Beste
Ik heb zonet mijn simkaart ontvangen voor mijn epic abonnement. Ik ben momenteel bij Orange en wil mijn nummer behouden.
Hoe activeer ik mijn nieuwe simkaart? Iemand die mij verder kan helpen?
alvast bedankt
mvg
Beste
Ik heb zonet mijn simkaart ontvangen voor mijn epic abonnement. Ik ben momenteel bij Orange en wil mijn nummer behouden.
Hoe activeer ik mijn nieuwe simkaart? Iemand die mij verder kan helpen?
alvast bedankt
mvg
Dit gaat automatisch.
Dan dient u in elk geval aan Proximus een nummeroverdracht vragen van uw Orange nummer
In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker op dit publieke forum kunt u in uw forum login profiel het betrokken GSM nr en SIMkaartnr 13 cijfers) vermelden
Nummers en e-mail overdraagbaarheid | BIPT
P.S.
Uw nr blijft normalerwijze actief bij Orange tot de overdracht effectief uitgevoerd is, via www.1299.be kunt u uw op dat moment actieve operator terugvinden
In principe dient de nummeroverdracht bij de aanvraag van het betrokken abo bij Proximus te worden gevraagd (mogelijks kan uw nieuwe SIM-kaart - met een nieuw nr? - evenwel nog worden gekoppeld aan uw huidig Orange nr)
Dit gaat automatisch.
Dit gaat automatisch.
Voorlopig werkt mijn orange sim kaart nog steeds en bij 1299 staat deze ook nog operationeel. Iemand enig idee hoelang dit gaat duren. Bestelling van abonnement heb ik woensdag gedaan en vandaag (vrijdag) heb ik de sim kaart ontvangen.
Natuurlijk aan die uitleg/theorie heb je niet veel als het praktisch niet in orde komt! alleen Proximus kan er voor zorgen dat dit wel in orde komt. (nu het vrijdagavond is en er in het weekend geen proximus medewerkers langskomen in het weekend, ga je hier geen reactie meer moeten verwachten, wel in het weekend kun je bellen naar 0800 22 800 tot 22u)
De uitleg:
Het basisprincipe is dus dat de oude SIMs actief moeten blijven tot de overdracht (execute) uitgevoerd is en
uiteraard dient tegendan gebruik te worden gemaakt van de nieuwe Proximus SIMs.
Het is zo dat bij nummeroverdracht van operator A naar B u de vraag voor overdracht stelt aan
uw nieuwe operator B (receptor) en deze contact opneemt met uw oude operator A (donor).
Indien er een OK van de donor geven wordt (normaal binnen 1 werkdag)
kan de receptor de overdracht effectief laten uitvoeren (execute), tot dan blijft uw nummer actief bij uw oude operator.
(daarom dat je best niet opzegt (hebt opgezegd) bij uw oude operator want dit kan/zal het verlies van uw nummer tot gevolg hebben)
www.1299.be of www.crdc.be geeft aan wie op dit ogenblik uw netwerkoperator is.
Het is evenwel niet normaal dat bovenstaande zolang duurt (± 2 werkdagen zouden moeten volstaan),
in het verleden zijn er hier op dit en het Fr. -forum reeds meldingen gemaakt van problemen m.b.t. nummeroverdracht bij Orange.
beste
heb je je aanvraag gedaan als een import van het nummer bij ons?
Kan je in je profiel je klantgegevens invullen?
het nummer waarover het gaat ?
Ter info: Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen, en
> Sla wijzigingen op
En laat ons iets weten als t ingevuld is….
vriendelijke groeten
Tina
beste
heb je je aanvraag gedaan als een import van het nummer bij ons?
Kan je in je profiel je klantgegevens invullen?
het nummer waarover het gaat ?
Ter info: Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen, en
> Sla wijzigingen op
En laat ons iets weten als t ingevuld is….
vriendelijke groeten
Tina
heb mijn profiel bewerkt, ik heb bij aanvraag naar wijziging van abonnement van orange naar epic stories aangevinkt om mijn nummer over te nemen en dat proximus alles ging afhandelen.
beste, ik heb het import order teruggevonden.
het is lopende.
Datum van activatie is ingegeven als 24-8 dus morgen zou dat in orde moeten zijn.
Wellicht laat men voldoende tijd tussen het ingeven van het order en het verzenden/ontvangen van de simkaart.
Moest het overmorgen nog niet OK zijn, mag je ons terug contacteren.
Groeten
Tina
beste, ik heb het import order teruggevonden.
het is lopende.
Datum van activatie is ingegeven als 24-8 dus morgen zou dat in orde moeten zijn.
Wellicht laat men voldoende tijd tussen het ingeven van het order en het verzenden/ontvangen van de simkaart.
Moest het overmorgen nog niet OK zijn, mag je ons terug contacteren.
Groeten
Tina
Beste,
dit is nog steeds niet aangepast enig idee hoe dit komt ?
met vriendelijke groet
27/08 nog steeds niet in orde.
? het forumteam zal daar zeker hun uiterste best voor doen om dit op te lossen zoals altijd trouwens !
? het forumteam zal daar zeker hun uiterste best voor doen om dit op te lossen zoals altijd trouwens !
enig idee wanneer dit in orde komt..
ik zie dat de simkaart de 28e geactiveerd werd?
dit is dus opgelost ?
groetjes
Tina
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.