Vraag

Data verbruik

  • 13 August 2021
  • 10 reacties
  • 440 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Ik zie net dat het verbruik van mijn vrouw 93.6 MB boven de 5 GB is. Heeft ze dan zoveel filmpjes gekeken deze maand? Of heeft het een andere oorzaak? bvb wifi van airco of zo

Krijgt ze dan geen verwittiging als ze de 5 GB benadert? Ik vind het raar dat ze nu  boven de limiet zit tegen andere maanden dan was ze er ver van.


10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Sms-meldingen over je mobiel verbruik | Proximus

&

Tip: zo kun jij je dataverbruik controleren op Android (androidplanet.nl)

Het gebruik van mobiele data controleren op uw iPhone en iPad - Apple Support (BE)

 

Proximus medewerkers kunnen zien hoeveel dataverkeer er geweest is maar kunnen om privacy redenen niet zien welke toepassingen gebruikt geweest zijn (dus wel datasessie vanaf tijdstip x en voor een hoeveelheid data y)

Ik zie net dat het verbruik van mijn vrouw 93.6 MB boven de 5 GB is. Heeft ze dan zoveel filmpjes gekeken deze maand? Of heeft het een andere oorzaak? bvb wifi van airco of zo

Krijgt ze dan geen verwittiging als ze de 5 GB benadert? Ik vind het raar dat ze nu  boven de limiet zit tegen andere maanden dan was ze er ver van.

data verbruik kan ook van software updates van toestel komen of backuppen enz veel instellingen op je toestel kun je zo instellen (bv software update) dat die alleen mogen over wifi gebeuren.

dataverbruik controleren iphone - Google zoeken

dataverbruik controleren android - Google zoeken

Fyi:
→  data verbruik nakijken
Tip: zo kun jij je dataverbruik controleren op Android (androidplanet.nl)
Datalimiet met Android instellen: zo doe je dat (androidplanet.nl)
→ datalimiet/waarschuwing instellen
Datalimiet instellen op Android: zo voorkom je een torenhoge rekening (androidworld.nl)

Voor ios Pixel:

Mobiel dataverbruik verminderen en beheren - Pixel-telefoon Help (google.com)

Het gebruik van mobiele data controleren op uw iPhone en iPad - Apple Support (BE)
iPhone: Mobiele dataverbruik van iOS apps bekijken - appletips
 
Ter info
Sms-meldingen over je mobiel verbruik | Proximus
Tips om goedkoper te surfen | Proximus

 
Proximus medewerkers kunnen zien hoeveel dataverkeer er geweest is maar kunnen om privacy redenen
niet zien welke toepassingen gebruikt geweest zijn, dus wel datasessie vanaf bepaald tijdstip en voor welke hoeveelheid data.

Reputatie 4
Badge +1

Ik keek net op My Proximus en er staat: alles onder controle,  niet dus want verbruik was te hoog.

Wat ik ook niet begrijp, waarom staan er 2 prijzen voor het overschrijden  van verbruik buiten de bundel?

11.45 euroen 17.19 euro

Reputatie 4
Badge +1

Snap het niet meer.

Dat verbruik blijft maar oplopen en we hebben zoveel mogelijk Apps op  achtergrondverbruik uitgezet.

Normaal verbruikt ze nog geen 1 GB Maar deze keer had ze veel VRT nu gekeken daarmee dat het opliep.

Ik bestel 500 MB extra en op een paar dagen is  het op, met de nodige aanpassing van Apps en met alleen mails te lezen?

Raar allemaal

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Peter62 kun je in je klantprofiel het mobielenummer van je vrouw toevoegen voor nazicht? Groetjes, Heidi

Reputatie 4
Badge +1

@HeidiE  dit nummer staat in mijn profiel, staat op mijn naam, en eindigt op 66 :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +3

@Peter62 

het gaat hier om een Pay & Go EasyBonus die eindigt op .. 66 ?

nummer zit niet in een pack … 

gaat het niet om een ander nummer ? dat eindigt op .. 76 ? 

Daarvoor is idd 500Mb voor bijgekocht, en daar ligt het verbruik hoger ?

Via de apps op je gsm kan je per stuk nakijken welke app het meest verbruikt heeft ? 

vb verbindingen/gegevensverbruik/gebruik mobiele gegevens/ en daar zie je alle apps die verbruik hadden…

Staat gsm ook zo ingesteld dat er bijv alleen op 4G mag als er toestemming is ? of geen updates via 4G….?

Vaak klikt men bijv via FB op een bep melding die je dan doorsluist naar een filmpje hier of daar , maar dat verbruik zit dan niet meer in de bundel vd gratis app… omdat dat niet bij FB zit...

 

De bedragen die jij vermeldt zijn nog niet gefactureerde bedragen ? buiten de bundel : kan ook sms parkeren zijn bijv…

groeten

Tina

 

Reputatie 4
Badge +1

@tina.b  idd het  is de ….76, denk da’k  aan’t slapen was, dat ander is mijn nr. Srr

Apps die ze nooit gebruikt, zoals FB zijn eraf, en het verbruik op de achtergrond van veel apps staat uit.

En ze zet wifi uit, 3 x/ dag zet ze hem nu even aan.

Ik zal  eens kijken hoe het met die 4G staat, en voor de rest, wachten op een nieuwe maand en minder filmpjes kijken. Ik werk nooit met zo’n ding, liever mijn pc of tablet.

Die bedragen weet ik ondertussen al wat het is.

Grtjes

Peter

Reputatie 7
Badge +3

@Peter62 

de wifi hoef je nooit uit te zetten, dat is sowieso gratis verbruik

het is de 4G die zo zou kunnen ingesteld worden dat die niet zomaar mag opspringen en verbruik genereren als er geen wifi is.

maar mss bedoeldje dat zo ? :-)

blij dat het voor de rest wel duidelijk is.

groeten

Tina

Inderdaad en ook bv OS software updates, kun je instellen “alleen als wifi beschikbaar is” want anders kan het dataverbruik vlug oplopen 

Reageer