Beantwoord

8826

  • 19 December 2017
  • 10 reacties
  • 1241 Bekeken

Ook ik wens geen sms van 8826 te ontvangen.
Deze morgen 2x een sm ontvangen van het nummer 8826 met de melding dat ik ingeschreven ben om voor 5, 99euro per week deel te nemen met juicy games, zelf heb ik nooit op deze site geweest. Ook werd het nummer 022900256 vermeld om uit te schrijven. Blijkbaar werd dit reeds aan mijn factuur toegevoegd. mijn nummer; 0474380797.
groeten
icon

Beste antwoord door M_016 19 December 2017, 12:06

Bekijk origineel

10 reacties

Ter info: probeer eens door een sms te sturen naar 8826 met als bericht STOP
Reputatie 7
Badge +4
Eigenaar contact:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/bij-wie-kunt-u-terecht-over-diensten-door-derden.html?v1=shorturl&v6=mcommerce#

U kunt de betrokken firma hierover bv. per e-mail contacteren; mocht er geen gevolg aan gegeven worden (en/of uw kosten aangerekend worden m.b.t. het (zogenaamd) ingeschreven abo, klacht neerleggen bij ethische commissie (zodat de firma eventueel beboet wordt en het nummer ingetrokken)
http://www.telethicom.be/nl/veelgestelde-vragen/een-klacht-indienen

@Martin 8xxx reeks is gratis (in hoeverre stop sms hier enig soelaas biedt heb ik mijn twijfels (op basis van onderstaande)
http://www.telethicom.be/nl/veelgestelde-vragen/een-sms-dienst-stopzetten
soms werkt het inderdaad en soms ook niet maar als je probeert weet je het direct.

gelieve inderdaad STOP in hoofdletters te sturen naar het nummer 8826 om u uit te schrijven. Als u dan even uw gsm nummer meedeelt, zorgen wij ervoor dat het in de toekomst niet meer zal gebeuren.
Reputatie 6
Badge +3
Diefstal praktijk is dus 4 jaar na deze post nog altijd niet gestopt - SCHANDE.

https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/ik-krijg-als-maar-berichten-aan-van-het-nummer-8826-23702
Reputatie 7
Badge +4
Beste, aangezien dit een dienst is geleverd door derden kunnen we deze niet zelf uitschrijven. Je zal hiervoor het vermelde nummer moeten contacteren. Groetjes Freya
Reputatie 6
Badge +3
Proximus kan wel het contract met deze dieven stopzetten, zo niet is Proximus medeplichtig aan diefstal.
staat die m van "m-commerce" dan niet voor malifide 😉 😄
Deze morgen ook zo'n sms ontvangen en direct 7,50€ op mijn factuur.
Proximus kan doen alsof hun neus bloedt, maar ik trek dit bedrag van mijn factuur!
Via hun facebook legt Proximus dus weer alle schuld bij de klant en de klant mag er zelf voor zorgen dat hij zijn gestolen geld terugkrijgt...

"je kan hiervoor een klacht indienen bij de leverancier zelf. Dit is mogelijk via : 02/290 02 56 of per e-mail info.be@ccsupport.biz"

"Wij werken niet met zulke diensten samen, het is zo dat wij deze kost doorgerekend krijgen omdat dit betalende nummers zijn en niet de standaardnummers die onbeperkt kunnen sms'en. Zodra uw nummer connectie maakt wel deze nummer factureren wij deze door. Excuses voor het ongemak."

Liegen tegenover klanten is dus ook al normaal. Proximus heeft als operator weldegelijk een (lucratief) contract met de "dienstenleveranciers" (lees: dieven).
Reputatie 7
Badge +6

Proximus zegt:

"Wij werken niet met zulke diensten samen, het is zo dat wij deze kost doorgerekend krijgen omdat dit betalende nummers zijn en niet de standaardnummers die onbeperkt kunnen sms'en. Zodra uw nummer connectie maakt wel deze nummer factureren wij deze door. Excuses voor het ongemak."


Tiens, het al of niet accepteren/blokkeren van die diensten van derden ligt dus buiten de Proximus bevoegdheden??? Ik vraag me dan toch af hoe het komt dat andere providers (o.a. Telenet) veel van die 'derden' toch wel kunnen weigeren/blokkeren? (cfr. jaarrapport van de ombudsman telecom van vorig jaar).
Dit probleem werd vorig jaar reeds aangekaart door de ombudsman telecom en Proximus werd toen al op de vingers getikt ( met blijkbaar dus 0 resultaat) en minister Alexander Decroo beloofde toen te gaan werken aan een wet om dat hele 'derden' gedoe aan banden te leggen. Ook nog niks van gemerkt, maar .... verkiezingen zijn nooit ver weg, dus blijven mailen en complainen:
vooral bij de betrokken minister:
mail naar: alexander@alexanderdecroo.be
www.alexanderdecroo.be/contact/
en toch nog maar eens een klacht bij de ombudsman telecom indienen via:
www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

Reageer