Vraag

Brief automatische verandering van pack naar Flex


Reputatie 2
Badge
  • Practitioner
  • 56 reacties

Geachte,

Ik ontving vandaag uw schrijven, met de melding dat ik voortaan van een FLEX pack geniet.
Deze wordt geactiveerd 1 maand na dit schrijven (zonder datum) !!

  1. Krijg ik nog een melding van deze activering ?
  2. Er is op jullie website, nog geen sprake van een gratis Wifibooster !
  3. In dit Flex-pack, is er sprake van een “aantrekkelijk” mobiel tariefplan, mag ik er vanuit gaan dat, een tariefplan van 5 GB (9.00 €) gratis is met FLEX-pack ? 
  4. ​​​​Zoniet, verduidelijk eens deze paragraaf, die mij zeer onduidelijk lijkt !!

118 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @RMO ik kan deze aanpassing niet terugvinden in ons systeem, het gaat toch om het klantnummer wat ingevuld staat op je klantprofiel hier? Groetjes, Heidi

Reputatie 2
Badge

Beste HeidiE,

Ik weet niet waarover u het hebt, qua “aanpassingen” - dat was toch niet mijn vraag.

Ik vraag enkel antwoord op mijn 3 vragen, dat is alles !!

Mijn klantnummer mag ik waarschijnlijk niet doorgeven via deze weg, doch deze is te zien in 

mijn klantenprofiel in “My Proximus”.
Doch ik zie nergens “opmerkingen’ in mijn klantenprofiel.

Graag een seintje nopens mijn vragen m.b.t. mijn nieuw pack = FLEX !!

Reputatie 7
Badge +4

Opdat @HeidiE u verder zou kunnen helpen dient u bv. uw klantnr te vermelden in uw forum login profiel (enkel zichtbaar voor Proximus)

Bovenstaande aanpassing lijkt mij vreemd indien u niets gevraagd hebt 

een gratis WiFi booster is er enkel in een pack GFlex met vaste lijn 

in een pack Flex met mobiel is een GSM-abo met 5 GB data inbegrepen (geen supplement)

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

bv. Flex met mobiel - De all-in

 

 

Reputatie 2
Badge

Beste HeidiE,

Zie de ontvangen nieuwsbrief betreffende ons nieuwe pack FLEX, met zijn nieuwigheden:

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers zullen normalerwijze pas morgen terug aanwezig zijn op dit publieke forum

 

Ik begrijp uit bovenstaande dat Proximus uw huidig pakket “internet everywhere + TV+ telefonie” uit dienst neemt (= niet langer commerciliseerd) en u naar een Flex pack “internet+TV+telefonie”  overschakeld waarbij u de wettelijk voorziene keuze gelaten wordt om uw contract met Proximus binnen een termijn van 1 maand op te zeggen (en eventueel over te stappen naar een andere operator)

Concreet is er in dit Flex pakket een gratis booster voorzien maar dient u contact op te nemen via www.proximus.be/booster om hem te bekomen

Er is het betrokken Flex pakket geen mibiel abo voorzien (maar u kunt dit desgevallend laten aanpassen naar Flex met mobiel (met meerkost)

Het is mij niet direct duidelijk welk Flex pakket u aangeboden wordt: Flex Family Essentials = 70,99 euro/maand ↔ 73,49 euro/maand → verschil +2,5 euro/maand één of andere optie vaste lijn of toch onterecht de huurkosten van een booster?

 

bv.

Flex Family essentials zonder mobiel = 70,99 euro/maand

vergelijkbaar

Flex De All-in met mobiel (1 abo met 5GB data inbegrepen) = 95,99 euro/maand

maar met ook 1TV optie zoals movies & series

 

Reputatie 7
Badge +3

@RMO Via de link kan u de verschillende Flex packs zien met en zonder mobile en met gratis Wi -Fi Booster en zonder.   https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html     Groetjes,Joel

Reputatie 2
Badge

Geachten,

Allen bedankt voor jullie respons.
In de mij aangeboden mogelijke tarieven in jullie link (zonder mobiel), vind ik geen enkel item die overeenstemt met het voorgestelde pack FLEX aan  73.49 €  - behalve Family Essentials die in de buurt komt met  70.99 €.

