Ik ben abonnement Epic Beats. Ik kan dus “onbeperkt (25GB)” spenderen aan de apps: Spotify, Instagram, Facebook,… Naast deze 20GB heb ik nog 4GB dat ik kan spendere aan andere zaken.
Dit is de tweede maand op rij dat mijn 4GB-verbruik zeer vroeg op de maand verbruikt is. Bijgevolg zit ik snel aan een meerkost van 60 euro bovenop mijn abonnement van 25 euro per maand.
Echter, ik ben er van overtuigd dat de data-registratie van Proximus niet overeenkomt met de werkelijkheid:
Ik ben aan het fietsen en luister Spotify via mijn gsm. Voor de rest loopt er geen andere app op de achtergrond. Ik krijg tijdens het fietsen een bericht dat ik aan 80% van mijn 4GB zit. Twee uur later, nog steeds fietsen en luisterend naar Spotify, krijg ik een bericht dat ik door mijn volledige bundel van 4GB door ben.
Op mijn Android telefoon kan ik nagaan hoeveel data ik heb verbruikt deze maand en naar welke apps dit is gegaan. Deze maand heb ik volgens mijn telefoon 6.85 GB verbruikt waaronder 3.58 GB naar Spotify, 590.1 MB naar Instagram en 567.2 MB naar Facebook. Deze optelsom geeft een totaal van 4.5 GB. In totaal kan ik dan maximaal 2.35 GB gespendeerd hebben aan andere apps die niet in mijn abonnement zit. Volgen Proximus heb ik in totaal 4.59 GB gespendeerd aan apps die niet in mijn abonnement zit en 2.4GB aan apps die wel in mijn abbonement zitten.
Ik heb dus sterk het gevoel dat het verbruik van Spotify niet wordt geteld als data vanuit mijn abonnement. Dit is de tweede maand op rij dat dit zo flagrant is. En geen enkele medewerker kan / wil me verder helpen met dit probleem.
Ben ik de enige persoon met dit probleem?
Bladzijde 2 / 2
@RobinS Ik heb dossier 48574650 overgenomen. Stuur jij me ook screenshots door van het dataverbruik in de MyProximus app en van het mobiel dataverbruik volgens de instellingen van jouw toestel met dezelfde referentieperiode? Voor jou heb ik ook dezelfde gratis data bundel geactiveerd. Ik heb een correctie opgemaakt voor de kosten voor data buiten de bundel van dit jaar. Groetjes, Antonella
@Max T. Stuur je me screenshots door van het dataverbruik in de MyProximus app en van het mobiel dataverbruik volgens de instellingen van jouw toestel met dezelfde referentieperiode? Dan laat ik dit verder onderzoeken door een achterliggende dienst en volg ik het op via dossier 48789195. De betalende optie van 1GB/maand dat je had geactiveerd, heb ik eraf gehaald en vervangen door een gratis data bundel. Groetjes, Antonella
Ik heb het gisteren nog eens op de voet gevolgd. Ik ben naar mijn vriendin en daarna naar het werk gereden met alleen spotify aan als verbruiker. Ik heb van mijn begin datastand van mijn gsm als epic app een screenshot genomen, en de eindstand van toen ik op het werk aankwam. En het enige dat ik daarop kan zeggen, jullie lichten je klanten op!!
Hieruit stel ik vast dat ik 150mb verbruikt heb aan spotify, waarvan 60mb word afgetrokken van de epic data en 90mb van mijn surfdata. Niet moeilijk dat mijn surfdata telkens op is 10 dagen voor het einde van de maand. Dus er wordt even 60% van het verbruik van spotify bij mijn surfdata afgetrokken!!
Ik kan u nu al 1 ding zeggen, als ik 60 euro buiten mijn bundel zit. U krijgt uiteindelijk maar 25 euro van mij!! En eigenlijk zou ik nog een vergoeding moeten vragen, aangezien mijn data word uitgezet als ik de 60 euro aan extra kosten passeer.
En als ik dan het juiste verbruik neem (totale data - verbruik epic apps), dan kom ik uit op 2465mb dat ik zou verbruikt moeten hebben mijn 4gb surfvolume. Als ik dan 60% neem van het verbruik van spotify, dan kom ik uit op 2190mb dat van mijn surfvolume komt. Als ik deze bij elkaar optel, dan kom ik uit op 4655mb, dit zit helemaal niet ver af van het verbruik dat de epic app registreert, namelijk 4730mb. Een verschil van 75mb, dit is hoogstwaarschijnlijk andere mb’s van andere apps die ik nog gebruik. Maar ik ben er nu wel 1000% zeker van dat het probleem bij proximus ligt en niet bij ons!!
