Vraag

Bellen via 4G op iPhone 13 Pro

  • 21 July 2022
  • 9 reacties
  • 137 Bekeken

Ben een lange tijd Proximus geweest, in december dan Mobile Vikings eens geprobeerd en sinds 9 juli terug naar Proximus gegaan. Bellen via 4G heeft altijd gewerkt bij Proximus. Echter sinds mijn recente terugkeer werkt dit plots niet meer. De instellingen zijn exact hetzelfde zoals ze altijd zijn geweest. Bij mijn vriendin dat ook bij Proximus is een iPhone 13 heeft werkt dit wel. Maar telkens als ik bel of gebeld wordt, wordt er direct teruggeschakeld naar 3G. FaceTime of via WhatsApp bellen of Messenger blijft mijn 4G verbinding behouden. Maar bij een gewoon telefoongesprek lukt dit niet. Dit is wel heel vervelend als ik iets moet opzoeken of als navigatie zoals Waze op staat want dit verliest dan direct de verbinding. Ik ben al van een eSim naar een fysieke simkaart gegaan. iPhone volledig terug naar fabrieksinstellingen gezet. Proximus Shop bezocht maar nergens konden ze mij helpen. De hoop van iOS 15.6 te installeren heeft ook niets opgeleverd. Volgens de mensen van de Shop zou dit wel actief zijn voor mijn oproepnummer. Hopelijk kan iemand mij hier helpen.

Alvast bedankt 


9 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Zo zegt Proximus dat het moet :

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_volte_config/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/bellen-via-4g.html
 

En ik ken dat niet, ben nog altijd aan 3G. 

@Tim_Mor88 Net zoals op je toestel 4G moet actief staan moet dit ook bij proximus actief staan voor je simkaart. Morgen komende prox medewerkers terug langs en kunnen ze dit natrekken voor u.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen morgen.  

Ja inderdaad, maar alles stond zoals het altijd heeft gestaan en zoals het ook al heeft gewerkt 😃. Bovendien sinds de iPhone 12 staat voLTE standaard aan en kan je dit niet manueel aan of uit zetten. Kan enkel 4G, 5G automatisch of 5G selecteren.

@Tim_Mor88 Net zoals op je toestel 4G moet actief staan moet dit ook bij proximus actief staan voor je simkaart. Morgen komende prox medewerkers terug langs en kunnen ze dit natrekken voor u.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen morgen.  

Bedankt voor de informatie! Ja hopelijk raakt het opgelost. Nu ja het is een “luxe” maar soms vervelend als je snel iets moet opzoeken tijdens een telefoongesprek.

Precies weinig beweging hier… en ik heb nog steeds het probleem. Bellen en gebeld worden via WhatsApp of Messenger is geen probleem over 4G. Maar de klassieke oproepen blijft een probleem. Onmiddellijk schakelt dat terug naar 3G. Dus bellen via 4G werkt nog steeds niet… 

@Tim_Mor88 Toch nog even een vraag in afwachting van een reactie van een @Proximus_forummedewerker_(moderator)

Je hebt dit ook voor als je via Instellingen “gesprekken en data” op 4G ingesteld hebt 

heb je reeds een software update gedaan  

@Tim_Mor88 Toch nog even een vraag in afwachting van een reactie van een @Proximus_forummedewerker_(moderator)

Je hebt dit ook voor als je via Instellingen “gesprekken en data” op 4G ingesteld hebt 

heb je reeds een software update gedaan  

Ja alle instellingen staan juist hoor. Het rare is dat het altijd heeft gewerkt bij Proximus. Ik heb even Mobile Vikings gehad en nu sinds 1-2 maanden terug bij Proximus samen met mijn partner en internet en tv. Tegenwoordig vanaf de iPhone 12 staat dit zelfs standaard aan. Je kan dit niet meer manueel uitzetten en mijn iPhone 13 pro draait op iOS 15.6. Ik heb zelfs al een factory reser gedaan en alles vanaf 0 terug gezet. Dit heeft het probleem niet verholpen. 

Dan zullen we inderdaad het verder onderzoek van een 
@Proximus_forummedewerker_(moderator)
moeten afwachten

Dan zullen we inderdaad het verder onderzoek van een 
@Proximus_forummedewerker_(moderator)
moeten afwachten

Bedankt voor uw reactie. Ja ik vind het een heel vreemd probleem. Zeker omdat het nog enkele maanden geleden normaal naar behoren werkte, tis na mijn terugkeer naar Proximus dat dit problemen gaf. Technisch is de iPhone in orde dus dat heb ik al kunnen uitsluiten.

Reageer