Vraag

activatie sim card

  • 30 August 2021
  • 19 reacties
  • 194 Bekeken

Reputatie 1

Zaterdag 28 augustus een sim card opgehaald bij Proximus winkel te Herentals.

Activatie zou slechts 1 uur duren.

Na 3 uur wachten heb ik verschillende keren naar Proximus gebeld.

4 keer werd er doodleuk opgelegd !

Eindelijk iemand aan de lijn gehad die me zei dat de activatie een dag zou kunnen duren.

Ondertussen zijn we 2 dagen/48 uur verder en nog geen activatie.

Gelieve dit zsm op te lossen want het is 1) niet ok dat er valse beloftes worden gemaakt 2) verschillende keren heb moeten terugbellen omdat er 4 keer werd opgehangen ! 

Een zeer ontevreden klant !


19 reacties

heb je het toestel al eens volledig opnieuw opgestart.

in afwachting dat een prox forummedewerker dit verder onderzoekt ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten zodat zij hiermee aan de slag kunnen.

Reputatie 1

Beste Martin,

Ik heb het toestel verschillende malen volledig opnieuw opgestart. Ik heb zelfs met een andere sim card in mijn nieuw toestel geprobeerd om te checken of er mss iets mis was met het toestel zelf doch dan kon ik wel bellen/smsen. Dus het ligt aan de niet activatie van de nieuwe sim card. Ik heb het nummer van deze nieuwe sim card in ticket (prive) vermeld. Ik hoop ten zeerste dat u dit euvel nog vandaag oplost.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Martin en ikzelf zijn geen Proximus medewerkers (dit is een publiek forum)

Proximus medewerkers (moderatoren) zullen uw bericht wel oppikken in de loop van de dag (soms loopt het evenwel uit en komt een antwoord/reactie pas na enige tijd/dagen)

Een nieuwe SIM voor een bestaand abo is inderdaad normaal (quasi) onmiddellijk actief, voor een eventueel nieuw abo kan het evenwel soms meer tijd vragen

Duidt in elk geval naast het betrokken SIM-nr ook het betrokken GSM-nr aan (indien u er meerdere zou hebben)

Succes

Reputatie 1

dank je wel voor de tip !

 

Beste Martin,

Ik heb het toestel verschillende malen volledig opnieuw opgestart. Ik heb zelfs met een andere sim card in mijn nieuw toestel geprobeerd om te checken of er mss iets mis was met het toestel zelf doch dan kon ik wel bellen/smsen. Dus het ligt aan de niet activatie van de nieuwe sim card. Ik heb het nummer van deze nieuwe sim card in ticket (prive) vermeld. Ik hoop ten zeerste dat u dit euvel nog vandaag oplost.

Inderdaad gewoon afwachten tot een prox forummedewerker de draad hier oppikt, want wij zelf als niet van proximus gaan dit niet kunnen oplossen, alleen maar tips geven :slight_smile:

Als het om vervanging van bv een defecte sim of omdat je ouder formaat niet meer kunt gebruiken en je een nieuw formaat van sim wilt (dus nieuwe simkaart met uitdrukbare formaten) dan is dit bij mij iedere keer onmiddelijk gebeurd en had ik terug service nog voor ik de prox shop verliet, maar zoals we hier toch af en toe vaststellen loopt dit soms anders af en is het na twee dagen of zelfs langer nog niet in orde!
Maar daarvoor dient dan o.a.  het forum voor om dit op te lossen:wink: .

Reputatie 1

Dank je wel Martin

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Brenda W 

er is iets misgelopen met een overname tussen klanten voor dat nummer

Ik ga uitzoeken waarom het vastloopt;

excuses voor het ongemak.

groeten,

Tina

Reputatie 1

Beste Tina,

Ivm de overname aanvraag.  Deze dateert van 3 augustus.  Er werd al een dossier en ticket opgesteld. Volgens een van uw collega's  met hoogste prioriteit (lees binnen 10 werkdagen) ? ! Als mijn baas me zegt dat ik iets met hoogste  prioriteit moet behandelen dan bedoelt hij NU. Dit gezegt zijnde, na afloop van  de  termijn gebeld met Proximus waar men me vertelde dat het dossier  is afgesloten.  Geen reden waarom dit werd gesloten want de overname is zoals u hebt opgemerkt  niet in orde. Wat voor mij nu van belang is dat de sim card geactiveerd wordt en liefst vandaag nog. Vergeet voor mijn part de overname aanvraag.  Met dank.

Reputatie 1

Beste Proximus,

Nog steeds is de sim kaart niet actief !!!!

Reputatie 7
Badge +3

@Brenda W 

ik zoek uit of we achterliggend toch al iets kunnen doen in afwachting van de overname

het spijt me dat de overname indertijd niet goed is ingeleid.

Er is een nieuw ticket lopende en IT helpt ons.

ik volg het op

vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 1

Beste Tina,

Mag ik je vragen om dit euvel dagelijks op te volgen ? Vorige keer werd er ook een ticket/dossier aangemaakt en na 10 dagen wachten moest ik (door zelf contact op te nemen met Proximus) vernemen dat het dossier geannulleerd wordt. Zonder reden waarom.

Reputatie 7
Badge +3

@Brenda W 

dossier 48906248  staat nu op mijn naam en ik volg op :-)

groetjes

Tina

Reputatie 1

Beste Tina,

Ik hoop heel snel goed nieuws te krijgen !

Reputatie 1

Goedemorgen Tina,

Ik heb vernomen dat men afgelopen zaterdag de activatie van de nieuwe sim kaart niet heeft ‘ingeleid’. De dame die werkt in de Proximus shop in Herentals zou dit gisteren bekijken. Kan u haar contacteren en informeren naar de status ? Indien door de ‘mislukte’ overdracht van het oproepnummer de activatie geblokkeerd wordt kan ik u desnoods een document bezorgen ondertekend door zowel overdrager als overnemer dat beiden akkoord gaan met de aanvraag en activatie van de nieuwe simkaart. Ik hoor graag van u.

 

Reputatie 1

Dag Tina,

Hier ben ik weer. Ik heb zonet van Proximus een email ontvangen : bevestiging van uw annulatie.

Refertenummer eindigt op JG4EJ-1. Weet u waarover dit gaat ? Wat is er geannuleerd en vooral waarom ?

Reputatie 7
Badge +3

@Brenda W 

de admin problemen met jouw klantennummer zijn opgelost

Lara, een collega, is bezig met het inleiden van de overname en omzetten van simkaart

Hiervoor moest ze het oude ingeleide order nog annuleren.

Lara en ik volgen het verder op : we zijn bijna ah einde van de lijdensweg, hopen we :-)

groetjes

Tina

Reputatie 1

Beste Tina,

1000 maal dank !

 

Reputatie 7
Badge +3

@Brenda W 

alles zou nu correct gedocumenteerd staan met de juiste sim onder het juiste klantennummer

kan je je toestel uit en aanzetten en simkaart testen ?

fingers crossed…

groetjes

Tina

Reputatie 1

Beste Tina,

Ik heb het toestel opnieuw opgestart en het werkt !

Ik wil je hierbij van harte danken.

Dankzij jou is alles opgelost !

Groetjes.

Reageer