Vraag

behoud e-mailadres

  • 26 August 2020
  • 9 reacties
  • 1394 Bekeken

Kan ik mijn e-mailadres behouden met enkel een gsm-contract?


9 reacties

volgens mij is dit nog altijd gekoppeld aan een internet abonnement tenzij dit zou verandert zijn, maar dat zou mij verwonderen, enfin in ieder geval als iemand die van proximus zelf hier de draad opneemt zullen ze dit wel bevestigen of mijn theorie nog altijd klopt :relaxed:

Reputatie 6
Badge +2

Als het een gmailadres is wel, een skynet niet.

dat bedoelde ik inderdaad als je een xxxxx@skynet.be  of xxxxx@proximus.be hebt 

al de andere hotmail, gmail en ga zo maar door daar speelt het geen rol of je bij provider X of provider Y zit of dat je nu een abonnement hebt van gelijk welke aard speelt natuurlijk geen rol het is alleen maar als je een email adres hebt bij een provider dat dit meespeelt zoals het ook bij Telenet het geval net zoals bij Proximus.

Reputatie 7
Badge +4

Een @skynet, @proximus en @belgacom adres is gekoppeld aan een vaste internet breedband aansluiting 

Na opzegging van een dergelijk contract blijft een dergelijk e-mail adres nog beschikbaar voor 18 maand (cfr. wetgeving)

https://www.bipt.be/consumenten/faq/kan-je-jouw-e-mailadres-behouden#:~:text=Je%20kunt%20dat%20e%2Dmailadres,mailadres%20mee%20aan%20jouw%20kennissen.

Dat is inderdaad altijd zo geweest uitgenomen denk ik voor bv @belgacom.net in het verleden (toen de dieren nog spraken :-)) kon je zo’n gratis mail adres aanvragen 

Reputatie 7
Badge +4

ja en neen enkele jaren geleden was het slechts 6 maand (en ik vrees dat er voor deze vorige wetgeving zelfs geen termijn was)

maar inderdaad @gmail, @hotmail, enz. zijn onafhankelijk van vast internet (= met kan bv. perfect verder met een smartphone of een 4G router oplossing voor internet, e-mail, ...)

mijn antwoord sloeg op → Een @skynet, @proximus en @belgacom adres is gekoppeld aan een vaste internet breedband aansluiting 

ondertussen is de termijn van 18 maand uw mail-adres behouden achterhaald ?

eind vorig jaar is de nieuwe telecom-wet gestemd waarin opgenomen is dat een mail-adres van de oude provider langer (onbeperkt) dan 18 maand kan worden behouden.

maar zou wel niet gratis zijn.. is de prijs hiervan al bekend ?

ik heb daar ook al achter gegoogeld maar van prijzen vind ik ook niets, mss zijn er beter googelaars die dit wel al gevonden hebben?

Reageer