Skip to main content

Sinds deze week ben ik overgeschakeld van Telenet naar Proximus voor onze GSM’s van het bedrijf.

Echter krijg ik de optie bellen over wifi niet actief.

De telefoons zijn iPhones met de versie 14.6 van IOS actief.

De aanbieder instelling zijn Proximus 46.0 (dit zou minstens 45.0 moeten zijn om bellen over wifi te kunnen gebruiken)

Op de telefoons is de optie Bellen via Wifi ingeschakeld en het toestel is nadien herstart.

Bij Telenet hebben we voor de vaste lijn een Klik Buro met de speedboost optie.

Speedtesten over het draadloze netwerk geven snelheden van +500 mbps download en 40 mbps upload.

Om het bellen over Wifi te testen ben ik naar de kelder gegaan, waar totaal geen GSM ontvangst is, maar wel perfecte Wifi met de bovenvermelde snelheden.

Als ik dan een gesprek probeer te starten komt er gewoon geen reactie en na enige tijd krijg ik de melding dat het gesprek mislukt is.

Een proximus store wist me te vertellen dat bellen over wifi enkel over een vaste lijn van Proximus kan werken. Echter op onderstaand forum valt te lezen dat het wel werkt op een Telenet lijn.

Zijn er nog mensen met dit probleem of iemand die dit probleem opgelost gekregen heeft?

Zie ik iets over het hoofd?

@jonathandr  kan jij soms verifiëren of dit nu doorgespeeld werd naar engineering (of indien nodig dit zelf doorspelen)  ? 

Dank u.

@jonathandr  kan jij soms verifiëren of dit nu doorgespeeld werd naar engineering (of indien nodig dit zelf doorspelen)  ? 

Dank u.

hi, ik heb dit zelf nu doorgegeven naar ons engineering team

OK @jonathandr , maar hoe wordt ik verder op de hoogte gehouden is dit via het forum hier?

OK @jonathandr , maar hoe wordt ik verder op de hoogte gehouden is dit via het forum hier?

dit zal inderdaad via het forum zijn

@jonathandr Heb je soms al feedback gekregen van het engineering team ?

@jonathandr Heb je soms al feedback gekregen van het engineering team ?

hi, ik heb tot op heden nog geen nuttige feedback terug gekregen
ik por ons engineering team nogmaals

Bij engineering zijn ze wel lang in verlof precies :relaxed:
Nog altijd geen oplossing of reden van hen doorgespeeld gekregen waarom het niet werkt?

PS: Betreffende iPhone type en gsm nummer staat onder “ticket”

Is hier een oplossing uit de bus gekomen? Hoe/welke?

Een tijd nadien was dit ineens in orde bij mij, dus Proximus zal wel een instelling gedaan hebben.

Reageer