DagPas- te pas en te onpas

  • 18 November 2021
  • 5 reacties
  • 107 Bekeken

Beste, ik ben in september en oktober kort op reis geweest naar Servië, het thuisland van mijn vrouwtje. Met heel de corona toestanden al twee jaren niet meer geweest. Nu schakel ik ALTIJD de roaming uit en zelfs schakel ik in huis daar ook het toestel volledig uit omdat er toch geen wifi is daar in de bergen. Mijn vrouwtje neemt een servische simkaart en dat is voldoende. Nu had ik mijn toestel 2X ingeschakeld om hier in belgie het thuisfront effe te laten weten dat wij oké zijn. Niks meer en niks minder dat dat. Ik stuur 1 bericht en krijg een bericht van Proximus dat ze mijn dagpas hebben geactiveerd en dat ik voor 6€ deze hele dag kan gebruik maken van proximus.Ik krijg verder geen reactie bij hun en krijg dus ook verder geen kans om dat uit te schakelen (als dat al mogelijk is). Nu kom ik thuis en heb 4 X mijn gsm aangezet om 4 smssen en 1 telefoon te doen naar België en blijkt nu op mijn factuur dat ik ipv 25€ nu 119€ moet betalen voor al die dagen de dagpas te hebben gekregen. MAAR ik heb dat al ten eerste niet aangevraagd en de kans niet gekregen om het stop te zetten als dat mogelijk is, want ik kon hun daar niet bereiken. Dit kan toch niet zijn hé, dat ze u,  nadat ik zelf voorzichtig ben in het buitenland om geen hoge facturen te krijgen, dat zij u nu zelf een factuur van ik kan niet meer aansmeren.  Een dienst activeren waar jij niet om gevraagd hebt TOCH activeren…!!

Wat vinden jullie hiervan en wat zou ik hiertegen kunnen doen:?


5 reacties

In afwachting van een reactie morgen van een Proxius forummedewerker, geef ik je hier al wat info mee 

→ Daily Roaming Pass, wat is dat precies? | Proximus

→ Internationale en roamingtarieven per land | Proximus

Hoi Martin, bedankt voor je reactie. Ja Servië hoort vooralsnog niet bij de EU en vandaar dus dat ik mijn voorzieningen tref als ik daar ben. Ik begrijp waarom Proximus deze dagpas in t leven heeft geroepen, maar  toch vind ik dat ze de keuze bij de klant moeten laten. Nu heb ik alles gedaan om geen hoge factuur te krijgen…(roaming uit, enkel via wifi bellen of sms’en)… en nu smeren zij mij een hoge factuur aan met deze dagpas. Weet je, ik ben 60 jaar, ik hoef geen Facebook en al die onzin steevast open te hebben staan. Voor mij was t goed dat ik telefoon uitschakelde en ENKEL aanzette om een keer of 4-5 dacht ik de thuisploeg te laten weten dat we ok waren. Nu krijg ik ongevraagd elke dag, mijn heel verlof bijna, een dagpas aan gesmeerd, factuur is 118,55€… 

We zullen best op een reactie van een Proximus forummedewerker wachten.

PS: Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct verder  kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Reputatie 7
Badge +3

@Stany_cs Dat is inderdaad een optie dat automatisch geactiveerd wordt bij detectie van gebruik in het buitenland en kan niet worden uitgeschakeld.Wat betreft het gebruik van de Daily Roaming Pass - Dagen met verbruik in zone A , bedrag 35,70EUR.Daarvoor heb ik u nu éénmalig en zonder nadelige erkentenis een creditnota 7193442905 opgemaakt.Groetjes,Joel


 

Hoi,

Oké,  ik ben echt wel enorm verrast door eerst al de snelle reacties van meerdere personen en uiteraard ook van ‘t tegemoet komen vanuit Proximus zelve.  Ik had dit eerlijk niet verwacht en was deze topic begonnen omdat ik ergens in mezelf met dit probleem bleef zitten. En ik ben nog altijd wel van mening dat je ALTIJD mensen, Leden moet de keuze laten voor het al dan niet activeren van een dienst. (zoals deze Dagpas). Want mannen zoals ik, die in landen buiten de Europese Unie, hun toestel uitschakelen en enkel even aanzetten om snel een berichtje te sturen naar het thuisfront en dan terug uitschakelen, hebben niets aan de dagpas, integendeel. Maar oké,  Het is voor mezelf uitgeklaard en de volgende reis pak ik een oud gsm’mekke mee, koop me daar een simkaart van het land zelf voor 15€ en doe daar de hele vakantie mee. De smartphone laat ik dan thuis. Opgelost. Mensen, nogmaals bedankt voor jullie raad en snelle reacties

Reageer