IK zie wel welk abonnement ze me zullen toepassen.

Ik doe inmiddels verder met mijn “Prepaid card” voor mijn mobiel.

In elk geval is de nieuwsbrief niet duidelijk, moet men tenminste 3 à 4 maal lezen om de nieuwigheden te begrijpen, en dan nog.

Gegroet.
Roland Moens.

Reputatie 2
Badge

Ik heb verleden vrijdag een brief van proximus in de bus gekregen dat mijn comfort pack verandert naar een “internet everywhere + tv + tel”.

Dit gaat me een halve euro meer kosten.

Echter er wordt vermeld dat een wifi booster gratis beschikbaar is in dit pack maar op aanvraag.
Betekent dit dat er eveneens geen maandelijkse huur dient betaald te worden ?

 

Mvg
Roland

 

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn geen Proximus medewerkers aanwezig op dit publieke forum tijdens weekends en op feestdagen

 

Ik vermoed dat u bedoelt dat uw abo omgeschakeld wordt naar een Flex-pakket (internet+TV+telefoon)

Flex-pakketten met telefoon bevatten een gratis booster bv. Family Essentials = er wordt geen supplementaire kost buiten het betrokken abonnement aangerekend 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

@Roland_012 inderdaad als booster inbegrepen is in je pack dan wil dit zeggen dat deze in de packprijszelf vervat zit.

Ik dacht dat het alleen “Flex S” is waar geen gratis booster inbegrepen zit en waar je dan wel huur voor moet betalen indien je in flax S er ene zou willen..

Reputatie 2
Badge

Inderdaad wordt flex maar mijn pack heeft nog steeds de naam "comfort pack" niet wat er op het schrijven van PX staat.  Hoop dat het geen fake news is.

 

Reputatie 7
Badge +4

Neen dit is geen fake news en is van toepassing vanaf volgende maand tenzij u dir niet wenst en uw contract met Proximus stopzet

→ Flex à rato van 70,99 euro/maand = Flex family Essentials (zonder mobiel)

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

 

 

Reputatie 2
Badge

Ok bedankt.  Ga zeker gebruik maken van de wifi booster.

Enkel nog eens checken hoe te verkrijgen, zeker nu met corona.

 

Reputatie 7
Badge +4

aanvragen = www.proximus.be/booster 

&

levering via Bpost normalerwijze

@Roland_012 of via UPS dacht ik ook, (de laatste tijd zie ik hier weer meer UPS verschijnen dan Bpost) maar de proximus forummedewerkers gaan de details daarvan wel geven als ze hier terug langskomen 

@µ aanvragen = www.proximus.be/booster 

ik zie op deze link niet direct een manier om die aan te vragen?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin ik kan u geen ongelijk geven …. blijkbaar loopt er één en ander fout met de verwijzing en dient Proximus IT dit op te lossen 

 

Misschien zit er voor de auteur dus voorlopig niets anders op dan te wachten op de reactie van een Proximus medewerker op dit publieke forum (vanaf maandag)

 

 

Reputatie 2
Badge

Wifi booster is voor mij toch maar binnen een maand beschikbaar.  Dus we hebben nog even tijd

Reputatie 3
Badge +1

Hallo,

Ik hoor van velen (ook bv van mijn moeder) dat ze automatisch overgeschakeld worden naar een Flex abonnement. Ik heb niet zo’n melding gekregen, maar ik overweeg het wel.

Weet er toevallig iemand (of een proximus medewerker) of je ook in aanmerking komt voor de cadeau (tv, laptop, tablet) indien je wel al een ouder pack hebt met tv, internet, vaste lijn (maar zonder mobiel), en je zou upgraden naar een Flex met mobiel? 