Hieronder ziet u de screenshots.
@Max T. Stuur je me screenshots door van het dataverbruik in de MyProximus app en van het mobiel dataverbruik volgens de instellingen van jouw toestel met dezelfde referentieperiode? Dan laat ik dit verder onderzoeken door een achterliggende dienst en volg ik het op via dossier 48789195. De betalende optie van 1GB/maand dat je had geactiveerd, heb ik eraf gehaald en vervangen door een gratis data bundel. Groetjes, Antonella
Ik heb het gisteren nog eens op de voet gevolgd. Ik ben naar het werk gereden met alleen spotify aan als verbruiker. Ik heb van mijn begin datastand van mijn gsm als epic app een screenshot genomen, en de eindstand van toen ik op het werk aankwam. En het enige dat ik daarop kan zeggen, jullie lichten je klanten op!!
Hieruit stel ik vast dat ik 150mb verbruikt heb aan spotify, waarvan 60mb word afgetrokken van de epic data en 90mb van mijn surfdata. Niet moeilijk dat mijn surfdata telkens op is 10 dagen voor het einde van de maand. Dus er wordt even 60% van het verbruik van spotify bij mijn surfdata afgetrokken!!
Ik kan u nu al 1 ding zeggen, als ik 60 euro buiten mijn bundel zit. U krijgt uiteindelijk maar 25 euro van mij!! En eigenlijk zou ik nog een vergoeding moeten vragen, aangezien mijn data word uitgezet als ik de 60 euro aan extra kosten passeer.
En als ik dan het juiste verbruik neem (totale data - verbruik epic apps), dan kom ik uit op 2465mb dat ik zou verbruikt moeten hebben mijn 4gb surfvolume. Als ik dan 60% neem van het verbruik van spotify, dan kom ik uit op 2190mb dat van mijn surfvolume komt. Als ik deze bij elkaar optel, dan kom ik uit op 4655mb, dit zit helemaal niet ver af van het verbruik dat de epic app registreert, namelijk 4730mb. Een verschil van 75mb, dit is hoogstwaarschijnlijk andere mb’s van andere apps die ik nog gebruik. Maar ik ben er nu wel 1000% zeker van dat het probleem bij proximus ligt en niet bij ons!!
Hieronder ziet u de screenshots.
@Max T. Bedankt voor de info en de screenshots. Ik ga het laten nakijken. Zodra ik feedback krijg, hou ik je op de hoogte. Groetjes, Antonella
Mag ik informeren wat hier de status van is? Ik ben zelf ook sinds een half jaar in deze situatie en ben ook zeker dat Spotify de boosdoener is. Veel erger nog: ik heb geen epic abonnement en luister 99% vd tijd naar gedownloade playlists maar heb het gevoel dat die toch geregistreerd worden als dataverbruik.
Dit weekend gebeurde het nog: playlist met gedownloade songs op was zowat het enige wat ik die dag deed en ‘s avonds opeens de waarschuwing, 4 vd 5 gig op...
Daarnaast heb ik een abonnement via mijn werkgever dat me niet toelaat data bij te nemen. Mooi hoor halverwege de maand geen gebruik meer kunnen maken van payconiq of itsme omdat je data zo beperkt binnen komen dat die apps niet functioneren.
Dag @Seppe Dams kun je ons feedback sturen met een screenshot via de in-app shaker. Het achterliggende team gaat hiermee aan de slag zodra ze de feedback ontvangen! Groetjes, Heidi
Ik heb 1 jaar lang door Antonella kunnen genieten van 9GB ipv 4GB, waarvoor dank. Wel ging ik op de hoogte gebracht worden hier omtrent, dit is niet gebeurd. Dus dan is het probleem ook nog steeds niet opgelost, wat ik nu ook weer ervaar sinds ik deze maand terug 4GB heb.
Nu ondervind ik ook weer dat er een deel van de data van zoals Spotify van mijn 4GB afgaat ipv de 25GB.
Dus ik zou het heel fijn vinden dat mijn 9GB zoals vorig jaar word teruggeplaatst om extra kosten te vermijden door een fout dat bij Proximus ligt.
Onderstaand zie je screenshots met berekeningen. Tijdens het controleren heb ik alleen Spotify via mobiele data gebruikt. Conclusie is dat er 110mb (%68,75) van mijn 4GB word afgetrokken en maar 50mb (%31,25) van mijn 25gb.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.