23 actief na +/- 6 maand)

 

Proximus medewerkers moeten dienaangaande eventueel na raadpleging van een backend hierop een antwoord kunnen geven

 

ik volg met software  de antenne s  ,

Rooms-Hofstraat, 9320 Aalst is geswapt , als proximsklant krijg ik op dat adres de node b 4G  401782 is 53RVD.

Een  Orange klant krijgt op dat adres (kerkhof Erembodegem )401740.

Dat toont aan dat orange zijn RAN niet deelt , op men foto s staat duidelijk de  kast van Nokia

Reputatie 3
Badge +2

 

Reputatie 3
Badge +2

 

Reputatie 3
Badge +2

op de foto de swap naar Nokia gedaan, Als Proximus klant kunnen we hier geen gebruik van maken  , Het RAN word niet gedeeld of wel loopt er iets fout

op de kast staat ALERE

Reputatie 3
Badge +2

De Nokia antennes

 

Reputatie 7
Badge +4

= reactie van een Proximus moderator afwachten (in dienst ja/neen?)

het betreft voor zover ik kan nagaan wel degelijk dezelfde Nokia antennes

zie hiervoor de betrokken conformiteitsattesten 00114976 voor Orange en 0114540 voor Proximus 

o.a. antenne hoogte voor beide is 31.35 m en de azimuths van beide zijn 30/150/270 °

 

Reputatie 3
Badge +2

Ik ga ook na binnenkort of site 53HST/ALHST  die vorige week geswapt is gedeeld word 

Proximus heeft node b 402163. op deze site..

Als Orange het dezelfde  node b heeft , delen we nog het RAN.

Reputatie 3
Badge +2

ik kan bevestigen dat we de site 53HST/ALHST delen met Orange

Reputatie 3
Badge +2
MWingz is een Joint Venture tussen Orange Belgium en Proximus.Om voor alle twee een zeer goed mobiel netwerk te kunnen aanbieden , om kosten en energie te besparen.Met minder antennes. Een maand geleden heb ik de vraag gesteld waar om bij elke site die geswapt is het RAN niet altijd gedeeld word.
Dat was toch het doel.
Ook vandaag heb ik vastgesteld dat het niet meer gebeurd
Een antenne te Aalst aan de Treinstraat van Orange is geswapt  en niet gedeeld . aanvraag voor 53MID.
Deze week is 53APL en 53HOS geswapt (Proximus actief) en het RAN is ook niet gedeeld.
Bovendien informeren de operatoren hun klanten niet meer
MWingz  reageert niet op mijn e mail
 

Posted on 29 August 2023, 21:05

Author1

Jammer dat niemand dit wil opnemen

Mag de operator vrij kiezen of moet het RAN steeds gedeeld worden

 

Philippe_d 

Waarom zou MWingz moeten reageren op jouw mail?

Jij bent toch geen klant van MWingz? Hun klanten zijn Proximus en Orange, met mobiele gebruikers heeft MWingz toch geen relatie?

Reageer