En kan je dit ook online bestellen (zijnde vervangen ze je oude pack dan door die nieuwe)? Ik zie wel de optie om dit te bestellen, maar ik zou niet met een nieuw abonnement willen opgescheept zitten bovenop mijn huidige (maar ik neem aan dat ze dat -hopelijk- wel zullen zien bij Proximus)? 

En als je dit online besteld, zetten ze dan ook je huidige mobiel nummer (proximus herlaadkaart) om naar dit mobiel abonnement (dat ze mij dus geen nieuw gsm nummer geven)? Of kan je dat ergens ingeven?

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

Web Promo: geldig van 02/11/2020 t.e.m. 31/01/2021, voor elke nieuwe internetabonnee die voor Flex kiest. Maandelijkse korting van maximaal € 36/maand gedurende de eerste 3 maanden, afhankelijk van de samenstelling van het pack door de klant. Nadien betaal je de gewone prijs. Niet compatibel met andere promoties, met uitzondering van het gezamenlijke aanbod van een smartphone met een gsm-abonnement en de DataPhone-optie.

&

Voor elke nieuwe internetabonnee die voor Flex met mobiel kiest

 

Ik vrees dat u op basis van bovenstaande niet in aanmerking komt, evenwel best de reactie van een Proximus-medewerker (moderator) afwachten

Deze kunnen een migratie naar Flex (met abo eventueel) voor u uitvoeren (waarschijnlijk zijn zij evenwel vandaag niet meer aanwezig op dit publieke forum, dus in principe ten vroegste vanaf morgen indien door u gewenst op uit te voeren)

Reputatie 2
Badge +1

Heden een brief ontvangen waarin melding wordt gemaakt van de automatisch omzetting (iendien men niet opzeg) van mijn abo internet everywhere (welke ik niet ken) naar flex. Ik heb momenteel een comfort abo (misschien bestaat dat niet meer) volgens de factuur..

Dus neem aan dat men dit bedoeld en het zal omzetten naar een flex abo. 

Alles blijft hetzelfde behalve het bellen naar het buitenland s’avonds (wat ik niet doe);

Wat ik wel lees is dat men de ganse dag kan bellen naar alle vaste lijnen ((zonder enige beperking???) en tot  1000 min naar mobiele nummers??

En dat voordezelfde prijs??

Is dit juist gelezen of zijn er toch beperkingen???

Bovendien kan men een wifi booster verkrijgen (gratis???)

Dus in principe veranderd er niks aan de vorige instellingen (snelheid……..) en kan men gratis bellen met de vaste lijn ???

Is dit correct of is dit een valse brief van een oplichter???

graag een antwoordje ,

dank bij voorbaat 

FYI: Wi-Fi Booster: de klant heeft recht op een gratis Wi-Fi Booster in zijn Flex-pack met vaste lijn, op aanvraag of op initiatief van de technieker.

http://proximus.be/wifibooster 

zie de flex packs met of zonder mobiel 

→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

zie ook → https://nl.forum.proximus.be/internet-10/automatische-verandering-van-pack-51803

 

Reputatie 7
Badge +4

& Fyi

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/automatische-verandering-van-pack-51803

Ik zat met dezelfde vraag want heb ook zo’n brief ontvangen dat de wifi-booster vanaf volgende maand gratis bij mijn nieuw abonnement zou horen :-) Ik heb ook via link in de brief geprobeerd om de gratis wifi-booster aan te vragen, maar de pagina die geopend wordt lijkt alleen volledige abonnementen aan te bieden (waarover ik dus al beschik ;-) of het bestellen van een betalend abonnement op de aparte wifi-booster. Vandaar de vraag: hoe kan ik de gratis wifi-booster aanvragen zonder een nieuw abonnement te moeten bestellen? 

Reputatie 2
Badge

@Tine.   Volgens de brief eigenlijk wachten tot uw abonnement verandert is.  Veronderstel dat in my proximus dan de optie zal verschijnen dat de wifi booster dan gratis te bestellen is.

Reageer